Form of Work
Książki
(166)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(167)
only on-site
(162)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(73)
Wypożyczalnie
(104)
Czytelnie
(162)
Author
Mruk Henryk
(7)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(5)
Dawidczyk Andrzej
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Pająk Kazimierz (1953- )
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Armstrong Gary
(2)
Barska Anetta
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Danilkiewicz Andrzej
(2)
Dec-Kisiel Katarzyna
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Golińska Agata
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Jakubczak Ryszard (1951- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Kawałko Bogdan
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Koziej Stanisław (1943- )
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Niemczyk Jerzy
(2)
Ostroga Jacek
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Skwarek Dorota
(2)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Tyszka Tadeusz
(2)
Wilczewska Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Wąsik Dorota
(2)
Zelek Aneta
(2)
Zielińska Magdalena
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Acharya Amitav (1962- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Balcerowicz Bolesław (1943- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Biliński Witold
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiec Jan (1952- )
(1)
Borowska Joanna
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
Bąk Henryk
(1)
Bąk Tadeusz Władysław (1960- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Choroś-Mrozowska Dominika
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Datko Marek
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dobrzańska Bożena M
(1)
Dolińska Małgorzata (1956- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dworak Janusz
(1)
Elkin Paul M
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fic Maria
(1)
Fiore Frank (1946- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Froeb Luke M
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gawlikowska-Hueckel Krystyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gąsiorek Krzysztof
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Hollins Bill
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(103)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(173)
Language
Polish
(172)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Handlowcy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rolnicy
(1)
Spedytorzy
(1)
Subject
MARKETING
(22)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(22)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(17)
ZARZĄDZANIE
(14)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(11)
MARKETING STRATEGICZNY
(10)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(7)
UNIA EUROPEJSKA
(7)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(6)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
NATO
(4)
Rozwój regionalny
(4)
TURYSTYKA
(4)
INNOWACJE
(3)
KADRY
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KONKURENCJA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
POLSKA
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
RYNEK FINANSOWY
(2)
Rewitalizacja
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
Transport
(2)
USŁUGI
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BANKI
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
BIBLIOTEKI WIRTUALNE
(1)
BUDŻETY GMINNE
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biznesplan
(1)
Branża TSL
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HANDEL
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel elektroniczny
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INSTYTUCJE KULTURY
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Internet
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
OUTSOURCING
(1)
Subject: time
2001-
(11)
2001-0
(6)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
CHINY
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Słowacja
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(38)
Podręcznik
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Opracowanie
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PORADNIKI
(3)
Poradnik
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
173 results Filter
Book
In basket
Słowo kluczowe: NATO ; strategia
Bibliogr. s. 351-391. Indeksy.
Jest to pierwsza w Polsce naukowa synteza ciągłości i zmian w strategii i doktrynie politycznej NATO w okresie zimnej wojny. Koncepcje Sojuszu Północnoatlantyckiego dostosowywane były do nowych wyzwań i zagrożeń w dwubiegunowym świecie: od tarczy i miecza i strategii zmasowanego odwetu do elastycznej odpowiedzi, raportu Harmela i polityki odprężenia. Autor monografii Robert Kupiecki, badacz, analityk i dyplomata, potrafił z ogromną kompetencją wydobyć to, co składa się na kulturę strategiczną Sojuszu - na model wspólnoty obronnej demokratycznych państw Zachodu. Otrzymaliśmy dzieło, którego wartość trudno przecenić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15665.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Startegia sukcesu firmy / Krzysztof Obłój. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000. - 226, [1] s. : rys. ; 21 cm.
Jest to drugie, zmienione wydanie cenionego i poszukiwanego podręcznika. Autor w sposób przystępny i zwięzły przedstawił najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem skutecznej strategii firmy, poczynając od istoty strategii i jej wpływu na osiąganie sukcesów przez strategiczną analizę firmy i rynku, na którym ona działa, aż do metod tworzenia skutecznych strategii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1127 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1129.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1128.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 208)
Bibliogr. przy art.
Komunikacja rynkowa stanowi coraz częściej podstawowy obszar zainteresowań wielu pracowników nauki zajmujących się marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter skłania do refleksji nad rolą i znaczeniem tego obszaru aktywności przedsiębiorstw w budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodzące procesy globalizacji gospodarki, dynamiczny rozwój nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku, rozwój mediów społecznościowych, a także rosnące znaczenie marketingu w pobudzaniu przedsięwzięć biznesowych i budowaniu relacji na rynku powodują że komunikacja odgrywa kluczowe znaczenie w działalności podmiotów na rynku. Stąd też pojawia się w ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnień pozwalające na wyciąganie wniosków i uogólnień dotyczących prawidłowości zachodzących w obszarze procesów i narzędzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach. Podejmowane przez liczne ośrodki akademickie badania empiryczne dotyczące komunikacji rynkowej owocują coraz większym porządkowaniem pojęć i ustalaniem zależności między różnymi obszarami komunikacji rynkowej. (Wstęp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13269.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8850.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników? Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię? Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić? Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników? Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a ojej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów. Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Harvard Business Essentials)
Nazwa aut. na s. [237].
Tyt. oryg.: Strategy : create and implement the best strategy for your business, 2005.
Bibliogr. s. 213-227. Indeks.
Opracowanie strategii polega na robieniu właściwych rzeczy, a jej wdrożenie - na właściwym robieniu rzeczy. Aby firma mogła odnieść sukces, oba te etapy strategii muszą być do siebie dopasowane i dobrze zarządzane. Niniejsza książka wykorzystuje ponaddwudziestoletnie badania i doświadczenia wielu ludzi - od wiodących myślicieli po strategów wojskowych dysponujących wiedzą i przydatnymi narzędziami, które są im niezbędne, aby mogli aktywnie i z odpowiednią pewnością siebie uczestniczyć w przygotowywaniu i realizacji własnej strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11095.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12064.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Książka zawiera podstawowe wskazówki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki sposób określać odbiorcę planu, rozpoznawać rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotować strategię i ocenić ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczególnych części typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki sposób napisać przekonujący tekst, zawierający wszystkie niezbędne elementy biznesplanu. Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizują podstawowy problem zarządzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdrażanie efektywnych strategii przedsiębiorstw. Ich celem jest zwrócenie uwagi menedżerów na złożony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsiębiorstw jest realizowanych z sukcesem, najczęstszą zaś przyczyną porażek na tym polu są błędy popełniane na etapie ich wdrażania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autorów innowacyjny model wdrażania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), którego podstawą jest właściwe zarządzanie portfelem projektów strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11358.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analizy zawarte w poszczególnych opracowaniach oddawanego do rąk czytelnika tomu wyraźnie pokazują, że Sojusz Północnoatlantycki jest dynamicznym, podlegającym zmianie systemem międzynarodowym. Adaptuje się do zmian środowiska międzynarodowego wynikających z końca zimnej wojny, narastania procesów globalizacji i wyłaniania się późnowestfalskiego ładu międzynarodowego. Wyróżnikami tego środowiska są: postępująca niestabilność, niepewność, nieprzewidywalność oraz złożoność zagrożeń bezpieczeństwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15647.X.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Porter o konkurencji / Michael E. Porter. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. - 434 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Temat: KONKURENCJA
Słowo kluczowe: konkurencja ; strategia ; firma
Eseje zawarte w tym zbiorze łącznie nabierają nowego znaczenia, kolejno wzbogacając nasze poglądy na konkurencję. Przy ich lekturze poznajemy sposób pracy prof. Portera: możemy zobaczyć, jak kształtują się jego teorie, jak z biegiem czasu ulegają pogłębieniu i ewoluują. W części pierwszej Autor zajmuje się konkurencją i strategią firm, a w drugiej rozpatruje znaczenie lokalizacji w konkurencji. Eseje autora ułatwiają nam zrozumienie istoty konkurencji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2410.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3612.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-236.
Pod wpływem nowych doświadczeń, które niesie z sobą rozwój epoki cywilizacji informacyjnej, coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać rolę etyki w zarządzaniu. W warunkach postępującej globalizacji, coraz bardziej burzliwego otoczenia i nasilającej się konkurencji, wzgląd na normy moralne wydaje się konieczny, aby relacje między ludźmi i organizacjami nie wynaturzyły się w wyniszczającą walkę bez reguł, w której prawa człowieka są podporządkowane interesom firmy. Nieprzypadkowo w ostatnich latach rośnie zainteresowanie etyką biznesu, odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstwa czy etyką relacji społecznych w organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7702.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8708.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring usług jest jedną ze strategii przedsiębiorstw, odpowiadających na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu części procesów biznesowych: księgowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsiębiorstwom w innych krajach - o niższych kosztach pracy lub większych zasobach kapitału intelektualnego. Strategia ta umożliwia firmom koncentrowanie się na wykonywaniu tych działań, które w największym stopniu odpowiadają za tworzenie wartości przedsiębiorstwa. Książka zawiera prezentację wiodących firm na świecie i łączy rozważania teoretyczne z analizą konkretnych przykładów przedsiębiorstw stosujących strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijającą się hinduską globalną korporację Infosys Technologies.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10025 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10024.IX.2 [Wypożyczalnia C], P.10023.IX.2 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-195.
Redaktorzy publikacji postawili sobie za cel zwrócenie uwagi Czytelników na różnorodność szans i wyzwań związanych z wdrożeniem outsourcingu w organizacji. Przedstawiona tematyka dotyczy wielu różnych kwestii związanych z zarządzaniem outsourcingiem, począwszy od zarządzania strategicznego, finansów, aspektów prawnych, a skończywszy na zagadnieniach psychologicznych. Każdy rozdział jest uzupełniony opisem praktycznego wykorzystania omawianych zagadnień w konkretnych przedsiębiorstwach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12295.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 141-150.
Szczególna uwaga, w działaniach na rzecz ochrony środowiska, poświęcona jest obszarom o wysokiej różnorodności biologicznej. Zainteresowanie tymi obszarami nie wynika tylko z bezpośrednich korzyści gospodarczych, które obecnie i w przyszłości może zapewnić owa różnorodność, ale przede wszystkim z roli różnorodności biologicznej w zachowaniu przebiegających w skalach lokalnych, regionalnych, krajowych i globalnych procesów ekologicznych, będących warunkiem długookresowego utrzymania przyrodniczych podstaw gospodarowania. Niniejsza praca poświęcona jest przedstawieniu koncepcji planowania strategicznego dla obszarów o wysokiej różnorodności biologicznej, a celami szczegółowymi rozwinięcie koncepcji obszarów przyrodniczo cennych oraz określenie procedury (w tym ich specyficznych elementów) i warunków sporządzania strategii trwałego i zrównoważonego rozwoju tego typu obszarów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 8588.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8587.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategie i praktyki sprawnego działania : Lean, Six Sigma i inne / Adam Hamrol. - Wydanie II - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 501 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia na stronach 493-496. Indeks.
Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Żeby ten cel osiągnąć należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Dzięki licznym przykładom zaczerpniętym z polskich przedsiębiorstw oraz dobrym poradom autora ten cel został w pełni zrealizowany. Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak lean management – dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur, kaizen – ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię six sigma. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach z polskich przedsiębiorstw co zwiększa praktyczny charakter publikacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18356.IX.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20843.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20842.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Podstawy strategii", została oparta na ósmym wydaniu "Exploring Corporate Strategy". Autorzy starają się pomóc w odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące rozwoju firmy, wdrażania innowacji oraz kierunku i sposobu zarządzania firmą. Odpowiedzi na te pytania dotyczą tak korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, czy instytucji państwowych. W publikacji zawarte są przykładowe koncepcje strategii. "Podstawy strategii" to książka skierowana do studentów zarządzania wyższych uczelni różnych typów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10899.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Dynamiczne zmiany w gospodarce, spowodowane szybkim rozwojem technicznym i technologicznym oraz wzrost konkurencji, zmuszają podmioty gospodarcze do nieustannego przystosowywania się do nowych warunków prowadzenia działalności. Przedsiębiorstwo, które zamierza utrzymać lub umocnić swoją pozycję na rynku musi stale dostosowywać się do wciąż zmieniającej się sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymagań konsumentów. Coraz większa konkurencja, zróżnicowanie rynku oraz zmienna sytuacja gospodarcza i związane z tym ryzyko, stanowią imperatywy zmuszające przedsiębiorstwo do podejmowania wciąż nowych wyzwań i dokonywania zmian w jego działaniu. Strategia jest podstawowym instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem i odgrywa zasadniczą rolę w jego funkcjonowaniu. Strategia przedsiębiorstwa musi być nastawiona także na ciągły rozwój firmy oraz wprowadzanie innowacji, stąd też ma kluczowe znaczenie w osiąganiu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2804 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4427.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy pojęcie sieci można odnieść do myślenia? Myśl jest czymś nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzującym inteligencję człowieka. Myśli nie widać, ale można ją przedstawić w postaci słowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rzeźby, budowli, założenia krajobrazowego itd. Pojedyncza myśl zawiera zaledwie cząstkę tego, co człowiek chce wyrazić. Książka, utwór muzyczny to już zbiory myśli. Propozycja rozwiązania jakiegoś problemu musi się opierać na myślowym ogarnięciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarnięcie zagadnienia można sobie wyobrazić jako skomplikowaną sieć powiązań między zarówno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformułowanie "myślenie sieciowe”, czyli obejmujące swoim zasięgiem jakiś problem, ma zatem istotne uzasadnienie. Myślenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, które można przenieść do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 127-133.
Problematykę zarządzania łańcuchami dostaw można przedstawić w różny sposób, biorąc pod uwagę choćby jej ścisły związek z logistyką, czy też uwzględniając różne aspekty nauk o zarządzaniu. Niniejszy podręcznik obejmuje sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający i traktuje o ewolucji form organizacji przepływu dóbr materialnych w gospodarce. W rozdziale drugim zaprezentowano koncepcję łańcuchów dostaw. Rozdział trzeci prezentuje konfiguracje łańcuchów dostaw. W rozdziale czwartym traktującym o istocie zarządzania łańcuchami dostaw omówiono różne poglądy dotyczące definiowania pojęcia zarządzania łańcuchem dostaw oraz wskazano jego podstawowe cele w aspekcie logistycznym, przedmiotowym oraz pozalogistycznym. W rozdziale piątym omówiono podstawy teoretyczne strategii łańcuchów dostaw. Rozdział szósty poświęcono procesom organizowania łańcuchów dostaw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11534.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again