Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Wellman Guy
(2)
Delahunty Andrew
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Preston Peter
(1)
Weiner E.S.C
(1)
Zawodniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Kiribati
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(2)
polski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Leksykologia
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Struktury zadaniowe
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Słowo kluczowe
word formation
(4)
vocabulary
(3)
English language
(2)
English dictionary
(1)
grammar
(1)
language system
(1)
morphology
(1)
phonology
(1)
pronunciation
(1)
semantics
(1)
sentences
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary development and practice for higher-level students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9489 [Magazyn 1], P.9487 [Magazyn 1], P.9492 [Magazyn 1], P.9491 [Magazyn 1], P.9490 [Magazyn 1], P.9488 [Magazyn 1], P.9493 [Magazyn 1] (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary development and practice for higher-level students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4109 [Magazyn 2], 3491 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3110.XXIV.13 [Wypożyczalnia A], P.3111.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3492.XXIV.13 [Czytelnia A], P.3109.XXIV.13 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
In The Oxford Guide to English Usage Andrew Delahunty and Edmund Weiner provide succinct, practical advice on problems that writers struggle with every day. Designed for daily use, this marvelous handbook is organized according to basic themes (Word Formation, Pronunciation, Vocabulary, Grammar, Punctuation) and written to address the actual needs of a typical writer. Under "Word Formation," for instance, the authors offer helpful guidance on suffixes (drop the final silent e when adding -able), those troublesome hyphens, variations between British and American spelling, and why the prefix in- appears in some words and un- in others. The book's approach is consistently straightforward and practical. On the split infinitive, for example, the authors write that it should generally be avoided, but not to the extent that awkward, contorted sentences are the result. And they have this to say about prepositions: "It is a natural feature of the English language that many sentences and clauses end with a preposition, and has been since the earliest times. The alleged rule that forbids [it] should be disregarded."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20360 I.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-219.
W procesie nabywania języka obcego rolę odgrywają różne czynniki, do których należy transfer, czyli wpływ języka rodzimego ucznia na jego kompetencję w języku docelowym. Tam, gdzie systemy są paralelne (np. w zdaniu polskim i angielskim szyk wyrazowy jest identyczny a przyswoić należy jedynie nowe formy wyrazów), przewiduje się stosunkowo łatwe przyswajanie materiału językowego, a tam, gdzie są one nieparalelne (np. inny szyk wyrazowy w zdaniu), przewiduje się utrudnienia. ; Dobra dydaktyka czerpie z dóbr takiej wiedzy, przesuwając częściowo wysiłek ucznia i nauczyciela na obszary wymagające więcej uwagi. Dostępne na rynku myśli lingwistycznej publikowane wyniki analiz mają jednak przeważnie charakter czysto akademicki, a ich potencjalna użyteczność do celów dydaktycznych nie została w ocenie wnioskodawcy jak dotąd zagospodarowana w stopniu zadowalającym. Podczas gdy zadowalającą zastosowalność badań w praktyce obserwuje się w przypadku nauk inżynieryjnych czy medycznych, w glottodydaktyce jest pod tym względem dużo do zrobienia. ; Celem przedłożonej monografii jest takie przedstawienie wyników badań autora, które badania te uczyni bezpośrednio zastosowalnymi w dydaktyce. Rynek myśli dydaktycznej i jej praktycznej implementacji oczekuje na taką publikację. Można nawet pójść dalej i stwierdzić, że rynek myśli oraz jej praktycznych zastosowań publikacji takiej wręcz się domaga. ; Monografia powstała na bazie kilkuletnich prac badawczych autora i jest głosem w dyskusji w obszarze językoznawstwa stosowanego - głosem, który konkretnie wskazuje, jak praca akademicka powinna przekładać się na glottodydaktykę. Książka jest zwieńczeniem badań, które dzięki wcześniejszym doświadczeniom w dziedzinie autor mógł przez ostatnie pięć lat prowadzić z perspektywy osoby zapoznanej zarówno z szerokim oceanem wiedzy teoretycznej jak i praktycznymi uwarunkowaniami glottodydaktyki. ; Kontrastywne zestawienia komponentów języka (np. podobne i niepodobne głoski polskie i angielskie, podobieństwa i różnice we fleksji i procesach słowotwórczych, pokrywające się i nie pokrywające się znaczenia słów, paralelna lub nieparalelna struktura frazy czy zdania) przedstawione zostały z takiej perspektywy, która, zachowując dyskurs akademicki, jest jednocześnie wartościowym materiałem dla praktyków. ; Czerpiąc z treści książki, osoby zaangażowane w dydaktykę języka angielskiego w Polsce i języka polskiego za granicą będą mogły tak rozkładać materiał i planować jego utrwalanie, aby optymalnie zagospodarować możliwości poznawcze ucznia. Język monografii (angielski) czyni jej treść dostępną nie tylko dla dydaktyków języka angielskiego w Polsce i środowiskach polonijnych, lecz również dla osób zaangażowanych w dydaktykę języka Polskiego jako obcego. Praca zapewne może też być inspiracją dla osób zaangażowanych w porównywanie innych języków i szukających zastosowalności praktycznej wyników swoich badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22695.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22694.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej