Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Akert Robin M
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Gilewicz Joanna
(1)
Guz Sabina
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Vasta Ross
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
DZIECKO
(1)
METODA MONTESSORI
(1)
MOTYWACJA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
POSTAWY
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Psychologia społeczna
(1)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Słowo kluczowe
zachowania prospołeczne
(5)
agresja
(4)
samoocena
(3)
samopoznanie
(3)
atrakcyjność
(2)
atrybucja
(2)
dzieci
(2)
grupa
(2)
grupa społeczna
(2)
komunikacja niewerbalna
(2)
konformizm
(2)
metoda eksperymentalna
(2)
metoda korelacyjna
(2)
metoda obserwacyjna
(2)
metodologia
(2)
miłość
(2)
nawyki zdrowotne
(2)
osobowość
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
postawa
(2)
poznanie społeczne
(2)
poznawanie siebie
(2)
psychologia społeczna
(2)
spostrzeganie społeczne
(2)
teorie osobowości
(2)
uprzedzenia
(2)
wpływ społeczny
(2)
związki uczuciowe
(2)
altruizm
(1)
czyn karalny
(1)
dobór pracowników
(1)
dysonans poznawczy
(1)
edukacja
(1)
inteligencja
(1)
język
(1)
metoda Montessori
(1)
motywacja
(1)
młodzież
(1)
nieletni
(1)
osiągnięcia szkolne
(1)
pamięć
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przetwarzanie informacji
(1)
przyjaźń
(1)
przyswajanie języka
(1)
przywiązanie
(1)
przywództwo
(1)
psychologia
(1)
psychologia dziecka
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
płeć
(1)
rodzina
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój językowy
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój poznawczy
(1)
rozwój prenatalny
(1)
rozwój społeczny
(1)
rówieśnicy
(1)
sprawność językowa
(1)
stres
(1)
temperament
(1)
teoria Piageta
(1)
teorie uczenia się
(1)
zachowania antyspołeczne
(1)
zachowania społeczne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr. s. 263-278.
Książka jest możliwie dokładnym opisem wybranych założeń systemu wybranych założeń systemu pedagogicznego Marii Montessori i wyników badań empirycznych nad jego skutecznością. Dowodzi głębokiej troski autorki o wdrażanie wspomnianych założeń do szeroko podjętej praktyki pedagogicznej, zwłaszcza w przedszkolach i szkołach pedagogicznych. Autorka jest zdania, iż wprowadzanie innowacji pedagogicznych zaproponowanych przez Montessori wymaga starannego dostosowania ich od pilnych wyzwań współczesności, w tym także nowszych osiągnięć psychologii i pedagogiki. Na szczególne podkreślenie zasługuje różnorodność podjętych przez autorkę badań nad skutecznością systemu pedagogicznego, nie pomijając również badań własnej konstrukcji. Zastosowane badania pozwoliły na stwierdzenie, iż 'w metodzie Montessori tkwią pewne nieprzemijające wartości'.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9180 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10873.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest ono wzbogacone o najnowsze osiągnięcia tej gałęzi nauki i prezentuje najbardziej aktualny stan wiedzy. Czytelnik znajdzie tutaj prezentację najważniejszych badań z ostatnich kilku lat, fragmenty ponad dwudziestu artykułów wybranych z publikacji American Psychological Society, kilkaset dodanych pozycji bibliografii. Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5846.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7238.III.5 [Czytelnia B], 7239.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna : serce i umysł / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 1997. - XXXI, 736 stron : fotografie, ryciny ; 26 cm.
Oryg. : "Social psychology" 1994.
Bibliografia strony 689 - 736
Jest to idealny podręcznik psychologii społecznej dla studentów. Łączy rygor naukowy z intelektualną pasją. Ta książka potwierdza tezę, że wymogi rozumu i serca, czyli sfery emocjonalnej w człowieku, nie muszą pozostawać w kolizji ze sobą, choć z natury rzeczy zasadniczo od siebie się różnią. Autorzy w bardzo atrakcyjny sposób omawiają wiele eksperymentów prowadzonych w ramach psychologii społecznej, cytują znanych pisarzy, artystów, polityków i myślicieli, przypominając, że życie to nie tylko domena naukowców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.464.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33.III.5 [Czytelnia B], 3915.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej