Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Cook Guy
(2)
Baugh L. Sue
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Löner Sebastian
(1)
Preston Peter
(1)
Saeed John I
(1)
Schrenk Markus
(1)
Terrell Tracy D
(1)
Zawodniak Joanna
(1)
Zeevat Henk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Anglia
(2)
Język
polski
(6)
angielski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
Językoznawstwo
(2)
Semantyka
(2)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Leksykologia
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Ontologia
(1)
Poznanie
(1)
SEMANTYKA LINGWISTYCZNA
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Struktury zadaniowe
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
semantics
(9)
linguistics
(4)
ELT
(2)
literacy
(2)
teacher education
(2)
SLA
(1)
cognition
(1)
guidebook
(1)
language acquisition
(1)
language learning
(1)
language system
(1)
language teaching
(1)
letter
(1)
morphology
(1)
natural approach
(1)
ontology
(1)
phonology
(1)
sentences
(1)
vocabulary
(1)
word formation
(1)
writing
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studies & Monographs / Uniwersytet im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1392 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Semantics / John I. Saeed. - Fourth edition. - Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 2016. - XX, 471 pages ; 25 cm.
(Introducing linguistics ; 2)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: semantics linguistics
Includes bibliographical references and index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20511.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The 'Handbook For Practical Letter Writing' by L. Sue Baugh shows you how to write these kinds of letters and many more besides. The second part of the book illustrates dozens of models letters, covering nearly every situation where a letter is appropriate. This handbook is essential for anyone who writes letters. And that includes everyone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.113 [Magazyn 1], P.112 [Magazyn 1], P.114 [Magazyn 1], P.115 [Magazyn 1] (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Discourse / Guy Cook. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 167 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1723 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3630.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This text focuses on the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning Learning the vocabulary of a new language requires learning its semantic and lexical systems. The focus of the paperback edition is the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning. Following the format of its companion volume, Discourse and Language Education, winner of the Modern Language Association's Kenneth W. Mildenberger Prize, each chapter contains a wide variety of hands-on practice activities as well as suggestions for application and research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3640.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
This open access book presents novel theoretical, empirical and experimental work exploring the nature of mental representations that support natural language production and understanding, and other manifestations of cognition. One fundamental question raised in the text is whether requisite knowledge structures can be adequately modeled by means of a uniform representational format, and if so, what exactly is its nature. Frames are a key topic covered which have had a strong impact on the exploration of knowledge representations in artificial intelligence, psychology and linguistics; cascades are a novel development in frame theory. Other key subject areas explored are: concepts and categorization, the experimental investigation of mental representation, as well as cognitive analysis in semantics. This book is of interest to students, researchers, and professionals working on cognition in the fields of linguistics, philosophy, and psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20488.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching Methodology Series)
The Natural Approach is based on the following tenets: 1). Language acquisition (an unconscious process developed through using language meaningfully) is different from language learning (consciously learning or discovering rules about a language) and language acquisition is the only way competence in a second language occurs. (The acquisition/learning hypothesis) 2). Conscious learning operates only as a monitor or editor that checks or repairs the output of what has been acquired. (The monitor hypothesis) 3). Grammatical structures are acquired in a predictable order and it does little good to try to learn them in another order.(The natural order hypothesis). 4). People acquire language best from messages that are just slightly beyond their current competence. (The input hypothesis) 5). The learner's emotional state can act as a filter that impedes or blocks input necessary to acquisition. (The affective filter hypothesis).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3210.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-219.
W procesie nabywania języka obcego rolę odgrywają różne czynniki, do których należy transfer, czyli wpływ języka rodzimego ucznia na jego kompetencję w języku docelowym. Tam, gdzie systemy są paralelne (np. w zdaniu polskim i angielskim szyk wyrazowy jest identyczny a przyswoić należy jedynie nowe formy wyrazów), przewiduje się stosunkowo łatwe przyswajanie materiału językowego, a tam, gdzie są one nieparalelne (np. inny szyk wyrazowy w zdaniu), przewiduje się utrudnienia. ; Dobra dydaktyka czerpie z dóbr takiej wiedzy, przesuwając częściowo wysiłek ucznia i nauczyciela na obszary wymagające więcej uwagi. Dostępne na rynku myśli lingwistycznej publikowane wyniki analiz mają jednak przeważnie charakter czysto akademicki, a ich potencjalna użyteczność do celów dydaktycznych nie została w ocenie wnioskodawcy jak dotąd zagospodarowana w stopniu zadowalającym. Podczas gdy zadowalającą zastosowalność badań w praktyce obserwuje się w przypadku nauk inżynieryjnych czy medycznych, w glottodydaktyce jest pod tym względem dużo do zrobienia. ; Celem przedłożonej monografii jest takie przedstawienie wyników badań autora, które badania te uczyni bezpośrednio zastosowalnymi w dydaktyce. Rynek myśli dydaktycznej i jej praktycznej implementacji oczekuje na taką publikację. Można nawet pójść dalej i stwierdzić, że rynek myśli oraz jej praktycznych zastosowań publikacji takiej wręcz się domaga. ; Monografia powstała na bazie kilkuletnich prac badawczych autora i jest głosem w dyskusji w obszarze językoznawstwa stosowanego - głosem, który konkretnie wskazuje, jak praca akademicka powinna przekładać się na glottodydaktykę. Książka jest zwieńczeniem badań, które dzięki wcześniejszym doświadczeniom w dziedzinie autor mógł przez ostatnie pięć lat prowadzić z perspektywy osoby zapoznanej zarówno z szerokim oceanem wiedzy teoretycznej jak i praktycznymi uwarunkowaniami glottodydaktyki. ; Kontrastywne zestawienia komponentów języka (np. podobne i niepodobne głoski polskie i angielskie, podobieństwa i różnice we fleksji i procesach słowotwórczych, pokrywające się i nie pokrywające się znaczenia słów, paralelna lub nieparalelna struktura frazy czy zdania) przedstawione zostały z takiej perspektywy, która, zachowując dyskurs akademicki, jest jednocześnie wartościowym materiałem dla praktyków. ; Czerpiąc z treści książki, osoby zaangażowane w dydaktykę języka angielskiego w Polsce i języka polskiego za granicą będą mogły tak rozkładać materiał i planować jego utrwalanie, aby optymalnie zagospodarować możliwości poznawcze ucznia. Język monografii (angielski) czyni jej treść dostępną nie tylko dla dydaktyków języka angielskiego w Polsce i środowiskach polonijnych, lecz również dla osób zaangażowanych w dydaktykę języka Polskiego jako obcego. Praca zapewne może też być inspiracją dla osób zaangażowanych w porównywanie innych języków i szukających zastosowalności praktycznej wyników swoich badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22695.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22694.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej