Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Lulek Barbara
(2)
Frączek Zofia
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Łakomski Marian
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
UCZNIOWIE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Słowo kluczowe
współpraca szkoły z rodzicami
(4)
rodzina
(2)
uczeń
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
alkoholizm
(1)
diagnoza rodziny
(1)
działania profilaktyczne
(1)
dzieci
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
integracja szkolna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
metoda Montessori
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
program profilaktyczny
(1)
psychologia
(1)
rodzicielstwo
(1)
samobójstwo
(1)
szkoła
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uzależnienie
(1)
wychowanie do trzeźwości
(1)
zapobieganie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-201.
Celem tej pracy jest zaprezentowanie pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej i obszaru jej zainteresowań, wskazanie znaczenia rodziny w życiu człowieka, problemów współczesnej rodziny oraz możliwości jej wspomagania, zwłaszcza w sytuacji dysfunkcjonalności wymienionej grupy społecznej, jak też określenie wzajemnych stosunków rodziny i szkoły w kontekście demokratyzowania życia społecznego. Dążono do przedstawienia zarówno rzeczywistości życia rodzinnego, jak też teorii, modelów, koncepcji życia i wychowania w rodzinie. W tym zakresie publikacja stara się wyjść naprzeciw potrzebom studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli i pedagogów pracujących z rodzina,, a także samych rodziców. Zawarte w niej treści mogą przyczynić się do pełniejszego poznania funkcjonowania środowiska rodzinnego i skuteczniejszej pracy z rodziną. Struktura książki jest opracowana w taki sposób, by czytelnik przechodził od zagadnień bardziej ogólnych - teoretycznych ku szczegółowym - praktycznym. Poszczególne rozdziały stanowią oddzielne, choć komplementarne ujęcie treści związanych z rodziną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11254.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12344.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej