Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Bibrowski Władysław
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kopeć Jacek
(1)
Kupczyk Teresa
(1)
Lubas Barbara
(1)
McGee Rita
(1)
Piasny Beata
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Tabor Joanna Antonina
(1)
Weiss Elżbieta (1950- )
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
KADRY
(9)
ZARZĄDZANIE
(4)
ZDOLNOŚCI
(4)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
KARIERA
(1)
KOBIETA
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
DANE STATYSTYCZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie talentami
(14)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(6)
kapitał ludzki
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
wynagrodzenie
(4)
zarządzanie wiedzą
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
efektywność pracy
(2)
innowacyjność
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
ocena pracowników
(2)
praca
(2)
pracownicy
(2)
zaangażowanie pracowników
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
BPR
(1)
Lean Management
(1)
TBM
(1)
TQM
(1)
aktywność zawodowa
(1)
benchmarking
(1)
bhp
(1)
coaching
(1)
controlling
(1)
dyskryminacja
(1)
e-learning
(1)
elastyczne zatrudnienie
(1)
firma rodzinna
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
jakość życia
(1)
kariera zawodowa
(1)
kobiety
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje kierownicze
(1)
kompetencje pracownicze
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kontrakt psychologiczny
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logistyka
(1)
menedżer
(1)
mentoring
(1)
motywowanie pracowników
(1)
mężczyzni
(1)
organizacja wirtualna
(1)
outsourcing
(1)
planowanie karier
(1)
polityka kadrowa
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorstwo globalne
(1)
przedsiębiorstwo oparte na wiedzy
(1)
przedsiębiorstwo rozszerzone
(1)
płeć
(1)
płeć kulturowa
(1)
rachunkowość finansowa
(1)
rozmowa kwalifikacyjna
(1)
rozwój zawodowy
(1)
równość szans
(1)
selekcja
(1)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(1)
stosunek pracy
(1)
strategia rozwoju
(1)
strategia rozwoju organizacji
(1)
stres
(1)
szkolenie pracowników
(1)
talent
(1)
teorie motywacji
(1)
testy rekrutacyjne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zachowania organizacyjne
(1)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(1)
zarządzanie karierą
(1)
zarządzanie konfliktem
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
zarządzanie ryzykiem
(1)
zarządzanie różnorodnością
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zarządzanie wydajnością
(1)
zarządzanie zmianą
(1)
zasoby finansowe
(1)
zasoby informacyjne
(1)
zasoby majątkowe
(1)
zasoby relacyjne
(1)
zasoby w przedsiębiorstwie
(1)
zatrudnienie
(1)
ścieżka kariery
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. 199-213.
Książka zawiera niezbędne, kompleksowo ujęte informacje dotyczące zarządzania talentami (ZT) - nowej koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, ukierunkowanej na pozyskiwanie, zatrzymywanie i rozwój specyficznej grupy utalentowanych pracowników, decydujących o poziomie nowoczesności i konkurencyjności firmy. Wyróżnikiem jest odniesienie do najnowszych tendencji w obszarze zarządzania oraz odwołanie do uwarunkowań społeczno-gospodarczych poprzez powiązanie zarządzania talentami z takimi zagadnieniami, jak: kwestie demograficzne (specyfika pokolenia młodych talentów, rozszerzanie zasobów talentów), mobilność zawodowa i udział w globalnej walce o talenty, aspekty kulturowe i narodowościowe. Istotna część publikacji dotyczy aktualnego problemu zarządzania talentami w kryzysie gospodarczym (elastyczne formy pracy, outplacement, podnoszenie kwalifikacji przy ograniczonych budżetach).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14110.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR / Wolters Kluwer Polska)
Bibliogr. s. 221-228.
Coraz więcej firm opracowuje i wdraża programy tworzone z myślą o utalentowanych pracownikach. W gospodarce opartej na wiedzy zarządzanie talentami jest nie tylko kolejnym działaniem w ramach funkcji personalnej, lecz także składnikiem strategii przedsiębiorstwa. Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii związanych z tą problematyką, począwszy od rozumienia istoty talentów i zarządzania nimi, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów oraz bariery w tym procesie, a na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji skończywszy. W publikacji przedstawiono między innymi przyczyny wzrostu znaczenia talentów w organizacjach, role głównych podmiotów w procesie zarządzania talentami oraz propozycję modelowego ujęcia procesu zarządzania talentami w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10380.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, ISSN 1899-0428 ; nr 209)
Bibliogr. s. 210-229.
Głównym celem pracy jest przedstawienie budowy systemu i realizowania procesu zarządzania talentami, aby przynosił spodziewane rezultaty. Cel ten starano się osiągnąć poprzez cele szczegółowe, a mianowicie: wyjaśnienie istoty talentu i przedstawienie rodzajów talentów występujących w przedsiębiorstwie, prezentację czynników wpływających na wzrost znaczenia talentów w przedsiębiorstwie, przedstawienie problematyki talentów w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi, ukazanie szczegółowych etapów realizacji procesu zarządzania talentami, przedstawienie organizacyjnego wymiaru zarządzania talentami, prezentację praktycznych rozwiązań dotyczących zarządzania talentami, wyjaśnienie budowy poszczególnych elementów systemu zarządzania talentami, przedstawienie najważniejszych instrumentów wspierających zarówno proces, jak i system zarządzania talentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12288.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13413.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-154.
Zarządzanie zasobami ludzkimi należy do najważniejszych zadań współczesnych menedżerów. Jednym z jego ważnych elementów jest zarządzanie talentami. Dlatego właśnie autorzy przedstawili: rolę i znaczenie utalentowanych pracowników we współczesnych firmach, rekrutację i selekcję talentów, sposoby ich wynagradzania, rozwój utalentowanych pracowników, szczególne cechy zarządzania karierami talentów, metody oceniania utalentowanych pracowników, specyfikę rozstań z takimi pracownikami. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12354.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Problematyka jakości kapitału ludzkiego ma wiele wymiarów: filozoficzny, ekonomiczny, społeczny. Znajduje to wyraz w opracowaniach zawartych w tej książce, przygotowanej z okazji konferencji poświęconej właśnie jakości kapitału ludzkiego, a zorganizowanej przez Katedrę Zarządzania Kapitałem Ludzkim Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w październiku 2007 roku. Można mieć nadzieję, że podniesione w książce kwestie stanowić będą inspirację do podejmowania badań nad różnymi aspektami jakości kapitału ludzkiego. Co do potrzeby takich badań nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Warto przy tym pamiętać, że doskonalenie jakości kapitału ludzkiego i profesjonalizacja podejścia do zarządzania tym kapitałem przynoszą korzyści zarówno pracownikom, w postaci lepszej zatrudnialności na rynkach pracy, poszczególnym organizacjom, w formie wzrostu efektywności i podnoszenia konkurencyjności, a gospodarce, poprzez rozwój i podnoszenie jej międzynarodowego prestiżu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8681 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7557.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8555.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Na okł. podtyt.: zestaw narzędzi.
Tyt. oryg.: Talent management and succession planning, 2007.
Bibliogr. s. 409-411.
Książka jest doskonałym źródłem nowoczesnych metod zarządzania talentami i planowania ścieżek karier wspomagających efektywne funkcjonowanie całej organizacji. 41 specjalistycznych narzędzi, które zostały tu przedstawione, umożliwia skuteczne: zidentyfikowanie talentów, pozyskiwanie talentów z zewnątrz, zaplanowanie rozwoju pracwników oraz ścieżek ich karier, utrzymanie wartościowych pracowników i ochronienie ich przed zakusami konkurencji. W książce opisano również zalecane działania w razie odejścia kluczowych pracowników. Książka zawiera listy kontrolne, ćwiczenia i użyteczne wskazówki poparte najlepszymi biznesowymi praktykami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12741.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13779.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ta stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących oceny procesów zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie, barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej. W pracy zaprezentowano również analizy dotyczące zastosowania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami majątkowymi, finansowymi, ludzkimi, wiedzy i informacji oraz zasobami relacyjnymi. Na tym tle dokonano też oceny efektów ekonomicznych, jakie przynosi wdrażanie innowacji w zarządzaniu poszczególnymi zasobami w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14475.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-168.
Książka omawia wybrane obszary i kierunki rozwoju przedsiębiorczości indywisualnej i korporacyjnej osadzone w szeroko rozumianych możliwościach czynnika ludzkiego - w jego potencjale. Książka składa się z sześciu rozdziałów: - wstępnego, dwóch koncentrujących się na źródłach przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej oraz trzech poświęconych wybranym uwarunkowaniom przedsiębiorczości w ramach przedsiębiorstwa (rozszerzonego), determinującym rozwój przedsiębiorczości kadr i stymulującym osiąganie efektu synergicznego ich przedsiębiorczych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13587.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi cenny zbiór prac naukowych. Szczególną i godną uwagi cechą jest z jednej strony bogata różnorodność tematczna, z drugiej zaś odniesienie do głownej idei wyróżniającej tę pozycję, a mianowicie nowoczesnych form funkcjonowania przedsiębiorstw różnych form i branż. w monografii poruszono liczne problemy dotyczące wwarunków funkcjonowania współczesnych podmiotów gospodarczych, zjawisk związanych z decyzjami opartymi na nowoczesnych koncepcjach zarządzania. Zaprzentowano również szereg wyników badań na temat stanu i perspektyw rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. (dr hab. Krzysztof Z. Górniak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14489.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 253-265. Indeks.
Ksiązka stanowi pomost pomiędzy wiedza teoretyczną i praktyką. Może posłyżyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uzwględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinień być scalony z globalną strategią działalności organizacji. Autor publikacji omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak: zarządzanie kapitałem ludzkim, społeczna odpowiedzialność biznesu, rozwój organizacyjny, zaangażowanie pracowników, zarządzanie talentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12497.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13635.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono uwarunkowania i specyfikę funkcji personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano także kilka przykładów realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach różnych branż. W siedmiu odrębnych tematycznie częściach zaprezentowano zagadnienia dotyczące m.in.: przedsiębiorczości i aktywności zawodowej starszych pracowników w MŚP; przeciwdziałania pracoholizmowi w małych przedsiębiorstwach; pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracowników; relacji sieciowych w MŚP i ich wpływu na realizację zadań personalnych, a także wykorzystania technik informatycznych; stresu zawodowego i zarządzania konfliktem; kształtowania wynagrodzeń i problemu płacy godziwej; metod diagnozy i zarządzania opartego na kompetencjach; roli unijnych instrumentów wspierania rozwoju kapitału ludzkiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13497.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14455.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
„Celem monografii jest wdrożenie Czytelników do myślenia kategoriami koncepcji za-rządzania oraz pokazanie istoty kierunków ich rozwoju. Głównym kryterium doboru materiału prezentowanego w monografii była chęć zaprezentowania takiego zestawu koncepcji, które obejmowałyby koncepcje już dziś uznawane za klasyczne ale wciąż jeszcze wykorzystywane oraz koncepcje nowoczesne, będące efektem wprowadzania nowych podejść w naukach za-rządzania. W prezentowanej monografii przeważa podejście zarządcze do implementacji koncep-cji zarządzania. Autorki starają się łączyć myśl teoretyczna z sytuacjami występującymi w praktyce funkcjonowania organizacji. Poznanie problematyki zawartej w monografii może być pomocne w procesach zarzą-dzania przedsiębiorstwem i podejmowania codziennych decyzji. Monografia jest w szczegól-ności adresowana do studentów i doktorantów kierunków zarządzania i ekonomii uczelni róż-nych typów, a przede wszystkim uniwersytetów, osób podnoszących kwalifikacje z tego za-kresu oraz menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat koncepcji zarządzania.” Z Przedmowy Agnieszki Bitkowskiej i Elżbiety Weiss
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16165.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przedstawia argumenty na rzecz współpracy kobiet i mężczyzn w zarządzaniu w świetle wyników badań empirycznych. Publikacja składa się z dwóch części i jedenastu rozdziałów. Pierwsza część zawiera opracowania dotyczące równości szans kobiet w kontekście społeczeństwa obywatelskiego, działań rządu zmierzających do zwiększenia udziału kobiet w zarządzaniu w latach 2011-2013 oraz Krajowego Programu Działań na Rzecz Równego Traktowania na lata 2013-2016, a także wyniki badań dotyczących ochrony prze dyskryminacją ze względu na płeć. Część druga koncentruje się na prezentacji argumentów na rzecz współpracy kobiet i mężczyzn w zarządzaniu w świetle badań. Dotyczyły one różnych obszarów, od koniecznych zmian w zarządzaniu wobec współczesnych zmian w otoczeniu, zarządzania różnorodnością, talentami, innowacjami, kształceniem i rozwojem pracowników, do wypalenia zawodowego kadry kierowniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15129.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Tyt. oryg.: Armstrong's handbook of human resource management practice, 2009.
Indeks.
Podręcznik jest jednym z najobszerniejszych dzieł poświęconych zarządzaniu zasobami ludzkimi. Autor wnikliwie, z uwzględnieniem zarówno kontekstu teoretycznego, jak i praktyki menedżerskiej, opisuje kluczowe zagadnienia ZZL, takie jak: procesy zarządzania zasobami ludzkimi, praca i zatrudnienie, zachowania organizacyjne, projektowanie i rozwój organizacji, pozyskiwanie zasobów ludzkich, zarządzanie wydajnością, wynagradzanie pracowników, stosunki pracy, bezpieczeństwo i higiena pracy, polityka, procedury i systemy zarządzania zasobami ludzkimi. Niniejsze wydanie zawiera wiele uzupełnień i udoskonaleń. Są one związane z najważniejszymi nowymi kierunkami rozwoju teorii i praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Dodane zostały rozdziały o wpływie ZZL na wyniki organizacji, społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw, wydajność systemów pracy, zaangażowanie pracowników, zarządzanie zmianą, strategie i praktykę zarządzania. Nowy układ książki ułatwia zapoznanie się z przedstawionym materiałem. W każdym rozdziale wyszczególniono najważniejsze terminy z zakresu ZZL, sformułowano pytania weryfikujące wiedzę oraz umieszczono dokładne przypisy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11990.IX.4 [Magazyn 1], P.11992 [Magazyn 1], P.11993 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11991.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11963.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej