Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(19)
Status
only on-site
(19)
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(4)
Wypo┼╝yczalnie
(5)
Czytelnie
(19)
Author
Klinik Anna
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Siemieniecki Bronis┼éaw (1950- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buczy┼äska Joanna (1972- )
(1)
B┼éeszy┼äski Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Janiszewska-Nie┼Ťcioruk Zdzis┼éawa
(1)
Kielin Jacek
(1)
Mikrut Adam
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pilecki Jan
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szu┼Ťcik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
KOMPUTERY
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECI─śCE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEWIDOMI
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
19 results Filter
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowc├│w i praktyk├│w na temat r├│┼╝nych form edukacji, uspo┼éecznienia i terapii os├│b z wielorakimi deficytami wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci wynikaj─ůcych z okre┼Ťlonej formy niepe┼énosprawno┼Ťci. Ca┼éo┼Ť─ç opracowania zosta┼éa uj─Öta w trzy cz─Ö┼Ťci. W pierwszej umieszczono artyku┼éy, kt├│rych problematyka koncentruje si─Ö wok├│┼é r├│┼╝nych form aktywizacji os├│b niepe┼énosprawnych. Cz─Ö┼Ť─ç druga obejmuje artyku┼éy po┼Ťwi─Öcone g┼é├│wnie r├│┼╝nym formom terapii os├│b niepe┼énosprawnych. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej po┼Ťwi─Öconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagog├│w specjalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
My┼Ťl─ů przewodni─ů przed┼éo┼╝onego tomu Spo┼éeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i m┼éodzie┼╝y z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů jest spojrzenie na zadania instytucji szko┼éy oraz uwarunkowania i efekty procesu kszta┼écenia w kontek┼Ťcie rozwoju uczni├│w. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako wa┼╝ny element wsparcia, wyznaczany potencja┼éem jego uczestnik├│w, a z drugiej ÔÇô powinien on s┼éu┼╝y─ç rozwojowi uczni├│w.Na ca┼éo┼Ť─ç opracowania sk┼éadaj─ů si─Ö trzy cz─Ö┼Ťci. W pierwszej autorzy skupiaj─ů si─Ö na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz spo┼éecznego dzieci i m┼éodzie┼╝y niepe┼énosprawnej. Cz─Ö┼Ť─ç druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szko┼éy osadzonej w tyglu r├│┼╝norodnych oczekiwa┼ä spo┼éecznych wobec tej instytucji. W ostatniej cz─Ö┼Ťci Czytelnik znajdzie teksty ukazuj─ůce z┼éo┼╝ono┼Ť─ç uwarunkowa┼ä samego procesu kszta┼écenia uczni├│w niepe┼énosprawnych. W niekt├│rych przypadkach s─ů one odnoszone do oczekiwa┼ä spo┼éecznych, w innych ukonstytuowane g┼éownie na samych potrzebach uczestnik├│w procesu kszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Metodycy - Nauczycielom)
Ksi─ů┼╝ka zawiera analiz─Ö pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizacj─Ö pracy w klasie integracyjnej oraz przyk┼éady gier i zabaw kszta┼éc─ůcych i pobudzaj─ůcych, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. G┼é├│wnymi adresatami s─ů nauczyciele prowadz─ůcy klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepe┼énosprawnych. Przemy┼Ťlenia i propozycje autorki mog─ů by─ç zacz─ůtkiem wielu dobrych pomys┼é├│w dydaktyczno-wychowawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8359.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Ksi─ů┼╝ka stanowi tre┼Ťciwe kompendium wiedzy o najcz─Östszych rodzajach niepe┼énosprawno┼Ťci. W spos├│b syntetyczny przedstawia specyfik─Ö danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, spos├│b diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdzia┼éach zosta┼éy om├│wione r├│┼╝ne uj─Öcia niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej i wielowymiarowo┼Ť─ç tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej, problemy dotycz─ůce opieki nad osobami niepe┼énosprawnymi intelektualnie, ich kszta┼écenia i wychowania, wybrane metody terapii os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů i m├│zgowym pora┼╝eniem dzieci─Öcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodzic├│w dzieci niepe┼énosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowo┼Ťciowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Ksi─ů┼╝ka ma na celu zaprezentowanie wynik├│w najnowszych bada┼ä nad niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů oraz dostareczenie wielu praktycznych wskaz├│wek, kt├│re mog┼éyby by─ç przydatne dla psycholog├│w, pedagog├│w i rodzic├│w, przyczyniaj─ůc si─Ö do polepszenia jako┼Ťci ┼╝ycia os├│b niepe┼énosprawnych intelektualnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nowe ÔÇô poszerzone i uaktualnione ÔÇô wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeut├│w pracuj─ůcych z dzie─çmi niepe┼énosprawnymi intelektualnie pozwoli dok┼éadniej oceni─ç poszczeg├│lne obszary rozwojowe dziecka, a tak┼╝e pomo┼╝e w konstruowaniu indywidualnych program├│w edukacyjno-terapeutycznych. Autor wi─Öcej uwagi po┼Ťwi─Öci┼é dobrej operacjonalizacji poszczeg├│lnych pr├│b, aby mo┼╝na by┼éo jednoznacznie rozstrzygn─ů─ç zaliczenie b─ůd┼║ nie ka┼╝dego z prezentowanych zada┼ä. Precyzyjniej rozdzieli┼é te┼╝ sfery rozwojowe na poszczeg├│lne skale, co pozwoli lepiej ┼Ťledzi─ç post─Öpy w rozwoju dzieci wymagaj─ůcych szczeg├│lnej opieki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3249 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2039.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Publikacja jest cennym materia┼éem dla student├│w pedagogiki specjalnej, opieku┼äczo-wychowawczej, przysz┼éych instruktor├│w terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawc├│w oraz rodzic├│w wychowuj─ůcych osoby upo┼Ťledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zaj─Ö─ç w zakresie usprawniania os├│b g┼é─Öbiej upo┼Ťledzonych umys┼éowo, pocz─ůwszy od urodzenia do wieku dojrza┼éego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9892.IV.4 [Czytelnia B], 9891.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.5)
Problematyka zawarta w tomie V Problem├│w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji os├│b niepe┼énosprawnych oscyluje wok├│┼é zagadnie┼ä nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi mo┼╝liwo┼Ťciami. Poruszone zosta┼éy tematy zwi─ůzane z kompetencj─ů pedagoga specjalnego, mo┼╝liwo┼Ťci kontaktu i kszta┼écenia uczni├│w niepe┼énosprawnych w szko┼éach. Zawarte s─ů r├│wnie┼╝ doniesienia praktyk├│w wychowuj─ůcych dzieci ze specjalnymi potrzebami ze S┼éowacji i z Czech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7087.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W tomie pierwszym dzie┼éa zebrano opracowania dotycz─ůce problem├│w osobowo┼Ťci i zachowania si─Ö os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů, a tak┼╝e dotycz─ůce ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i m┼éodzie┼╝y dotkni─Ötych r├│┼╝nym stopniem tej niepe┼énosprawno┼Ťci. Autorzy szczeg├│lnie akcentuj─ů i uzasadniaj─ů potrzeb─Ö spo┼éecznego wspierania os├│b niepe┼énosprawnych, podkre┼Ťlaj─ů podmiotowo┼Ť─ç rodzic├│w w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obci─ů┼╝enie zwi─ůzane z konieczno┼Ťci─ů aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Ksi─ů┼╝ka zawiera opracowania ukazuj─ůce mo┼╝liwo┼Ťci oraz trudno┼Ťci w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i m┼éodzie┼╝y z r├│┼╝nym stopniem niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3075.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niew─ůtpliw─ů warto┼Ťci─ů przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ┼éadunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywisto┼Ťci─ů spo┼éeczn─ů. Wielu bowiem autor├│w zamieszczonych w tomie artyku┼é├│w to wybitni przedstawiciele nauki, tak┼╝e ci, kt├│rzy ┼é─ůcz─ů prac─Ö naukow─ů z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia spo┼éecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanis┼éawa Kami┼äskiego, ┼╝e nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz ÔÇô nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki ni┼╝ b┼é─Ödna teoria, kt├│ra nie poddaje si─Ö krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artyku┼é├│w szeroko traktuj─ůcych wszelkie spo┼éeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji os├│b niepe┼énosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do specjalist├│w zwi─ůzanych z prac─ů na rzecz os├│b niepe┼énosprawnych, rodzic├│w i rodzin maj─ůcych kogo┼Ť niepe┼énosprawnego w┼Ťr├│d swoich najbli┼╝szych oraz student├│w pedagogiki - szczeg├│lnie pedagogiki specjalnej, psychologii i innych kierunk├│w studi├│w, gdzie prowadzony jest dyskurs nad poruszan─ů w zebranych tu artyku┼éach tematyk─ů, licz─ů te┼╝ na jego ┼╝yczliwe przyj─Öcie. Gandalf.com.pl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10607.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace monograficzne)
Bibliogr. przy pracach.
Na ksi─ů┼╝k─Ö t─Ö sk┼éadaj─ů si─Ö teksty stanowi─ůce efekt pracy zespo┼éu. Prezentowany wyb├│r zawiera zatem prace najnowsze, pisane specjalnie dla nauczycieli i student├│w. Materia┼éy zosta┼éy dobrane tak, aby przedstawi─ç najwa┼╝niejsze koncepcje i za┼éo┼╝enia teoretyczne wsp├│┼éczesnej dydaktyki specjalnej. Podstawy programowe obowi─ůzuj─ůce w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym okre┼Ťlaj─ů zadania sprzyjaj─ůce rozwojowi uczni├│w. Nauczyciele dostosowuj─ů je do potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Bior─ů oni pod uwag─Ö zar├│wno czynniki zdrowotne, fizyczne, sensoryczne, ┼Ťrodowiskowe, jak i inne, kt├│re s─ů istotne w toku programowania zaj─Ö─ç. Integrowanie tre┼Ťci zaczyna si─Ö wcze┼Ťniej, kiedy nauczyciel planuje prac─Ö, pisz─ůc sw├│j tzw. rozk┼éad materia┼éu. Jednak w┼éa┼Ťciwy ┼╝ywy proces integrowania dokonuje si─Ö w toku pracy nauczyciela z uczniem. Skomplikowany z natury proces nauczania zintegrowanego ukazuje styczno┼Ť─ç dyscyplin, na kt├│rych opiera si─Ö proces rewalidacji uczni├│w w okresie wczesnoszkolnym. Podkre┼Ťli─ç tu trzeba kompetencje praktyk├│w, kt├│rzy uczestnicz─ůc w procesie edukacji dziecka przyczyniaj─ů si─Ö do podniesienia poziomu pracy nauczycieli i uczni├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2114 [Magazyn 1], 3305 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 3304.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2113.IV.9 [Czytelnia B], P.2112.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka jest kontynuacj─ů refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyk─ů przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w r├│┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä pedagogicznych. Publikacja sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii wsp├│┼éczesnych ekspert├│w edukacji. W cz─Ö┼Ťci drugiej podniesiono problem stymulacji tw├│rczo┼Ťci dziecka poprzez rozw├│j jego do┼Ťwiadczenia poznawczego i praktycznego. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia tomu prezentuje rozwa┼╝ania, kt├│re dotycz─ů potrzeb edukacyjnych dziecka niepe┼énosprawnego i wynikaj─ůcych z tego ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodr─Öbniono trzy g┼é├│wne cz─Ö┼Ťci: cz─Ö┼Ť─ç I zatytu┼éowana "Zagadnienia teoretyczne i og├│lnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji os├│b niepe┼énosprawnych" sk┼éada si─Ö z 10 temat├│w; cz─Ö┼Ť─ç II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 temat├│w, cz─Ö┼Ť─ç III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczeg├│┼éowych temat├│w. Ksi─ů┼╝ka zawiera interesuj─ůce opracowania, kt├│re wzbogacaj─ů w spos├│b istotny teori─Ö pedagogiki specjalnej. Wdro┼╝one do praktyki pedagogicznej mog─ů udoskonali─ç i zintensyfikowa─ç metod─Ö pracy z niepe┼énosprawnymi, podnosz─ůc efektywno┼Ť─ç ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest zastosowaniu technologii informacyjnej w komputerowej diagnostyce i terapii pedagogiczne, ukazuje mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania komputer├│w w procesie rewalidacji os├│b niepe┼énosprawnych oraz zach─Öca czytelnik├│w do ich praktycznego zastosowania. Jest ona pr├│b─ů spopularyzowania najnowszych osi─ůgni─Ö─ç Zak┼éadu Technologii Kszta┼écenia i ┼Ťrodowiska kognitywistycznego skupionego wok├│┼é pisma "Kognitywistyka i media w edukacji".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2715 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1389.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z bada┼ä i analiz ujmuj─ů r├│┼╝norodne aspekty oddzia┼éywa┼ä wobec os├│b wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmuj─ů zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzaj─ůce do poszerzenia wiedzy spo┼éecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na r├│┼╝nych etapach ┼╝ycia jednostki, tak┼╝e w okresie starzenia si─Ö i staro┼Ťci. Uwzgl─Ödnia si─Ö tu r├│wnie┼╝ problemy mniejszosci, w tym os├│b niepe┼énosprawnych fizycznie i intelektualnie, os├│b o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukuj─ů dr├│g do integracji z tymi osobami, normalizacji warunk├│w ich ┼╝ycia i edukacji, jak i sposob├│w eliminowania stereotyp├│w, marginalizacji czy spo┼éecznego wykluczenia os├│b z niepe┼énosprawnosci─ů. Podejmuje si─Ö r├│wnie┼╝ problematyk─Ö r├│┼╝nego rodzaju oddzia┼éywa┼ä wspieraj─ůcych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzgl─Ödnia wag─Ö indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje spos├│b kszta┼étowania zachowa┼ä przystosowawczych uczni├│w z upo┼Ťledzeniem umys┼éowym w stopniu lekkim za pomoc─ů biblioterapii. Publikacja sk┼éada si─Ö z dw├│ch rodzia┼é├│w w cz─Ö┼Ťci teoretycznej i trzech w cz─Ö┼Ťci analitycznej. W cz─Ö┼Ťci teoretycznej zaprezentowano szczeg├│┼éow─ů analiz─Ö poj─Öcia upo┼Ťledzenia umys┼éowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano ┼Ťrodowiska wychowawcze. Ukazano tak┼╝e zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzgl─Ödniono formy biblioterapii oraz zwr├│cono uwag─Ö na rol─Ö bajki w procesie biblioterapeutycznym. Cz─Ö┼Ť─ç analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematyk─Ö badawcz─ů. Ukazuje analiz─Ö por├│wnawcz─ů wynik├│w z zakresu wiedzy o ksi─ů┼╝ce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania si─Ö uczni├│w z upo┼Ťledzeniem umys┼éowym w stopniu lekkim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza ksi─ů┼╝ka napisana zosta┼éa zar├│wno z my┼Ťl─ů o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania komputera jako narz─Ödzia w procesie eliminowania zaburze┼ä rozwojowych, w tym funkcji wzroku, s┼éuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W ksi─ů┼╝ce zaprezentowane zosta┼éy r├│┼╝ne programy, kt├│re mog─ů by─ç wykorzystane zar├│wno w pracy wyr├│wnawczej z dzie─çmi maj─ůcymi trudno┼Ťci w nauce czytania i pisania, jak i dzie─çmi wykazuj─ůcymi symptomy deficyt├│w w obszarze sprawno┼Ťci intelektualnej. Ksi─ů┼╝ka ta jest r├│wnie┼╝ drogowskazem dla tych rodzic├│w i wychowawc├│w, kt├│rzy zechc─ů doskonali─ç rozw├│j tw├│rczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narz─Ödzia jakim jest komputer.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W ksi─ů┼╝ce poprzez analiz─Ö sytuacji edukacyjnej os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů podj─Öto pr├│b─Ö po┼Ťredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy g┼é├│wneÔÇŁ edukacji skierowanej ku osobom niepe┼énosprawnych. dotycz─ůce m.in.: brak├│w w przygotowaniu kadry wsp├│┼épracuj─ůcej z dzieckiem niepe┼énosprawnym, niedostosowania plac├│wek edukacyjnych do potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci uczni├│w (pocz─ůwszy od dost─Öpno┼Ťci fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kszta┼écenia), postaw spo┼éecznych wobec niepe┼énosprawno┼Ťci, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy te┼╝ wci─ů┼╝ zbyt p├│┼║nej diagnozy niepe┼énosprawno┼Ťci. Analiza efekt├│w kszta┼écenia uczni├│w z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů doprowadzi┼éa autork─Ö do stwierdzenia, ┼╝e w Polsce wci─ů┼╝ nie ma strategii kszta┼écenia os├│b o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co sk┼éania─ç mo┼╝e do wniosku, i┼╝ kszta┼écenie os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů nie jest priorytetem dla w┼éadz resortowych. Problemem, kt├│ry wybrzmia┼é w tre┼Ťci ksi─ů┼╝ki wyra┼║nie jest zagadnienie kszta┼écenia pedagog├│w specjalnych. Autorka stawia tez─Ö, i┼╝ w obliczu istniej─ůcych przepis├│w prawa i braku woli ich zmiany, za czas jaki┼Ť nie b─Ödzie ch─Ötnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi powa┼╝nymi konsekwencjami obni┼╝enia si─Ö jako┼Ťci kszta┼écenia dzieci i m┼éodzie┼╝y z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů i negatywnie odbi─ç si─Ö mo┼╝e na ich przygotowaniu do realizacji zada┼ä spo┼éecznych i zawodowych w doros┼éo┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9068.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest wsp├│┼édzia┼éanie szko┼éy specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospo┼éecznego i kulturalnego dziecka lekko upo┼Ťledzonego umys┼éowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach ┼╝ycia dzieci upo┼Ťledzonych umys┼éowo i ich rodzin wydaje si─Ö zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podj─Öte w publikacji badania stanowi┼éy pr├│b─Ö odpowiedzi na nast─Öpuj─ůce pytanie: Jakie s─ů realne mo┼╝liwo┼Ťci stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach spo┼éecznych i o┼Ťwiatowych poprzez optymalizacj─Ö wsp├│┼édzia┼éania szko┼éy specjalnej i rodziny? Opracowanie sk┼éada si─Ö z cz─Ö┼Ťci teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W cz─Ö┼Ťci teoretycznej znajduje si─Ö analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem zagadnie┼ä dotycz─ůcych roli rodziny, szko┼éy i grupy r├│wie┼Ťniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospo┼éecznego i kulturalnego dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim, a tak┼╝e istoty upo┼Ťledzenia umys┼éowego. Cz─Ö┼Ť─ç metodologiczna prezentuje konceptualizacj─Ö bada┼ä empirycznych. Zastosowane rozwi─ůzania metodologiczne pozwoli┼éy na hipotetyczne sformu┼éowanie kierunk├│w aktywno┼Ťci szko┼éy specjalnej i rodziny s┼éu┼╝─ůcej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie g┼é├│wnych za┼éo┼╝e┼ä programu optymalizacji wsp├│┼édzia┼éania tych dw├│ch ┼Ťrodowisk wychowawczych. W cz─Ö┼Ťci empirycznej znajduje si─Ö analiza uzyskanych wynik├│w bada┼ä, przeprowadzonych w ┼Ťrodowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upo┼Ťledzonego umys┼éowo w stopniu lekkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9116.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again