Form of Work
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(5)
available
(2)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(1)
Czytelnie
(6)
Author
Balińska Agata
(1)
Bartnicki Sławomir (socjologia)
(1)
Borkowska-Niszczota Małgorzata
(1)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(1)
Kiryluk Halina
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Paszkowski Jerzy
(1)
Saczuk Jerzy
(1)
Sikorska-Wolak Izabella
(1)
Szymańska Elżbieta (turystyka)
(1)
Wasiluk Agnieszka
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dzieci
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
KORUPCJA
(1)
Młodzież
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
REGIONY PROBLEMOWE
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1989-
(1)
Subject: place
PODLASKIE, województwo
(2)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Raport z badań
(1)
Domain
Kultura fizyczna i sport
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-198.
W niniejszej pracy podjęto próbę oceny rozwoju turystyki w województwie podlaskim z punktu widzenia wymagań równoważenia sektora. Problem badawczy sformułowano następująco: Jak przedstawia się stan rozwoju turystyki w województwie podlaskim traktowanym jako destynacja, z punktu widzenia zasad zrównoważonego rozwoju? Szczegółowe problemy badawcze związane były z następującymi pytaniami: 1. Jak można i należy interpretować koncepcję zrównoważonej turystyki? 2. W jaki sposób i za pomocą jakich wskaźników bądź systemu wskaźników należy monitorować równoważenie turystyki? 3. W jakim stopniu sektor turystyczny województwa podlaskiego spełnia kryteria jego równoważenia w świetle oceny wskaźnikowej? 4. Jak przedstawia się równoważenie turystyki w województwie podlaskim w układzie interesariuszy turystyki? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukiwano w oparciu o analizę literatury przedmiotu, danych statystycznych, danych z badań socjologicznych przeprowadzonych wśród interesariuszy (sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety) oraz dokumentów i publikacji dotyczących turystyki w województwie podlaskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15833.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [303]-325.
Studium dotyczy szeroko rozumianej problematyki socjoekonomicznej i socjohistorycznej związanej ze zjawiskiem korupcji. Bezpośrednim powodem poznawczym, dla którego Autor podejmuje tą problematykę, jest przedstawienie determinantu zachowań korupcyjnych w jednym specyficznym regionie Polski. W pracy zawarto także analizy: semantyczną (nitki znaczeniowe pojęcia äkorupcjaö), morfologiczną (składnik korupcji), mechaniczną (dynamika relacji, których przedmiotem jest korupcja), historyczną (sposób ugruntowania się zjawisk korupcyjnych w polskiej kulturze szlacheckiej), filozoficzną (kwestia wspólnego dobra) i teoretyczną (różne socjologiczne interpretacje i hipotezy dotyczące roli korupcji i sposobu jej oddziaływania na tkankę społeczną). Z recenzji prof. dr. hab. Bronisława Misztala.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14821.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Celem prezentowanej publikacji jest przybliżenie Czytelnikowi wiedzy na temat konsekwencji wprowadzania gospodarki informacyjnej dla rozwoju regionalnego i polityki regionalnej, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów opóźnionych gospodarczo. W części empirycznej przedstawiono przejawy gospodarki informacyjnej w województwie podlaskim w sferach nauki i przedsiębiorczości oraz w sferze otoczenia przedsiębiorczości, obejmującej także władze samorządowe. Autorka wskazuje kierunki działań, które mogą być podjęte przez władze szczebla regionalnego i lokalnego w celu tworzenia struktur innowacyjnych w regionie i wzmacniania sieci powiązań, zgodnych z paradygmatem gospodarki informacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7255 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8191.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przeprowadzanie zmian w organizacjach nie jest zjawiskiem prostym, o czym przekonał się niejeden (menedżer) przedsiębiorca. W czasach kiedy podmiotom gospodarczym przyszło funkcjonować w nader złożonym, a jednocześnie dynamicznym otoczeniu i coraz bardziej dających znać o sobie procesach umiędzynarodawiania, procesy przekształceń firm nabierają znaczenia szczególnego. Wyniki restrukturyzacji są zróżnicowane. Znaczna część organizacji skutecznie wykorzystuje okoliczności towarzyszące zmianom, co z kolei przekłada się korzystnie na dalsze losy firmy i pozycję na rynku. Nie do rzadkości należą jednak przypadki, że wynik zmian jest nieco inny. W tej sytuacji rodzą się pytania dlaczego jednym się powiodło, a drugim nie. Odpowiedź na powyższe pytanie i refleksję nie należy do łatwych. Wynika to z szeregu uwarunkowań. Przede wszystkim otoczenie każdej organizacji jest nieszablonowe. Inna jest też załoga, która realizuje konkretne zadania na drodze do osiągnięcia założonego celu. Inne są również osoby funkcyjne, od usytuowanych na samym szczycie struktury, na kierownikach niższego szczebla (operacyjnych) skończywszy. Taka odmienność daje znać o sobie na każdym kroku, w każdym momencie funkcjonowania i przekształceń przedsiębiorstw. Dostrzegana jest na styku między poszczególnymi pracownikami i w relacjach z przełożonymi. W tej sytuacji, pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, za nader złożony należy uznać proces zmian. Wszyscy są zainteresowani tym, aby finał przekształceń całej firmy, czyjej elementów, był pozytywny - skutkował określonymi korzyściami. Na drodze do osiągnięcia takiego stanu rzeczy wielce pomocne są wyniki badań, prowadzone głównie przez ośrodki naukowo-dydaktyczne. Jak pokazuje rzeczywistość, nie zawsze jest to wystarczający i przekonywujący materiał dla przedsiębiorców. Ponadto zawsze mamy do czynienia ze wspomnianym zróżnicowaniem poszczególnych przedsiębiorstw, nawet jeśli działają w tej samej branży i regionie. Dlatego bardzo istotne jest konfrontowanie poglądów ludzi nauki i zarządzających organizacjami. Może mieć ono miejsce na różnych płaszczyznach. Mocno zaakcentowane jest również na łamach niniejszej publikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia C
Brak informacji o dostępności: sygn. 16986.IX.2
Book
In basket
Bibliogr. s. 140-[142].
Niniejsza publikacja jest próbą przybliżenia problemów towarzyszących rozwojowi obszarów wiejskich wschodnich regionów przygranicznych Polski oraz ukazuje możliwości przynajmniej częściowego ich rozwiązania z wykorzystaniem funkcji turystycznej. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniom metodologicznym - określono w nim cel główny i cele szczegółowe badań, zakres i metodykę badań oraz scharakteryzowano próbę badawcza. Rozdział drugi ma charakter teoretyczny. Ukazano w nim różne podejścia do definiowania i określania istoty turystyki wiejskiej oraz jej powiązania z innymi rodzajami turystyki. Rozdział trzeci to charakterystyka przestrzenna i społeczno-ekonomiczna obszaru badań. Z uwagi na przygraniczne położenie w części wstępnej rozdziału uwzględniono zagadnienia współpracy transgranicznej i jej znaczenia w rozwoju turystyki. Kolejny, czwarty rozdział ukazuje atrakcyjność turystyczną badanych regionów i gmin. Ze względu na ograniczenia objętościowe, oraz mnogość informacji, zaprezentowane zostały tylko podstawowe informacje dotyczące walorów turystycznych oraz ukazano stan rozwoju infrastruktury turystycznej. W rozdziale piątym zaprezentowano stan rozwoju turystyki wiejskiej postrzegany przez wymienione w poprzednim rozdziale grupy opiniotwórcze. Scharakteryzowano proponowaną ofertę usług turystycznych, pożądaną sylwetkę osoby świadczącej usługi turystyczne segment odbiorców oraz stosowane środki i kanały promocji. Rozdział szósty akcentuje potrzebę i ukazuje perspektywy rozwoju funkcji turystycznej badanych gmin. Szczególnie wiele miejsca poświęcono w nim zasobom niematerialnym możliwym do wykorzystania w rozwoju turystyki wiejskiej, jakim są postawy mieszkańców wsi nie zaangażowanych w działalność turystyczną wobec rozwoju turystyki. Zaproponowana Czytelnikowi publikacja nie wyczerpuje złożonych i wieloaspektowych zagadnień związanych z kierunkami rozwoju turystyki wiejskiej i jej rolą w ewolucji obszarów wschodniego pogranicza Polski. Jest ona jedynie próbą przybliżenia tych problemów, a życzeniem autorek jest aby zainspirowała Czytelnika do dalszych badań nad poruszaną problematyką.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 10448.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10447.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
All copies are currently unavailable
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; nr 29.)
Bibliografia, akty prawne na stronach 183-192.
Celem publikacji jest weryfikacja potrzeby uaktualnienia biologicznych układów odniesienia dla dzieci i młodzieży z województwa lubelskiego i podlaskiego. Wykonano pomiary antropometryczne, które obejmowały podstawowe cechy somatyczne oraz ocene zdolności motorycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17819.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again