Form of Work
Książki
(190)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(185)
available
(134)
unavailable
(11)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(49)
Wypożyczalnie
(95)
Czytelnie
(187)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Szuścik Urszula
(8)
Umiastowska Danuta (1952- )
(6)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Brągiel Józefa
(4)
Lewicki Czesław
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bodasińska Anna
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cichowska Malwina
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Jacewicz Agata
(2)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kominarec Igor (1949- )
(2)
Kostorz Jerzy (1968- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Ruszkowska Marzena (1973- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejger Halina
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek (1953- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błasiak Anna
(1)
Carr Alan
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fita Aneta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Iskra Janusz (1959- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(140)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(22)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(192)
Language
Polish
(191)
English
(1)
Audience Group
Rodzice
(8)
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Handlowcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Subject
WYCHOWANIE
(28)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(25)
KULTURA FIZYCZNA
(18)
RODZINA
(18)
PEDAGOGIKA
(17)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(15)
DZIECKO
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(12)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
PEDAGOGIKA RODZINY
(9)
SPORT
(8)
Wychowanie
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PERSONALIZM
(6)
UCZNIOWIE
(6)
WARTOŚĆ
(6)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
Dzieci
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
OJCOSTWO
(4)
RODZICE
(4)
DZIECKO TRUDNE
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
NAUCZANIE
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
TURYSTYKA
(3)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Etyka
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JAN PAWEŁ
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kultura fizyczna
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
POKWITANIE
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rodzina
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
Żłobki
(2)
AIDS
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANOREKSJA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
BEZROBOCIE
(1)
CHŁOPCY
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
ETYKA
(1)
Edmund Bojanowski
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekologia
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia sportu
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GIMNAZJA
(1)
Subject: time
2001-0
(15)
2001-
(13)
1989-
(11)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
1801-
(3)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
Subject: place
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
Praca zbiorowa
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(23)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
192 results Filter
Book
In basket
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4949 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 5548.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5547.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 191-200. Indeksy.
Pedagogika społeczna. Zarys problematyki Mariusza Cichosza ma charakter specjalny: jest to kompleksowy podręcznik, a może raczej monografia tej jednej z bardziej dziś rozpoznawalnych subdyscyplin pedagogicznych. Podzielone na cztery zasadnicze części, opracowanie to daje wiedzę potrzebną nie tylko studentom nauk społecznych; ujęcie historyczne pedagogiki społecznej, rodzące się w jej łonie teorie i koncepcje, wpływ środowiska wychowawczego oraz współczesne jej konteksty stanowią klucz czy może raczej: podwaliny służące zrozumieniu nauk społecznych oraz samej pedagogiki. Zadanie to tym łatwiejsze, że od samego początku pedagogika społeczna wyróżniała się na tle nauk pokrewnych wyraźnie sprecyzowaną metodologią i przedmiotem badań, niemniej zebranie całości blisko stuletniej historii pedagogiki społecznej w połączeniu z wnikliwą analizą jej obecnej postaci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14891.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15703.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
Podręcznik akademicki zatytułowany "Z dziejów teorii i praktyki wychowania" autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza opublikowany przez krakowską oficynę naukową w sposób syntetyczny prezentuje wiedzę dotyczącą przemian i ewolucji edukacji, wychowania a także kształtowania się teorii i praktyki pedagogicznej. Autor w planie swojej pracy nawiązuje do kanonicznego już wzoru jakim było opracowanie przez prof. Tatarkiewicza syntetycznej historii filozofii a potem historii estetyki. Szczególnie zwięzłe ujęcia dokonań poszczególnych przedstawicieli historycznej myśli pedagogicznej wydają się z jednej strony łączyć w sobie encyklopedyczną precyzję, z drugiej zachęcają czytelników do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy. Jasność wywodu uzupełnia świetna redakcja typograficzna. Od wyróżnień poszczególnych okresów pedagogicznej wiedzy historycznej, wytłuszczenia ważnych definicji w tekście, po układ materiału, który autor sugeruje pogłębić we własnym zakresie. Całkowicie przychylam się do zdania recenzentów naukowych tej edycji prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i prof. Karola Poznańskiego, że jest to dzieło unikalne na polskim rynku podręczników akademickich. Gdyż dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, książka ta może być pomocna nie tylko pedagogom, historykom wychowania lecz także psychologom, socjologom i filozofom. Skorzystają z niej oprócz studentów - nauczyciele akademiccy. Klarowny układ materiału sprzyja dydaktyce, a wiele pomocniczych podpunktów wytłuszczonych specjalnym oznakowaniem, sprawia wrażenie gotowych już konspektów. Na niespełna trzystu stronach udało się Kupisiewiczowi zebrać, usystematyzować, zhierarchizować najważniejsze myśli, teorie czy szkoły dotyczące wychowania. Znakomicie zrealizował w swojej pracy założenia autorskiej serii" "Pedagogika nauce i praktyce", której inicjatorem jest prof. dr hab. Bogusław Śliwerski. (rec. Gabriel Leonard Kamiński portal ksiegarski)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12124 [Magazyn 1], P.12123 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12122.V.2 [Wypożyczalnia B], P.12121.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13248.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest adresowana zarówno do nauczycieli szkół podstawowych, jak i wychowawców zatrudnionych w takich placówkach opiekuńczo-wychowawczych, jak: domy dziecka, internaty szkolne, pogotowia opiekuńcze, sanatoria dla dzieci i młodzieży oraz specjalne zakłady wychowawcze. Mogą z niej koszystać studenci pedagogiki, psychologii oraz kierunków nauczycielskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1781.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1782.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7228.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2109 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3302.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tom 1. pt. Ku teorii edukacyjnych działań.
Bibliografia prac H. Muszyńskiego na stronach 291-300.
Publikacja przygotowana z okazji 85 urodzin Profesora Heliodora Muszyńskiego, zawiera wybrane przez autora i opatrzone jego komentarzem publikacje z zakresu pedagogiki. Tom 2 zawiera teksty od altroku 1994 do czasów najnowszych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia B
Brak informacji o dostępności: sygn. 16977.V.2
Book
In basket
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Ksiązka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12855 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12854.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13962.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie, poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Ksiązka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.92.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 337-361. Indeksy.
Publikacja posiada sens zawierający się nie tylko w jej jednostkowym wymiarze istotnym dla problematyki relacji między wychowaniem i religią. Zamiarem autorki jest stworzenie na łamach pracy przestrzeni dla interdyscyplinarnej refleksji. Zgodnie ze wstępną tezą, model wychowania otwartego na religię zależy od przyjętej w pedagogice filozoficznej interpretacji istoty religijności i religii - co nie budzi moich wątpliwości jako pedagoga. Książka ponadto jest wartościowym przykładem humanistycznego i jakościowego zarazem paradygmatu badań pedagogicznych. Podejmowane problemy badane są z głębokim znawstwem, rozwiązywane kompetentnie, z przyjęciem perspektywy pedagogicznej, wyrażającej się najczęściej w zagadnieniach antropologicznych, ujmowanych z perspektywy Polskiej (Lubelskiej) Szkoły Filozofii Klasycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
Publikacja stanowi zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawianiu się agresji u dzieci. Może także ułatwić nauczycielom projektowanie i podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. Książka adresowana jest nie tylko do profesjonalistów - nauczycieli, wychowawców, psychologów, pegagogów czy terapeutów, jest adresowana także do wszystkich tych, których interesuje prawdziwe wychowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3733 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3530.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2502.VI.12 [Czytelnia B], P.2278.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszym zbiorze dotyczy istotnych kwestii wychowania i nauczania w społeczeństwie otwartym. Zaprezentowane artykuły mają kontekst teoretyczny i empiryczny. Publikacja została podzielona na dwie części, stanowiące uzupełniającą się całość. Część pierwsza zawiera artykuły poświęcone szansom i zagrożeniom, jakie w sferze wychowania niesie ze sobą otwarcie się na świat. Część druga poświęcona jest wybranym zagadnieniom kształcenia przedszkolnego i szkolnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12506.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wielkie tradycje - realizmu i chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo, jako niejednorodna wizja człowieka i świata, przejawia się tutaj w kulturze katolickiej (nieobecna jest tradycja bizantyjsko-prawosławna i protestancka). Autorzy podejmują jej wybrane wątki i dokonują ich oglądu, własnej interpretacji, prób oceny - czynią to z perspektywy młodego, współczesnego pedagoga usiłującego znaleźć uzasadnienie dla - najczęściej własnej - misji wychowania człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11416.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12635.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konferencji naukowej pt. Igrzyska paraolimpijskie - osoby niepełnosprawne, 8 grudnia 2016 r., Opole.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dotycząca paraolimpiad jest pokłosiem praktycznych działań i inicjatyw z tego zakresu, owocem naukowych przemyśleń i dociekań koncentrujących się na wyjątkowym fenomenie igrzysk paraolimpijskich. Książka podsumowuje konferencję naukową zatytułowaną " Igrzyska paraolimpijskie - osoby niepełnosprawne."
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17756.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na okł. podtyt.: pojęcia, procesy, modele.
Tyt. oryg.: Grundwissen Pädagogik, 2009.
Bibliogr. s. 363-384. Indeksy.
Prezentowana książka to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12209.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13329.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again