Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
WYCHOWANIE
(4)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
ALTRUIZM
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
DZIECKO
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie do wartości
(7)
wychowanie
(4)
altruizm
(2)
badania pedagogiczne
(1)
czas wolny
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
katechizacja
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
metodyka wychowania
(1)
mobbing
(1)
muzyka
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
pedagogika
(1)
pielęgniarstwo
(1)
plastyka
(1)
problemy wychowawcze
(1)
psychoanaliza
(1)
psychologia
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
seksualność
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
teoria modelowania
(1)
teoria uczenia się
(1)
teoria warunkowania
(1)
twórczość
(1)
uczeń zdolny
(1)
wartości
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zdrowie publiczne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7228.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2109 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3302.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 593-634.
Obecne studium należałoby umiejscowić w obszarze pedagogiki ogólnej i jej podstawowych problemów, czyli w polu poszukiwań tego, co stanowi o możliwości mówienia o działalności jako wychowawczej oraz o myśleniu jako pedagogicznym. (...) W ramach zaś przybliżania działalności pielęgniarskiej do ujęć pedagogicznych i odwrotnie - ujęć pedagogicznych do działalności pielęgniarskiej - chcemy wyeksponować te jej sektory, które pozostają związane z wychowawczymi celami i zadaniami, a które mogą też stanowić podstawy opracowania pedagogiki pielęgniarstwa." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15190 [Magazyn 1], P.12434 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12433.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13444.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej