Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Deptuła Maria
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Ostręga Wisława
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Usowicz Jarosław
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Uczniowie
(3)
Nauczanie
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pielęgniarka
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szulc, Wita (1941-2021)
(1)
Słuch muzyczny
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
uczniowie
(11)
szkoła
(3)
nauczanie
(2)
Internet
(1)
aksjologia
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
badania
(1)
choroby przewlekłe
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
emisja głosu
(1)
filozofia
(1)
gry dydaktyczne
(1)
gry komputerowe
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura muzyczna
(1)
motywacja
(1)
młodzież
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika
(1)
pielęgniarka
(1)
podmiotowość
(1)
polityka oświatowa
(1)
problem zdrowotny
(1)
próchnica
(1)
psychologia
(1)
rozwój dziecka
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
stres
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkolnictwo
(1)
uczenie się
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wpływ Internetu
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie muzyczne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 189-199.
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21024.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21023.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fizlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22593.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22592.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja powstaław okresie przygotowywania kolejnych zmian wprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad dziećmi imłodzieżą w wieku szkolnym. W tym roku (2017) weszła w życie reforma oświaty wygaszającagimnazja,a Ministrostwo Zdrowia przygotowało założe-nia do ustawy oprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad uczniami. Wierzymy, że uregulowanie organizacji tej części opieki zdrowotnej w randze oddzielnej ustawy umocni iustabilizuje system opieki nad uczniami.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej