Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(166)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(167)
only on-site
(162)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(73)
Wypo┼╝yczalnie
(104)
Czytelnie
(162)
Author
Mruk Henryk
(7)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(5)
Dawidczyk Andrzej
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Paj─ůk Kazimierz (1953- )
(3)
S┼éawi┼äska Maria (1946- )
(3)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(2)
Armstrong Gary
(2)
Barska Anetta
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Danilkiewicz Andrzej
(2)
Dec-Kisiel Katarzyna
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Golińska Agata
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Jakubczak Ryszard (1951- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Kawałko Bogdan
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Koziej Stanis┼éaw (1943- )
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Niemczyk Jerzy
(2)
Ostroga Jacek
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Sikorski Czes┼éaw (1943- )
(2)
Skwarek Dorota
(2)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Tyszka Tadeusz
(2)
Wilczewska Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
W─ůsik Dorota
(2)
Zelek Aneta
(2)
Zielińska Magdalena
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Zmy┼Ťlony Piotr
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Acharya Amitav (1962- )
(1)
Adamczyk Gra┼╝yna
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamowski Janusz W┼éodzimierz (1952- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Balcerowicz Boles┼éaw (1943- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Biliński Witold
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiec Jan (1952- )
(1)
Borowska Joanna
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
B─ůk Henryk
(1)
B─ůk Tadeusz W┼éadys┼éaw (1960- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Choro┼Ť-Mrozowska Dominika
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarny El┼╝bieta
(1)
Dancewicz Bo┼╝ena
(1)
Datko Marek
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dobrzańska Bożena M
(1)
Doli┼äska Ma┼égorzata (1956- )
(1)
Doma┼äski Tomasz (1953- )
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dworak Janusz
(1)
Elkin Paul M
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fic Maria
(1)
Fiore Frank (1946- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Froeb Luke M
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gawlikowska-Hueckel Krystyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
G─ůsiorek Krzysztof
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Hollins Bill
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(103)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(173)
Language
Polish
(172)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Mened┼╝erowie
(2)
Handlowcy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsi─Öbiorcy
(1)
Rolnicy
(1)
Spedytorzy
(1)
Subject
MARKETING
(22)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(22)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(17)
ZARZ─äDZANIE
(14)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(11)
MARKETING STRATEGICZNY
(10)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(7)
UNIA EUROPEJSKA
(7)
BEZPIECZE┼âSTWO MI─śDZYNARODOWE
(6)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(6)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
MARKETING MI─śDZYNARODOWY
(5)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(5)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
NATO
(4)
Rozw├│j regionalny
(4)
TURYSTYKA
(4)
INNOWACJE
(3)
KADRY
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Finanse przedsi─Öbiorstwa
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KONKURENCJA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
ORGANIZACJE MI─śDZYNARODOWE
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
POLSKA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
RYNEK FINANSOWY
(2)
Rewitalizacja
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZ─äDZANIA
(2)
Transport
(2)
USŁUGI
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BANKI
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
(1)
BUD┼╗ETY GMINNE
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biznesplan
(1)
Bran┼╝a TSL
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HANDEL
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel elektroniczny
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INSTYTUCJE KULTURY
(1)
Internacjonalizacja przedsi─Öbiorstw
(1)
Internet
(1)
JAKO┼Ü─ć PRODUKTU
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing mi─Ödzynarodowy
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
OUTSOURCING
(1)
Subject: time
2001-
(11)
2001-0
(6)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(2)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Lw├│w (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Słowacja
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(38)
Podr─Öcznik
(10)
PODR─śCZNIKI
(8)
Opracowanie
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PORADNIKI
(3)
Poradnik
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarz─ůdzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpiecze┼ästwo i wojskowo┼Ť─ç
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podr├│┼╝e i turystyka
(1)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
173 results Filter
Book
In basket
Słowo kluczowe: NATO ; strategia
Bibliogr. s. 351-391. Indeksy.
Jest to pierwsza w Polsce naukowa synteza ci─ůg┼éo┼Ťci i zmian w strategii i doktrynie politycznej NATO w okresie zimnej wojny. Koncepcje Sojuszu P├│┼énocnoatlantyckiego dostosowywane by┼éy do nowych wyzwa┼ä i zagro┼╝e┼ä w dwubiegunowym ┼Ťwiecie: od tarczy i miecza i strategii zmasowanego odwetu do elastycznej odpowiedzi, raportu Harmela i polityki odpr─Ö┼╝enia. Autor monografii Robert Kupiecki, badacz, analityk i dyplomata, potrafi┼é z ogromn─ů kompetencj─ů wydoby─ç to, co sk┼éada si─Ö na kultur─Ö strategiczn─ů Sojuszu - na model wsp├│lnoty obronnej demokratycznych pa┼ästw Zachodu. Otrzymali┼Ťmy dzie┼éo, kt├│rego warto┼Ť─ç trudno przeceni─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15665.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Jest to drugie, zmienione wydanie cenionego i poszukiwanego podr─Öcznika. Autor w spos├│b przyst─Öpny i zwi─Öz┼éy przedstawi┼é najwa┼╝niejsze zagadnienia zwi─ůzane z tworzeniem skutecznej strategii firmy, poczynaj─ůc od istoty strategii i jej wp┼éywu na osi─ůganie sukces├│w przez strategiczn─ů analiz─Ö firmy i rynku, na kt├│rym ona dzia┼éa, a┼╝ do metod tworzenia skutecznych strategii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1127 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1129.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1128.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 208)
Bibliogr. przy art.
Komunikacja rynkowa stanowi coraz cz─Ö┼Ťciej podstawowy obszar zainteresowa┼ä wielu pracownik├│w nauki zajmuj─ůcych si─Ö marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter sk┼éania do refleksji nad rol─ů i znaczeniem tego obszaru aktywno┼Ťci przedsi─Öbiorstw w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodz─ůce procesy globalizacji gospodarki, dynamiczny rozw├│j nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku, rozw├│j medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, a tak┼╝e rosn─ůce znaczenie marketingu w pobudzaniu przedsi─Öwzi─Ö─ç biznesowych i budowaniu relacji na rynku powoduj─ů ┼╝e komunikacja odgrywa kluczowe znaczenie w dzia┼éalno┼Ťci podmiot├│w na rynku. St─ůd te┼╝ pojawia si─Ö w ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnie┼ä pozwalaj─ůce na wyci─ůganie wniosk├│w i uog├│lnie┼ä dotycz─ůcych prawid┼éowo┼Ťci zachodz─ůcych w obszarze proces├│w i narz─Ödzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych przez przedsi─Öbiorstwa dzia┼éaj─ůce na r├│┼╝nych rynkach. Podejmowane przez liczne o┼Ťrodki akademickie badania empiryczne dotycz─ůce komunikacji rynkowej owocuj─ů coraz wi─Ökszym porz─ůdkowaniem poj─Ö─ç i ustalaniem zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy r├│┼╝nymi obszarami komunikacji rynkowej. (Wst─Öp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13269.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny spos├│b opisuje kluczowe koncepcje oraz umiej─Ötno┼Ťci i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych plan├│w biznesowych i strategii. Z publikacji mo┼╝na dowiedzie─ç si─Ö m.in.: jak prawid┼éowo wyznacza─ç cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadza─ç kompleksow─ů analiz─Ö rynku, jak zastosowa─ç najwa┼╝niejsze narz─Ödzia i modele zarz─ůdzania oraz wska┼║niki efektywno┼Ťci. Przejrzysty uk┼éad tre┼Ťci poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w, obejmuj─ůcy: kluczowe koncepcje zarz─ůdzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontroln─ů list─Ö dzia┼éa┼ä, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, u┼éatwia zar├│wno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako ┼║r├│d┼éa praktycznych wskaz├│wek. Publikacja jest przeznaczona dla mened┼╝er├│w, kt├│rym niedawno powierzona zosta┼éa strategiczna rola w organizacji, przedsi─Öbiorc├│w zarz─ůdzaj─ůcych w┼éasn─ů firm─ů, mened┼╝er├│w ds. marketingu, finans├│w lub produkcji oraz student├│w zarz─ůdzania i biznesu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8850.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak pos┼éugiwa─ç si─Ö metaforami, aby przem├│wi─ç do wyobra┼║ni pracownik├│w? Co zrobi─ç, aby pracownicy zrozumieli strategi─Ö? Jakich jest 10 herezji zwi─ůzanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mog─ů utrudnia─ç wprowadzenie strategii i jak temu zaradzi─ç? Jak stworzy─ç plan komunikowania si─Ö, a dzi─Öki temu przyczyni─ç do efektywnego wdro┼╝enia strategii i osi─ůgni─Öcia lepszych wynik├│w? Nawet najlepsze strategie firmy okazuj─ů si─Ö bezwarto┼Ťciowe, je┼Ťli pracownicy nie rozumiej─ů ich za┼éo┼╝e┼ä. Nie chodzi bowiem o doskona┼ée opracowanie danej strategii, a ojej umiej─Ötne przekazanie ca┼éej organizacji. Badania dowodz─ů, ┼╝e tylko nieliczni pracownicy wiedz─ů, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawd─Ö jest ona zrozumia┼éa jedynie dla zarz─ůdu ukrytego w zaciszu swoich gabinet├│w. Komunikowanie strategii to doskona┼éy przewodnik zar├│wno dla zarz─ůdzaj─ůcych, jak i dla os├│b odpowiedzialnych za komunikacj─Ö w firmie. Autor krok po kroku wyja┼Ťnia, jak skutecznie przekaza─ç strategi─Ö wszystkim pracownikom i tym samym pozwoli─ç firmie rozwin─ů─ç skrzyd┼éa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300.III.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu w┼éa┼Ťciwych rzeczy, a jej wdro┼╝enie - na w┼éa┼Ťciwym robieniu rzeczy. Aby firma mog┼éa odnie┼Ť─ç sukces, oba te etapy strategii musz─ů by─ç do siebie dopasowane i dobrze zarz─ůdzane. Niniejsza ksi─ů┼╝ka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i do┼Ťwiadczenia wielu ludzi - od wiod─ůcych my┼Ťlicieli po strateg├│w wojskowych dysponuj─ůcych wiedz─ů i przydatnymi narz─Ödziami, kt├│re s─ů im niezb─Ödne, aby mogli aktywnie i z odpowiedni─ů pewno┼Ťci─ů siebie uczestniczy─ç w przygotowywaniu i realizacji w┼éasnej strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11095.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12064.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Ksi─ů┼╝ka zawiera podstawowe wskaz├│wki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki spos├│b okre┼Ťla─ç odbiorc─Ö planu, rozpoznawa─ç rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotowa─ç strategi─Ö i oceni─ç ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczeg├│lnych cz─Ö┼Ťci typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki spos├│b napisa─ç przekonuj─ůcy tekst, zawieraj─ůcy wszystkie niezb─Ödne elementy biznesplanu. Na ko┼äcu ka┼╝dego rozdzia┼éu czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarz─ůdzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizuj─ů podstawowy problem zarz─ůdzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdra┼╝anie efektywnych strategii przedsi─Öbiorstw. Ich celem jest zwr├│cenie uwagi mened┼╝er├│w na z┼éo┼╝ony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsi─Öbiorstw jest realizowanych z sukcesem, najcz─Östsz─ů za┼Ť przyczyn─ů pora┼╝ek na tym polu s─ů b┼é─Ödy pope┼éniane na etapie ich wdra┼╝ania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autor├│w innowacyjny model wdra┼╝ania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), kt├│rego podstaw─ů jest w┼éa┼Ťciwe zarz─ůdzanie portfelem projekt├│w strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11358.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analizy zawarte w poszczeg├│lnych opracowaniach oddawanego do r─ůk czytelnika tomu wyra┼║nie pokazuj─ů, ┼╝e Sojusz P├│┼énocnoatlantycki jest dynamicznym, podlegaj─ůcym zmianie systemem mi─Ödzynarodowym. Adaptuje si─Ö do zmian ┼Ťrodowiska mi─Ödzynarodowego wynikaj─ůcych z ko┼äca zimnej wojny, narastania proces├│w globalizacji i wy┼éaniania si─Ö p├│┼║nowestfalskiego ┼éadu mi─Ödzynarodowego. Wyr├│┼╝nikami tego ┼Ťrodowiska s─ů: post─Öpuj─ůca niestabilno┼Ť─ç, niepewno┼Ť─ç, nieprzewidywalno┼Ť─ç oraz z┼éo┼╝ono┼Ť─ç zagro┼╝e┼ä bezpiecze┼ästwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15647.X.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Porter o konkurencji / Michael E. Porter. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. - 434 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Temat: KONKURENCJA
Słowo kluczowe: konkurencja ; strategia ; firma
Eseje zawarte w tym zbiorze ┼é─ůcznie nabieraj─ů nowego znaczenia, kolejno wzbogacaj─ůc nasze pogl─ůdy na konkurencj─Ö. Przy ich lekturze poznajemy spos├│b pracy prof. Portera: mo┼╝emy zobaczy─ç, jak kszta┼étuj─ů si─Ö jego teorie, jak z biegiem czasu ulegaj─ů pog┼é─Öbieniu i ewoluuj─ů. W cz─Ö┼Ťci pierwszej Autor zajmuje si─Ö konkurencj─ů i strategi─ů firm, a w drugiej rozpatruje znaczenie lokalizacji w konkurencji. Eseje autora u┼éatwiaj─ů nam zrozumienie istoty konkurencji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2410.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3612.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-236.
Pod wp┼éywem nowych do┼Ťwiadcze┼ä, kt├│re niesie z sob─ů rozw├│j epoki cywilizacji informacyjnej, coraz wyra┼║niej zaczynamy dostrzega─ç rol─Ö etyki w zarz─ůdzaniu. W warunkach post─Öpuj─ůcej globalizacji, coraz bardziej burzliwego otoczenia i nasilaj─ůcej si─Ö konkurencji, wzgl─ůd na normy moralne wydaje si─Ö konieczny, aby relacje mi─Ödzy lud┼║mi i organizacjami nie wynaturzy┼éy si─Ö w wyniszczaj─ůc─ů walk─Ö bez regu┼é, w kt├│rej prawa cz┼éowieka s─ů podporz─ůdkowane interesom firmy. Nieprzypadkowo w ostatnich latach ro┼Ťnie zainteresowanie etyk─ů biznesu, odpowiedzialno┼Ťci─ů spo┼éeczn─ů przedsi─Öbiorstwa czy etyk─ů relacji spo┼éecznych w organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7702.IX.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8708.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring us┼éug jest jedn─ů ze strategii przedsi─Öbiorstw, odpowiadaj─ůcych na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu cz─Ö┼Ťci proces├│w biznesowych: ksi─Ögowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsi─Öbiorstwom w innych krajach - o ni┼╝szych kosztach pracy lub wi─Ökszych zasobach kapita┼éu intelektualnego. Strategia ta umo┼╝liwia firmom koncentrowanie si─Ö na wykonywaniu tych dzia┼éa┼ä, kt├│re w najwi─Ökszym stopniu odpowiadaj─ů za tworzenie warto┼Ťci przedsi─Öbiorstwa. Ksi─ů┼╝ka zawiera prezentacj─Ö wiod─ůcych firm na ┼Ťwiecie i ┼é─ůczy rozwa┼╝ania teoretyczne z analiz─ů konkretnych przyk┼éad├│w przedsi─Öbiorstw stosuj─ůcych strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijaj─ůc─ů si─Ö hindusk─ů globaln─ů korporacj─Ö Infosys Technologies.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10025 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10024.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C], P.10023.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-195.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwr├│cenie uwagi Czytelnik├│w na r├│┼╝norodno┼Ť─ç szans i wyzwa┼ä zwi─ůzanych z wdro┼╝eniem outsourcingu w organizacji. Przedstawiona tematyka dotyczy wielu r├│┼╝nych kwestii zwi─ůzanych z zarz─ůdzaniem outsourcingiem, pocz─ůwszy od zarz─ůdzania strategicznego, finans├│w, aspekt├│w prawnych, a sko┼äczywszy na zagadnieniach psychologicznych. Ka┼╝dy rozdzia┼é jest uzupe┼éniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnie┼ä w konkretnych przedsi─Öbiorstwach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12295.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 141-150.
Szczeg├│lna uwaga, w dzia┼éaniach na rzecz ochrony ┼Ťrodowiska, po┼Ťwi─Öcona jest obszarom o wysokiej r├│┼╝norodno┼Ťci biologicznej. Zainteresowanie tymi obszarami nie wynika tylko z bezpo┼Ťrednich korzy┼Ťci gospodarczych, kt├│re obecnie i w przysz┼éo┼Ťci mo┼╝e zapewni─ç owa r├│┼╝norodno┼Ť─ç, ale przede wszystkim z roli r├│┼╝norodno┼Ťci biologicznej w zachowaniu przebiegaj─ůcych w skalach lokalnych, regionalnych, krajowych i globalnych proces├│w ekologicznych, b─Öd─ůcych warunkiem d┼éugookresowego utrzymania przyrodniczych podstaw gospodarowania. Niniejsza praca po┼Ťwi─Öcona jest przedstawieniu koncepcji planowania strategicznego dla obszar├│w o wysokiej r├│┼╝norodno┼Ťci biologicznej, a celami szczeg├│┼éowymi rozwini─Öcie koncepcji obszar├│w przyrodniczo cennych oraz okre┼Ťlenie procedury (w tym ich specyficznych element├│w) i warunk├│w sporz─ůdzania strategii trwa┼éego i zr├│wnowa┼╝onego rozwoju tego typu obszar├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 8588.XVII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8587.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategie i praktyki sprawnego działania : Lean, Six Sigma i inne / Adam Hamrol. - Wydanie II - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 501 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia na stronach 493-496. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka prezentuje metody zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie w┼éa┼Ťciwych narz─Ödzi, kt├│re umo┼╝liwiaj─ů stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny spos├│b. ┼╗eby ten cel osi─ůgn─ů─ç nale┼╝y pozna─ç metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiej─Ötnie zastosowa─ç je we w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci. Dzi─Öki licznym przyk┼éadom zaczerpni─Ötym z polskich przedsi─Öbiorstw oraz dobrym poradom autora ten cel zosta┼é w pe┼éni zrealizowany. Autor omawia modne obecnie metody zarz─ůdzania, takie jak lean management ÔÇô dostosowanie przedsi─Öbiorstwa do warunk├│w panuj─ůcych w otoczeniu przez racjonalizacj─Ö dzia┼éa┼ä i struktur, kaizen ÔÇô ci─ůg┼ée udoskonalanie proces├│w dzi─Öki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje r├│wnie┼╝ filozofi─Ö six sigma. Du┼╝─ů zalet─ů ksi─ů┼╝ki jest to, ┼╝e autor opiera si─Ö w swoich rozwa┼╝aniach na przyk┼éadach z polskich przedsi─Öbiorstw co zwi─Öksza praktyczny charakter publikacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18356.IX.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20843.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20842.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka "Podstawy strategii", zosta┼éa oparta na ├│smym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy staraj─ů si─Ö pom├│c w odpowiedzi na podstawowe pytania dotycz─ůce rozwoju firmy, wdra┼╝ania innowacji oraz kierunku i sposobu zarz─ůdzania firm─ů. Odpowiedzi na te pytania dotycz─ů tak korporacji, jak i ma┼éych przedsi─Öbiorstw, czy instytucji pa┼ästwowych. W publikacji zawarte s─ů przyk┼éadowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to ksi─ů┼╝ka skierowana do student├│w zarz─ůdzania wy┼╝szych uczelni r├│┼╝nych typ├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadz─ůcy Pawe┼é Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przyk┼éady, interesuj─ůcy spos├│b pisania sprawiaj─ů, ┼╝e niniejsza ksi─ů┼╝ka to pasjonuj─ůca lektura o tym, jak z mened┼╝era sta─ç si─Ö strategiem doskona┼éym. To pozycja obowi─ůzkowa dla wszystkich, kt├│rzy wiedz─ů, ┼╝e w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie mened┼╝erem - to tylko pocz─ůtek sukcesu." (Grzegorz Por─Öcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Dynamiczne zmiany w gospodarce, spowodowane szybkim rozwojem technicznym i technologicznym oraz wzrost konkurencji, zmuszaj─ů podmioty gospodarcze do nieustannego przystosowywania si─Ö do nowych warunk├│w prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci. Przedsi─Öbiorstwo, kt├│re zamierza utrzyma─ç lub umocni─ç swoj─ů pozycj─Ö na rynku musi stale dostosowywa─ç si─Ö do wci─ů┼╝ zmieniaj─ůcej si─Ö sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymaga┼ä konsument├│w. Coraz wi─Öksza konkurencja, zr├│┼╝nicowanie rynku oraz zmienna sytuacja gospodarcza i zwi─ůzane z tym ryzyko, stanowi─ů imperatywy zmuszaj─ůce przedsi─Öbiorstwo do podejmowania wci─ů┼╝ nowych wyzwa┼ä i dokonywania zmian w jego dzia┼éaniu. Strategia jest podstawowym instrumentem zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem i odgrywa zasadnicz─ů rol─Ö w jego funkcjonowaniu. Strategia przedsi─Öbiorstwa musi by─ç nastawiona tak┼╝e na ci─ůg┼éy rozw├│j firmy oraz wprowadzanie innowacji, st─ůd te┼╝ ma kluczowe znaczenie w osi─ůganiu sukcesu rynkowego przedsi─Öbiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2804 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4427.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy poj─Öcie sieci mo┼╝na odnie┼Ť─ç do my┼Ťlenia? My┼Ťl jest czym┼Ť nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzuj─ůcym inteligencj─Ö cz┼éowieka. My┼Ťli nie wida─ç, ale mo┼╝na j─ů przedstawi─ç w postaci s┼éowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rze┼║by, budowli, za┼éo┼╝enia krajobrazowego itd. Pojedyncza my┼Ťl zawiera zaledwie cz─ůstk─Ö tego, co cz┼éowiek chce wyrazi─ç. Ksi─ů┼╝ka, utw├│r muzyczny to ju┼╝ zbiory my┼Ťli. Propozycja rozwi─ůzania jakiego┼Ť problemu musi si─Ö opiera─ç na my┼Ťlowym ogarni─Öciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarni─Öcie zagadnienia mo┼╝na sobie wyobrazi─ç jako skomplikowan─ů sie─ç powi─ůza┼ä mi─Ödzy zar├│wno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformu┼éowanie "my┼Ťlenie siecioweÔÇŁ, czyli obejmuj─ůce swoim zasi─Ögiem jaki┼Ť problem, ma zatem istotne uzasadnienie. My┼Ťlenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, kt├│re mo┼╝na przenie┼Ť─ç do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 127-133.
Problematyk─Ö zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchami dostaw mo┼╝na przedstawi─ç w r├│┼╝ny spos├│b, bior─ůc pod uwag─Ö cho─çby jej ┼Ťcis┼éy zwi─ůzek z logistyk─ů, czy te┼╝ uwzgl─Ödniaj─ůc r├│┼╝ne aspekty nauk o zarz─ůdzaniu. Niniejszy podr─Öcznik obejmuje sze┼Ť─ç rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy ma charakter wprowadzaj─ůcy i traktuje o ewolucji form organizacji przep┼éywu d├│br materialnych w gospodarce. W rozdziale drugim zaprezentowano koncepcj─Ö ┼éa┼äcuch├│w dostaw. Rozdzia┼é trzeci prezentuje konfiguracje ┼éa┼äcuch├│w dostaw. W rozdziale czwartym traktuj─ůcym o istocie zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchami dostaw om├│wiono r├│┼╝ne pogl─ůdy dotycz─ůce definiowania poj─Öcia zarz─ůdzania ┼éa┼äcuchem dostaw oraz wskazano jego podstawowe cele w aspekcie logistycznym, przedmiotowym oraz pozalogistycznym. W rozdziale pi─ůtym om├│wiono podstawy teoretyczne strategii ┼éa┼äcuch├│w dostaw. Rozdzia┼é sz├│sty po┼Ťwi─Öcono procesom organizowania ┼éa┼äcuch├│w dostaw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11534.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again