Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Fita Aneta
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Steede Kevin
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
trudności wychowawcze
(6)
wychowanie
(3)
dzieci
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
ADHD
(1)
agresja
(1)
alkohol
(1)
depresja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
integracja szkolna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kradzieże
(1)
kreatywność
(1)
narkomania
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
psychologia wychowawcza
(1)
rodzice
(1)
rodzina
(1)
samowychowanie
(1)
socjalizacja
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
uczenie się
(1)
uczeń
(1)
uczeń zdolny
(1)
wagarowanie
(1)
wandalizm
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
zaburzenia koncentracji
(1)
zdolności
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
środowisko szkolne
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15058 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15057.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15956.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mimo, że rodzice pragną jak najlepiej wychować swoje dzieci, czasem popełniają poważne błędy wychowawcze. Autor w bardzo przystępny sposób opisuje metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z rodzicielstwem i pisze o prawach najważniejszych: jak kochać dzieci takimi, jakie są; w jaki sposób ustrzec się przed realizowaniem przez nie własnych marzeń; jak rozmawiać i słuchać; w jaki sposób mądrze zaprzyjaźnić się z własnym dzieckiem, nie tracąc autorytetu rodzica. Dzięki przykładowym dialogom i opisanym sytuacjom ma się wrażenie, iż autor pisze do nas i o nas. Lektura książki przekonuje, że możemy być wspaniałymi rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1862.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej