Form of Work
Książki
(16)
Status
only on-site
(15)
available
(12)
Branch
Magazyny
(4)
Wypożyczalnie
(8)
Czytelnie
(15)
Author
Binder Marek
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Duhigg Charles (1974- )
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Fox Anne (1955- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Król-Fijewska Maria
(1)
Kuniecki Michał (1971- )
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Mojs Ewa
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Radzicki Józef
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Tavris Carol
(1)
Wade Carole
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Węgrzecka Maria
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
1989-2000
(1)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(15)
Audience Group
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Subject
KADRY
(3)
ZACHOWANIE
(3)
PSYCHOLOGIA
(2)
Asertywność
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DYSKRYMINACJA w ZATRUDNIENIU
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MOTYWACJA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
Menedżer
(1)
NEGOCJACJE
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
Neurobiologia
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
PRACA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
PSYCHOFIZJOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia
(1)
RATOWNICTWO
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Zootechnika
(1)
Zwierzęta
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
16 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 306-355.
Monografię poświęcono przedstawieniu uwarunkowań, determinantów i rezultatów współzależności logicznych i organizacyjnych pomiędzy charakterystyką zachowań członków ratowniczych zespołów zadaniowych, działających w sytuacjach ekstremalnych, a koordynacją ich funkcjonowania. Analizę badawczą oparto na idiograficznym studium przypadku, za przykład obierając działania zespołów ratowników Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (GOPR).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15322.XVIII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "The power of habit" 2012.
Indeks.
Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Autor udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 14700 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Książka to praktyczny poradnik dla tworzących zespół pracowników i ich szefów. Zgrane zespoły to źródło dumy i sukcesów całej firmy, ale także satysfakcja i entuzjazm pojedynczego człowieka, który czerpie zadowolenie z pracy. Autorzy przedstawiają nowe możliwości nawiązywania pozytywnych relacji ze współpracownikami, a co za tym idzie - rozwoju firmy i większej konkurencyjności. Książka zawiera mnóstwo praktycznych rad na temat budowania efektywnych zespołów oraz przykładów z życia ułatwiających zrozumienie istoty problemów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5466.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja Edukacja konsumencka - cele, instrumenty, dobre praktyki może inspirować do dalszych badań, przyczyniając się do wypełnienia luki, jaka obecnie znajduje się na rynku w przedmiotowej dziedzinie. Krąg jej potencjalnych czytelników rysuje się szeroko. Obok studentów kierunków ekonomicznych i społecznych obejmie także osoby z coraz liczniejszych instytucji i organizacji podejmujących zadanie edukacji konsumenciej oraz młodych naukowców, zainteresowanych tą "wschodzącą" problematyką. O rosnącym zainteresowaniu tej ostatniej grupy świadczą referaty kilkunastu młodych pracowników różnych polskich uczelni, które wchodzą w skład tej publikacji. Przyczynią się one niewątpliwie do rozwoju nauki w omawianym zakresie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8735 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8734.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10210.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Rozwiązywanie konfliktów / Anne Fox. - Warszawa : petit, 2004. - 83 s. : ryc. ; 21 cm.
(To, co najważniejsze)
Tyt. oryg.: "Managing conflict" 2002.
W książce przedstawiono wiele rozsądnych rozwiązań różnorodnych sytuacji konfliktowych w miejscu pracy, opierając się na założeniu, że konflikty powinno się rozwiązywać na bieżąco, z dnia na dzień, nie czekając, aż ich eskalacja zmusi do rozwiązań dyscyplinarnych i zastosowania formalnych procedur. Książka zawiera rozważania teoretyczne, jak również kładzie nacisk na działania praktyczne, pomagające menedżerowi podjęcie konstruktywnych rozwiązań dla sytuacji konfliktowych. Rozważane są behawioralne przyczyny powstawania konfliktów, a także możliwości wywierania wpływu na te zachowania przez menedżera kierującego zespołem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2752.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2751.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Komunikacja i negocjowanie w organizacji / Józef Penc. - Warszawa : "Difin", 2010. - 176 s. : il. ; 23 cm.
W książce poddano głębszej analizie dwie ważne (obok motywacji) funkcje skutecznego kierowania, tj. komunikowanie się i prowadzenie negocjacji. Od ich właściwego spełnienia zależy zasadniczo umiejętność postępowania z ludźmi. Intencją jej napisania była chęć pomocy obecnym i przyszłym menedżerom w opanowaniu i rozwijaniu tej umiejętności. Chcąc dobrze kierować ludźmi i motywować ich do "wielkich czynów", menedżerowie muszą poszerzać swoją wiedzę.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8824.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10324.IX.15 [Czytelnia C], 10323.IX.15 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Zarys psychologii / Maria Węgrzecka. - Wyd. 5. popr. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2010. - 150, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [151].
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych, zamierzających swą karierę zawodową związać z gospodarowaniem i interesami. Udział człowieka - zwłaszcza aktywny, wpływowy - w życiu gospodarczym stwarza wiele specyficznych sytuacji wymagających korzystania z wiedzy psychologicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11337.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12514.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Niniejszą monografię uważam za podręcznik niezbędny dla osób prowadzących szkolenia (kursy) skierowane do profesjonalistów ochrony zdrowia z zakresu motywowania swoich podopiecznych do zmiany zachowań szkodliwych dla zdrowia czy funkcjonowania społecznego oraz zachęcania ich do zdrowego stylu życia itp. Książka ta może być również użyteczna dla osób kształcących profesjonalistów zajmujących się promocją zdrowia, a także zapobieganiem zaburzeniom zdrowia i funkcjonowania społecznego. Opis wyników badań przeprowadzonych w populacji polskich pracowników ochrony zdrowia poprzedzono uzasadnieniem prowadzenia takich szkoleń, a wykorzystanie podręcznika podniesie ch jakość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10968.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 220-234. Indeks.
Tom 5 nowoczesnego przewodnika dla wszystkich zainteresowanych funkcjonowaniem ludzkiej psychiki. Książka prezentuje psychologię społeczną oraz zagadnienia związane ze stresem, zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Czytelnik dowiaduje się, w jaki sposób interakcje między ludźmi wpływają na ich myśli, uczucia, spostrzeganie, motywy i zachowania. Poznaje badania zachowań grupowych, takie jak praca zespołowa i konformizm, jak również uprzedzenia grupowe i terroryzm. Autorzy, ukazując wpływ sytuacji społecznych na zachowanie człowieka, pomagają zrozumieć siły przyciągania, działające przy budowaniu przyjaźni i związków romantycznych, jak również siły odpychania, stanowiące podłoże przemocy, uprzedzeń i dyskryminacji. Tumacząc ludzkie reakcje na stres, pokazują, że nie jest on ograniczony do wielkich tragedii, poważnych urazów i katastrof. Niektórzy ludzie wydają się äzestresowaniö nawet przy niewielkich kłopotach, podczas gdy inni sprawiają wrażenie spokojnych, chłodnych i opanowanych nawet w sytuacjach kryzysowych. Czytelnik może spojrzeć na stres z wielu różnych punktów widzenia, np. jako na procesy zachodzące w ciele i w mózgu, fizjologiczne reakcje, modyfikowane przez nasze procesy myślowe, naszą wiedzę i doświadczenie, naszą osobowość oraz nasze stadium życia i nasz kontekst społeczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11736.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia czasu wolnego / Kazimierz Migdał. - Warszawa : AlmaMer Szkoła Wyższa, 2011. - 239, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 221-[232] przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii, rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym. Książka może być pomocna dla każdego, kogo interesuje problematyka zachowania człowieka w warunkach, kiedy jest wolny od zadań związanych z pracą zawodową oraz od innych obowiązków. Wiedza uzyskana w badaniach psychologicznych powinna pomóc człowiekowi bardziej skutecznie i przewidywalnie sprawować kontrolę nad własnym zachowaniem, aby mógł efektywniej korzystać z dobrodziejstw czasu wolnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11970.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.11969.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13131.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia : podejścia oraz koncepcje / Carol Tavris, Carole Wade ; tł. Joanna Gilewicz. - Wyd. popr. i uzup. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2008. - 502, [2] s. : fot., rys., wykr. ; 26 cm.
Tyt. oryg. : "Psychology in perspective" 1995.
Bibliogr. s. 544-[582].
Autorki, aby zapewnić czytelnikom raczej głębsze niż szersze spojrzenie na wiedzę psychologiczną, ułożyły materiał nie według tematów czy dziedzin psychologii, lecz według pięciu głównych podejść: biologicznego, poznawczego, teorii uczenia się, społeczno-kulturowego oraz psychoanalitycznego. Ukazują, jak badacze postrzegają świat w ramach każdego z tych podejść - jakie stawiają pytania, jakich metod używają, jakie wysuwają hipotezy i jakie są ich osiągnięcia, a także ograniczenia i nadużycia. Omówienie każdego podejścia kończą oceną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11381.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Biological psychology, 2004.
Bibliogr. s. 502-570. Indeksy.
Książka w sposób przystępny i całościowy omawia fizjologiczne, ewolucyjne i rozwojowe mechanizmy zachowań i przeżyć psychicznych. Autor skupił się na mechanizmach biologicznych związanych z najważniejszymi zagadnieniami w psychologii, takimi jak język, uczenie się i pamięć, zachowania seksualne, lęk, agresja, psychopatologia czy problem psychofizyczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12204.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy charakteryzują specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w zakładach opieki zdrowotnej i wskazują niebezpieczeństwa związane z niewłaściwym zarządzaniem personelem w kontekście zarówno zadań organizacji, jak i zatrudnienia pracowników. Książka przeznaczona jest dla menedżerów ochrony zdrowia, pracowników odpowiedzialnych za organizację pracy oraz osób zajmujących się problematyką zarządzania personelem, rozwoju i oceny kadr, a także dla wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem zawodowym i osobistym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10042 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10041.XVIII.13 [Wypożyczalnia B], P.10040.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11663.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Kariera Menedżera)
We współczesnym świecie asertywność stała się jedną z podstawowych kompetencji oczekiwanych i wymaganych od menedżera. Asertywność jest umiejętnością posługiwania się w różnych sytuacjach łagodną stanowczością w obronie własnych racji, ale bez wchodzenia w konflikt z racjami innych. Aby być asertywnym, należy nauczyć się: odmawiać, wyrażać własne poglądy i bronić ich, nie bać się krytyki i reagować na nią, bronić się przed agresją, konstruktywnie wyrażać złość, wydawać polecenia i komunikować swoje oczekiwania, chwalić innych, prezentować siebie. Ten poradnik pomaga nauczyć się bycia asertywnym. Można go polecić nie tylko obecnym i przyszłym menedżerom, ale także psychologom, socjologom, dziennikarzom, urzędnikom różnych szczebli oraz studentom wyższych uczelni i słuchaczom studiów podyplomowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4393.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 255-269, netogr. s. 269.
Obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Jednocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w pracy oraz partycypowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Gdy te warunki nie są spełnione, nie mają problemu z odejściem z pracy i podjęciem nowych wyzwań. To sprawia, że firmy coraz częściej muszą umiejętnie kreować własny wizerunek jako pracodawcy z wyboru, według koncepcji employer brandingu. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze działania Public Relations nie przyniosą efektu, gdy byli pracownicy będą mieli o firmie negatywną opinię. Zachowania patologiczne w organizacji, takie jak dyskryminacja czy mobbing mogą skutecznie odstraszyć każdego przyszłego pracownika. W prezentowanej publikacji autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach z różnorodnych polskich przedsiębiorstw. Badają rolę funkcji personalnej w zapobieganiu patologiom oraz wyciągają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13712.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14712.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again