Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Kamińska Joanna
(2)
Wojciechowska Maja
(2)
Żołędowska-Król Beata
(2)
Antczak Mariola
(1)
Brzezińska-Stec Halina
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Głowacka Ewa (1959- )
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kudrawiec Jolanta
(1)
Pioterek Paweł
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekarstwo)
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
BIBLIOTEKARSTWO
(8)
Biblioteki
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
KADRY
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
BIBLIOTEKI NAUKOWE
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
INFORMACJA
(1)
INNOWACJE
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
MARKETING PERSONALNY
(1)
Marketing personalny
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
WYŻSZA SZKOŁA BANKOWA (Poznań). BIBLIOTEKA
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ZBIORY BIBLIOTECZNE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
biblioteka
(4)
marketing
(2)
motywowanie pracowników
(2)
Open Access
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
bibliotekarz
(1)
czasopismo
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
jakość
(1)
komunikacja
(1)
konflikt
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing biblioteczny
(1)
organizacja
(1)
praca zespołowa
(1)
przywództwo
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
społeczeństwo
(1)
usługi biblioteczne
(1)
użytkownik
(1)
wizerunek
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zespół
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka)
Książka M . Wojciechowskiej uzupełnia lukę w piśmiennictwie polskim. A dzięki bogatym odwołaniom zarówno do literatury z zakresu teorii zarządzania, jak i do polskiego piśmiennictwa bibliotekoznawczego, znaleźć może czytelników zarówno wśród praktyków: bibliotekarzy i kadry zarządzającej placówkami, jak i teoretyków bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Książka jest oparta na profesjonalnym warsztacie, publikacja naukowa, której założony przez M. Wojciechowską cel, tj. zilustrowanie procesu zarządzania zmianami w bibliotece oraz omówienie możliwości wykorzystania w procesie zmian nowych koncepcji zarządzania - wydaje się - został osiągnięty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5311.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12542.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ilustruje zarówno historię powstawania standardów bibliotecznych w Polsce oraz za granicą, jak i prace standaryzacyjne bibliotek w ostatnich latach, a także najnowsze propozycje w tym zakresie. Główny zrąb książki został podzielony na osiem podstawowych bloków tematycznych takich jak: geneza standaryzacji, standardy w zarządzaniu i organizacji bibliotek, standardy w zakresie kierowania personelem, standardy w zakresie obsługi użytkownika, gromadzenia i opracowywania zbiorów, komputeryzacji i elektronicznych usług bibliotek, standardy architektoniczne oraz praktyczne przykłady wdrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10621.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 97)
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 149-[156].
Zebrany w książce materiał zawiera zarówno zagadnienia teoretyczne dotyczące znaczenia zasobów ludzkich w ogólnym systemie zarządzania biblioteką, jak i praktyczne - związane z zarządzaniem kadrami. Zaprezentowano m.in. metody przeciwdziałania skutkom negatywnego doboru do zawodu, wskazano możliwości budowania wspólnej polityki personalnej biblioteki oraz jej wpływ na kształtowanie jej kultury organizacyjnej. Omówiono także znaczenie badań opinii pracowników jako instrumentu wspomagającego zarządzanie relacjami w bibliotece. W ostatniej części zaprezentowano heurystyczne metody rozwiązywania problemów, zarządzania jakością czy stosowanie inteligencji emocjonalnej w praktyce; przedstawiono praktyczne zastosowanie systemu oceniania pracowników biblioteki. Całość materiału uzupełnia bogata bibliografia. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7396.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka kompleksowego zarządzania jakością już od wielu lat cieszy się też zainteresowaniem organizacji oraz stowarzyszeń bibliotekarskich i informacyjnych, takich jak: ALA, ACRL (Association of College and Research Libraries), ARL (Association of Research Libraries), SLA (Special Libraries Association) oraz EUSIDIC (European Association of Information Services). W ostatnich latach kilka bibliotek przodujących w rozwijaniu praktyki i teorii TQM, zajęło się koordynacją implementacji jej zasad w bibliotekach oraz wspomaganiem prac badawczych w tym zakresie. Do najaktywniejszych z nich należą Pennsylvania State University Libraries oraz British Library2) . Ostatnio coraz więcej instytucji biblioteczno - informacyjnych na świecie stosuje omawianą metodę. Największym zainteresowaniem cieszy się ona wśród bibliotek specjalnych, gdzie również ich macierzyste jednostki stosują kompleksowe zarządzanie jakością. Sposoby dochodzenia przez placówki biblioteczno - informacyjne do strategii zarządzania kompleksowego są różnorodne. Część z nich, szczególnie nordyckie i brytyjskie biblioteki i ośrodki informacji, rozpoczęła drogę do TQM od aplikacji norm ISO serii 9000. Wiele placówek swoje doświadczenia w zakresie zarządzania jakością zaczyna od wprowadzania od razu programu TQM. Niektóre z nich łączą tę strategię z planowaniem strategicznym. Każda organizacja działająca w sferze usług biblioteczno - informacyjnych dostosowuje ogólne założenia omawianej metody do swoich potrzeb i warunków funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6050.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 109)
Spis treści ang. Druga s. tyt. ang. Bibliogr. s. 231-[239].
W zbiorowej publikacji, która ukazała się pod redakcją Joanny Kamińskiej i Beaty Żołędowskiej-Król, zaprezentowano artykuły będące pokłosiem konferencji zorganizowanej w lutym 2009 roku przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego, Bibliotekę Śląską oraz Komisję Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Za główny cel wydania monografii uznano przedstawienie aktualnego stanu badań nad jakością usług bibliotecznych oraz pokazanie różnych doświadczeń polskich bibliotek zarówno z wdrażania nowoczesnych koncepcji zarządzania jakością, jak i wprowadzania innowacyjnych usług bibliotecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10328.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 74)
Spis treści równol. pol., ang.
Bibliogr. s. 45-46.
Pracę oparto na doświadczeniach zespołu pracowników Biblioteki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Zdiagnozowano w niej role, jakie pełnią poszczególni pracownicy w zespole, oraz zbadano zachodzące między nimi relacje i powiązania. Pokazano także możliwości podnoszenia efektywności zespołu, po dokonaniu oceny jego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7594.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 104)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja to zbiór artykułów omawiających różnorodne zagadnienia, odzwierciedlające bogactwo treści kryjących się w tytułowej tematyce. Ze względu na tę różnorodność pewną trudność sprawiło ustalenie struktury wewnętrznej tomu. Wyodrębnione zostały 3 grupy tematyczne: Kultura, książka, literatura; Organizacja wiedzy, edukacja, badania edukacyjne oraz Bibliotekarstwo, choć Zespół Redakcyjny ma świadomość niedoskonałości przyjętego porządku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8878.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 94.)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zarządzanie jakością to podstawowe podejście w pracy współczesnych bibliotek. Choć znane jest już od wielu lat, ciągle ewoluuje. Pojawiają się nowe założenia, metody badań oraz praktyczne narzędzia wspierające wysoką jakość pracy instytucji bibliotecznych. W książce zaprezentowano wieloaspektowe ujęcie zarządzania jakością, prezentowane zarówno przez bibliologów, jak i praktyków bibliotekarzy, na co dzień zmagających się z koniecznością realizacji usług na najwyższym poziomie. Zaprezentowane artykuły zostały zgrupowane w trzech głównych zrębach: 1. Rekomendacje (prezentacja najnowszych trendów, zagadnienia teoretyczne i terminologiczne); 2. Analizy (wyniki badań jakościowych i ilościowych); 3. Studia przypadków (doświadczenia bibliotek w zakresie projektowania, wdrażania i ewaluacji systemów jakości). Różnorodność tematów sprawia, że oddawany do rąk Czytelnika tom, może stanowić interesującą lekturę zarówno dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy bibliotek różnych typów oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, dopiero pozyskujących wiedzę z zakresu jakości usług bibliotecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17257.I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Bibliografia, netografia na stronach 171-181, 219-246. Indeks.
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter – Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18657.I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej