Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(19)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Rozmus Andrzej
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Adamko Jerzy
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Bera Ryszard
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dominik Monika
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Dudak Anna
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fatyga Robert
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gołdyka Leszek
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Jackowski Antoni (1935- )
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Kargul Jagna
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knap Maciej
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kortus Bronisław (1927- )
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzemień Kazimierz (1951- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Kuźmicz Katarzyna Anna
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miłosz Henryk
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Pabian Angelika
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Pazdro Krzysztof Maciej
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Piwko Marian
(1)
Przychocka Iwona
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Pyra Mariusz
(1)
Rola-Noworyta Anna
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Rywacki Jerzy
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urbański Stanisław (1947- )
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Waltoś Stanisław (1932- )
(1)
Wawak Tadeusz (1946- )
(1)
Wieczorek Adam
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wolaniuk Anita
(1)
Zelek Aneta
(1)
Zimny Artur (nauki ekonomiczne)
(1)
Zwiech Patrycja
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(16)
Szkolnictwo wyższe
(9)
NAUCZANIE
(6)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PRACOWNICY NAUKOWI
(2)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
STUDENCI
(2)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(2)
Współdziałanie
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BUDOWNICTWO MIEJSKIE
(1)
Benchmarking
(1)
CHEMIA
(1)
Coaching
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
GEOGRAFIA
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
KARIERA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Marketing
(1)
Marketing wartości
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
ODPADY
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Chełm)
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SOCJOLODZY
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZTUKA
(1)
Siła robocza
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UBÓSTWO
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
URBANISTYKA
(1)
Uczelnia Państwowa im. Szymona Szymonowica (Zamość)
(1)
Ukraińcy
(1)
WARSZAWA
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wykształcenie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(10)
1989-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
LISTY APOSTOLSKIE
(1)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(53)
jakość kształcenia
(8)
edukacja
(5)
rynek pracy
(5)
studenci
(5)
uniwersytet
(5)
zarządzanie jakością
(5)
kształcenie
(4)
marketing
(4)
niepełnosprawni
(4)
bezrobocie
(3)
dialog społeczny
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
pedagogika
(3)
polityka społeczna
(3)
proces boloński
(3)
rodzina
(3)
szkolnictwo
(3)
ubóstwo
(3)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
dyskryminacja
(2)
gospodarka
(2)
integracja społeczna
(2)
komercjalizacja
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie zawodowe
(2)
mentoring
(2)
migracje
(2)
nauczanie
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
państwowa wyższa szkoła zawodowa
(2)
polityka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka rodzinna
(2)
program kształcenia
(2)
przestępczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
studia
(2)
szkoła wyższa
(2)
turystyka
(2)
tutoring
(2)
wielokulturowość
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zamożność
(2)
świadczenia społeczne
(2)
Erasmus
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Jan Paweł II
(1)
Polska
(1)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska
(1)
Warszawa
(1)
Wydział Ekonomiczno-Rolniczy
(1)
absolwenci
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
aspiracje
(1)
awans zawodowy
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
badania społeczne
(1)
badanie
(1)
bankowość
(1)
bariery architektoniczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo
(1)
biblioteka
(1)
budownictwo miejskie
(1)
cele kształcenia
(1)
chemia
(1)
coaching
(1)
cudzoziemcy
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
elita polityczna
(1)
ergonomia
(1)
formy kształcenia
(1)
fundusze europejskie
(1)
fuzja
(1)
geografia
(1)
geografia fizyczna
(1)
geomorfologia
(1)
globopedagogika
(1)
gospodarka odpadami
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarka turystyczna
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21049.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Zbiór zadań przeznaczony dla studentów składa się z siedmiu rozdziałów, podzielonych na podrozdziały rozpoczynające się przypomnieniem i rozszerzeniem szkolnych treści nauczania. Po nich zamieszczono przykłady z rozwiązaniem oraz uwagami o wykonywaniu podobnych obliczeń. Na końcu zbioru znajdują się odpowiedzi do wszystkich zadań, a po odpowiedziach skorowidz rzeczowy polsko-angielski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14267.XVIII.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publiczne uczelnie zawodowe w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce / Artur Zimny. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 407, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
W monografii podjęta została próba określenia znaczenia publicznych uczelni zawodowych w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rezultaty przeprowadzonych analiz, opartych na wskaźnikach statystycznych, opiniach respondentów oraz strategiach rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, uzupełnione obserwacjami i doświadczeniami zdobytymi przez autora w ciągu blisko 20 lat funkcjonowania w publicznej uczelni zawodowej, pozwoliły na opracowanie spodziewanych i pożądanych modeli funkcjonowania omawianych szkół wyższych, zmierzających do wzmocnienia ich roli w rozwoju miast, powiatów i podregionów, na terenie których są zlokalizowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17646.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliogr. przy rozdz.
Tematem niniejszej publikacji jest jeden z obszarów działalności marketingowej uczelni wyższej - komunikacja szkoły wyższej z otoczeniem. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza porusza zagadnienia komunikacji marketingowej uczelni, opisuje zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku uczelni, podejmuje kwestię znaczenia marki, jej tożsamości i wizerunku, omawia rolę serwisu www uczelni wyższej oraz sposób wykorzystywania rankingów i programów akredytacyjnych w komunikacji uczelni z otoczeniem. Druga część publikacji zawiera prezentację wyników badań przeprowadzonych przez Uczelnię w zakresie komunikacji marketingowej z wybranymi podmiotami otoczenia. Przeprowadzone badania oraz wynikłe z nich wnioski pozwoliły okreslić specyfikę komunikacji marketingowej uczelni oraz jej znaczenie w budowaniu wizerunku szkoły wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13065.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 361-402. Indeks.
Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem Dr hab. Mikołaj Herbst)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17834.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101.
Opracowanie zostało pomyślane jako przewodnik - źródło informacji, wskazówek i procedur dla osób zaangażowanych w proces dostosowania programów kształcenia do wymagań określonych w znowelizowanej ustawie "Prawo o szkolnictwie wyższym" i wydanych na jej podstawie rozporządzeniach. Stara się udzielić odpowiedzi na pytanie, jak doprowadzić do tego, aby z początkiem roku akademickiego 2012/2013 uczelnia mogła rozpocząć realizację procesu kształcenia zgodnie z zasadami wynikającymi z wprowadzenia Krajowych Ram Kwalifikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15424.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 227-238, netografia 238-240. Indeks.
Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie. Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym na świecie. W książce szczegółowo omówiono między innymi: pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią, rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w kontekście uczelni, definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu, cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia, autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego, podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami, przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych, referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji spirali benchmarkingowej A. Kelly‘ego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17680.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Antologia tłumaczeń pięciu tekstów anglo- i niemieckojęzycznych została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Ma cechy dobrego podręcznika metodologii badań społecznych oraz dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa wyższego w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób dzieje uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu kwestie związane z dyskursem nie powinny być obojętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19858.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-175.
"[Publikacja] dotyczy (...) aktualnych problemów doskonalenia funkcjonowania uczelni w warunkach wdrażania noweli norm prawnych dotyczących (...) uczelni publicznych i niepublicznych. Jednocześnie jest ona naukowym, bardzo interesującym sposobem prezentacji wybranych aspektów zarządzania jakością w szkołach wyższych w oparciu o wymogi normy ISO 9001:2008. (...) książka jest cenną pozycją naukową a jednocześnie poradnikiem dla tych, którzy interesują się i zajmują projakościową restrukturyzacją zarządzania w uczelniach w okresie wdrażania reformy szkolnictwa wyższego w Polsce". (z recenzji prof. nadz. dr. hab. Tadeusza Wawaka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13058.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 27-28 czerwca 2013 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja opisuje model państwowych wyższych szkół zawodowych, ich rolę w systemie szkolnictwa wyższeg oraz sposób funkcjonowania. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza zawiera 8 rozdziałów o tematyce ogólnej dotyczącej wszystkich bądź znacznej wielkości PSWZ w Polsce. Część druga obejmuje 10 opracowań dotyczących konkretnych uczelni. Część trzecia skupia 8 rozdziałów opisujących określoną rolę i funkcję PWSZ w rejonach ich funkcjonowania. W części czwartej omówiono specyficzne zagadnienia ze sfery dzialalności dydaktycznej, naukowo-badawczej i organizacyjnej PSW w Białej Podlaskiej. Ostatnia część zawiera krótkie informacje o PWSZ w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14261 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14259.V.3 [Wypożyczalnia B], P.14260.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15075.V.3 [Czytelnia B], 15076.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-401.
Książka skupia się na zmianach w świecie pracy i praktyce planowania kariery i zarządzania karierą z perspektywy młodzieży akademickiej znajdującej się w momencie podwójnej tranzycji: z okresu młodzieńczości do dorosłości oraz edukacji na rynek pracy. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej skupiono się na rekonstrukcji teorii związanych z wyjaśnieniem domeny kariery. Część druga odnosi się do badań własnych nad postrzeganiem i interpretacją kariery przez młodzież akademicką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14270.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17671.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-223, netogr. s. 223-226, wykaz aktów prawnych s. 226-227.
Książka porusza problematykę oceny (sprawności, skuteczności i efektywności) systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach wyższych. Omawia metody i techniki oceny jakości kształcenia oraz wskazuje na uwarunkowania i bariery wdrażania TQM w szkole wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13807.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11815.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka skierowana jest do menedżerów kierujących uczelniami, wydziałami lub też innymi jednostkami realizującymi proces kształcenia. Zawarte są w niej praktyczne przykłady obliczeń kosztów kształcenia w uczelniach (semestralnych, rocznych, a także jednostkowych kosztów przypadających na jednego absolwenta) oraz ich analiza ułatwiająca zastosowanie proponowanej metody. Książka ta może być użyteczna do przeprowadzenia analiz porównawczych kosztów w różnych uczelniach oraz symulacji kadrowych i finansowych w planowaniu procesów kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2413 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2414.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-200.
W książce autorzy dokonują identyfikacji stosowanych modeli polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Prezentują różne podejścia i warunki funkcjonowania systemów oddziałujących na wartość kapitału ludzkiego na poziomie regionów. Analizy dotyczą Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch i Polski oraz wybranych celowo, dobrze rozwiniętych, regionów w tych krajach. Badania wskazują, że zależnie od poziomu decentralizacji działań stosowane są różne podejścia do zakresu inwestycji w kapitał ludzki, kształtowania systemowych rozwiązań czy poziomu zaangażowania władz samorządowych i innych aktorów regionalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14172.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Monografie WSEI.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne ujęcie problematyki studenckiej, pogłębiając izwracając uwagę na problem edukacji uczelnianej ukierunkowanej na podmiotowość studenta wraz z kontekstem sytuacyjnym nabywania przez niego kompetencji. W ten sposób powstała pozycja wydawnicza dotycząca istotnych problemów jakościowych edukacji wszkole wyższej, jak też czynników otoczenia uczelnianego ispołecznego, stanowiącego obiektywne warunki nauki studenta. Jest niewątpliwie dobrym kompendium wiedzy ofunkcjonowaniu współczesnej szkoły wyższej i tendencjach jego przemian. Wskazuje też na tkwiące wuczelniach wyższych zasoby kształtowania osobowości studenta wnawiązaniu do sugestii wynikających z raportów edukacyjnych ozasięgu transnarodowym. W sytuacji niedostatku refleksji teoretycznej i badań dotyczących szkolnictwa wyższego, niniejsza pozycja wydawnicza ma wartość szczególną, budząc refleksję nad celami i szansami kształcenia, zachęcając do dalszej dyskusji nad nabrzmiałymi dziś problemami edukacji na poziomie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12614.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej