Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(16)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(19)
Autor
Deptuła Maria
(3)
Fuks Agata
(3)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Ziętara Renata
(2)
Chojak Małgorzata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(15)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
DZIECKO
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
SOCJOTERAPIA
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Terapia rodzinna
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
diagnoza pedagogiczna
(7)
diagnoza psychologiczna
(3)
dzieci
(3)
rodzina
(3)
diagnoza
(2)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
nauczanie
(2)
pedagogika
(2)
psychopedagogika
(2)
terapia
(2)
ADHD
(1)
aktywność twórcza
(1)
autyzm
(1)
badania diagnostyczne
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
metody badań
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika społeczna
(1)
praca terapeutyczna
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
spostrzeganie
(1)
sprawność intelektualna
(1)
sprawność językowa
(1)
techniki badań
(1)
terapeuci
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uczeń zdolny
(1)
uczniowie
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wiek szkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zasoby rodzinne
(1)
zdolności
(1)
środowisko szkolne
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 422-439. Indeks.
Praca jest podręcznikiem akademickim przeznaczonym dla studentów nauk o wychowaniu, przede wszystkim pedagogów i psychologów, a także praktyków, nauczycieli różnych przedmiotów, terapeutów oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Książkę rozpoczyna szerokie omówienie diagnozy oraz jej praktycznego zastosowania w pedagogice i psychologii. Praca omawia ponadto metody i techniki diagnostyczne, wraz z propozycją narzędzi badawczych takich, jak kwestionariusze, arkusze i dzienniki obserwacji. Całość kończy zaprezentowanie konkretnych wzorów tych narzędzi. Na podkreślenie zasługuje również fakt szczegółowych ilustracji graficznych prezentowanych treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11400.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12601.V.9 [Czytelnia B], 12600.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; nr 77)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest pomyślana jako pomoc dla studentów pedagogiki wszystkich kierunków oraz specjalizacji w realizacji przedmiotów: diagnostyka pedagogiczna, diagnostyka psychologiczna, diagnostyka opiekuńcza. Część pierwsza skryptu - Diagnozowanie sytuacji dziecka w rodzinie - dotyczy ogólnych ustaleń pojęciowych, perspektywy diagnozowania i podstawowych zasad rozpoznawania rodziny jako środowiska rozwoju i wychowania jednostki, teoretycznych i praktycznych kwestii związanych z diagnozowaniem sytuacji socjalnej i wychowawczej dziecka w rodzinie, zjawiska domowej przemocy wobec dziecka. Część druga - Diagnozowanie sytuacji dziecka w szkole - porusza praktyczne zagadnienia związane z rozpoznawaniem tzw. sytuacji szkolnej dziecka, problemy dojrzałości szkolnej dziecka, praktyczne aspekty diagnozy przystosowanie dziecka do warunków i wymogów szkoły, możliwości i zasady wykorzystania sposobów rozpoznawania sytuacji społecznej w grupie rówieśniczej, diagnozowanie osiągnięć i niepowodzeń szkolnych dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7802 [Magazyn 1], P.7801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7758.V.9 [Wypożyczalnia B], P.7800.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8767.V.9 [Czytelnia B], 8766.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 106-108, 361-377.
Chcąc wskazać główne zalety tego podręcznika, podkreśliłbym - po pierwsze - uniwersalność jego treści z obszaru diagnostyki psychopedagogicznej. Po wtóre - to, że w trafny sposób dopasowuje warsztat i narzędzia poznania do realiów kulturowych i społecznych badanej rzeczywistości. A jest to istotne, jako że procesy wychowawcze są silnie uwikłane w niepowtarzalne realia otoczenia człowieka. Ukazuje to wyraźnie zarówno perspektywa teoretyczna, którą w pierwszej części pracy kreślą Autorki, jak i prezentowane w niej obszernie rozwiązania metodologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4624.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5553.V.9 [Czytelnia B], 5002.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Książka jest próba uporządkowania wiedzy na tema procesu diagnozy i podstawowych rozwiązań metodologicznych przyjętych w diagnozowaniu. autorka omawia założenia teoretyczno-metodologiczne diagnozy pedagogicznej, jej funkcje, kryteria oceny wykorzystywanych modeli i technik diagnostycznych, podstawowe standardy decydujące o jakości tworzonych i wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13163.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14281.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
kuteczna resocjalizacja wymaga dokładnego rozpoznania problemu nieprzystosowania społecznego i jego korelatów zarówno w aspektach objawowych, etiologicznych, jak i prognostycznych. Prezentowana publikacja ukazuje próby wzbogacenia warsztatu diagnostycznego psychologów i pedagogów zajmujących się resocjalizacją, o nowe, bardziej trafne techniki. Kierunki poszukiwań to przede wszystkim tworzenie technik oryginalnych, adaptacje już wykorzystywanych w innych kręgach kulturowych, a także odkrywanie zastosowań technik dobrze znanych na polskim rynku. Warto podkreślić, że przedstawione techniki werbalne są krótkie i znacznie uproszczone wobec pierwowzorów, co odpowiada możliwosciom intelektualnym odbiorców. Wielce obiecujące wydają się techniki projekcyjne, spełniające, jak to zostało udowodnione, wiele funkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10940.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11919.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 122)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy tekstów, składających się na niniejszy tom, podejmują problematykę diagnozy psychologicznej w ujęciu rozwojowo-wychowawczym i wychowawczo-klinicznym, a więc nachylonej w kierunku oceny zaawansowania różnych aspektów psychologicznych i szacowania szans rozwojowych oraz rozpoznawania problemów stricte klinicznych w okresie szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12252.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5213 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała aby jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia, wpływające na niepowodzenia szkolne. Kwestionariusz powstał na podstawie doświadczeń wyniesionych z pracy w szkole integracyjnej. Badania diagnostyczne dotyczą różnych płaszczyzn zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3458 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4248.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3870.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 353-363
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7796.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8803.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje bardzo szeroki zakres zjawisk społecznych, zachowań lub zaburzeń występujących w róznych grupach ludzi (przede wszystkim u dzieci i młodzieży), które wymagają diagnozy, działań profilaktycznych lub socjoterapii. Propozycje przedstawionych rozwiązań i programów terapeutycznych pochodzą z różnych ośrodków akademickich. W książce znajdują się także podstawy teoretyczne do działań praktyków. Publikacja może być przydatna nie tylko dla studentów pedagogiki czy psychologii, ale także nauczycieli, profilaktyków i socjoterapeutów oraz działaczy organizacji pozarządowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5155 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6285.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej