Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Borsich Szymon
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Drabik Józef (1939- )
(1)
Potorska Alicja
(1)
Resiak Małgorzata
(1)
Sadowska-Mazuryk Joanna
(1)
Surynt Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Młodzież
(3)
Zachowania ryzykowne
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Patologia społeczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Program "Trener Osiedlowy" (Wrocław)
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
STYL ŻYCIA
(1)
Trening sportowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
zachowania ryzykowne
(4)
młodzież
(3)
aktywność fizyczna
(2)
dzieci
(2)
profilaktyka
(2)
promocja zdrowia
(2)
Warszawa
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
masa ciała
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
odżywianie
(1)
przemoc
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
rozwój społeczny
(1)
sen
(1)
sport
(1)
styl życia
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szpital
(1)
trener osiedlowy
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania zdrowotne
(1)
zdrowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-144.
Na podejmowanie przez młodzież zachowań ryzykownych wpływają liczne czynniki, takie jak: relacje z rodzicami, trudności szkolne, problemy emocjonalne. Okres dojrzewania jest złożonym i burzliwym czasem w życiu większości nastolatków przechodzących wtedy szereg zmian fizycznych, psychicznych oraz społecznych. Aby zbudować własną autonomię, zaczynają oni poddawać w wątpliwość znane reguły dotyczące zachowania. Dla adolescencji charakterystyczne jest podejmowanie nowych wyzwań i eksperymentowanie, jednakże wynikające z nich niektóre zachowania mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22836.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17956.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy red. na okł.
Bibliogr. s. 219-240.
"Anonsując krótko treść książki, informujemy, że na początku będzie sporo o jej ostatecznym celu - zbliżeniu do życia w zdrowiu, w środku - o jej przedmiocie - stylu życia, a na końcu - o jej narzędziu - promocji zdrowia. U podłoża działań na rzecz tej promocji leży aktywność fizyczna. Stąd ta aktywność stanowi dużą część rozważań. Praca jako całość dotyczy jednak szerszego, ale jednego problemu - promocji stylu życia rozumianego tutaj jako postępowanie wedle przyjętych zachowań prozdrowotnych." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13824.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 131)
Bibliografia na stronach 253-271.
Publikacja przedstawia założenia programu "Trener Osiedlowy" realizowanego we Wrocławiu w 2003 r., który miał na celu stworzenie otwartych, sportowo aktywnych miejsc do spędzania czasu wolnego. Poza tym przybliża rolę trenera osiedlowego oraz zadania, jakie ma do spełnienia. W ksiązce przedstawiono też wyniki badań oceniających skuteczność programu w odniesieniu do redukcji zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18092.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej