Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Akert Robin M
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Wiatrowska Anna
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guszkowska Monika
(1)
Haffer Rafał
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szczepańska Katarzyna
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Temat
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
CHORZY
(1)
DZIECKO
(1)
Dzieci
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Jakość życia
(1)
KOBIETA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OTYŁOŚĆ
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
SPORT
(1)
Samoakceptacja
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
samoocena
(12)
agresja
(4)
atrakcyjność
(3)
grupa społeczna
(3)
miłość
(3)
postawa
(3)
poznanie społeczne
(3)
psychologia społeczna
(3)
samopoznanie
(3)
spostrzeganie społeczne
(3)
wpływ społeczny
(3)
zachowania prospołeczne
(3)
atrybucja
(2)
dzieci
(2)
grupa
(2)
jakość życia
(2)
komunikacja niewerbalna
(2)
konformizm
(2)
metoda eksperymentalna
(2)
metoda korelacyjna
(2)
metoda obserwacyjna
(2)
metodologia
(2)
nawyki zdrowotne
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
poznawanie siebie
(2)
przywództwo
(2)
psychologia
(2)
płeć
(2)
rodzina
(2)
stres
(2)
teorie osobowości
(2)
uprzedzenia
(2)
zarządzanie jakością
(2)
związki uczuciowe
(2)
TQM
(1)
aktywność fizyczna
(1)
altruizm
(1)
anoreksja
(1)
audyt
(1)
benchmarking
(1)
bulimia
(1)
choroba
(1)
depresja
(1)
dobór pracowników
(1)
doskonałość biznesowa
(1)
dysmorfia mięśniowa
(1)
dysonans poznawczy
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
inteligencja
(1)
język
(1)
kobiety
(1)
kompetencje społeczne
(1)
konflikt społeczny
(1)
moralność
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niepełnosprawność
(1)
obraz własnego ciała
(1)
obraz własnej osoby
(1)
odżywianie
(1)
orientacja na klienta
(1)
otyłość
(1)
pamięć
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
podejście procesowe
(1)
podejście systemowe
(1)
prospołeczność
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przetwarzanie informacji
(1)
przyjaźń
(1)
przyswajanie języka
(1)
przywiązanie
(1)
psychologia dziecka
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
psychoterapia
(1)
resocjalizacja
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój językowy
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój poznawczy
(1)
rozwój prenatalny
(1)
rozwój społeczny
(1)
rówieśnicy
(1)
stereotyp
(1)
system wartości
(1)
system zarządzania
(1)
szczęście
(1)
temperament
(1)
teoria Piageta
(1)
teorie uczenia się
(1)
tożsamość płci
(1)
uzależnienie od aktywności fizycznej
(1)
wychowanie
(1)
władza
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia łaknienia
(1)
zachowania społeczne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-295.
Problematykę niniejszej pracy stanowi funkcjonowanie psychospołeczne osób z otyłością, u których poszukiwanie zależności między przystosowaniem a poczuciem zrozumiałości, sensowności i zaradności, wymiarami składającymi się na ogólne poczucie koherencji; samooceną w aspekcie koncepcji samego siebie oraz preferowanymi wartościami, ich kategoriami i metatypami – jawi się jako interesujący i wartościowy obszar badawczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15071.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15971.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18579.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22959.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22958.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zagadnienia dotyczące analizy efektywności procesu resocjalizacji, wskazuje możliwości nowatorskich rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11010.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11979.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 561-578.
Autor książki proponuje model kompleksowego systemu samooceny i określenie procedury jego wdrażania w warunkach funkcjonowania polskich przedsiębiorstw na podstawie oceny stopnia aktywności polskich przedsiębiorstw stosujących systemy zarządzania w kluczowych obszarach samooceny oraz jej wpływu na osiągane przez nie wyniki. Monografia ma istotne znaczenie poznawcze, wzbogacające wiedzę z zakresu zarządzania jakością, samooceny i doskonałości organizacyjnej. Ponadto praca ma charakter aplikacyjny dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom, a ich wyniki mogą posłużyć menedżerom przedsiębiorstw w określeniu bardziej skutecznej metodyki opartej na budowie kompleksowego systemu samooceny, umożliwiającej doskonalenie wdrożonych systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12469.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 159-165.
Autorka podjęła się analizy niezmiernie ważnego tematu. W analizie tej można spotkać się z wielką złożonością pojawiających się aspektów psychologicznych, socjologicznych, medycznych czy pedagogicznych. Rozprawa ta mająca znaczenie dla ustalenia planów terapii i rehabilitacji oraz profilaktyki i wychowania jest cenna zarówno ze względu na wielostronność podejścia do tematu jak i bogatą, rzeczową i wnikliwą analizę danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10869.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 455-473.
Książka przedstawia przydatność zasad zarządzania jakością w ocenie praktyki zarządzania. W części pierwszej zostały przedstawione charakterystyki normatywnego i kompleksowego zarządzania jakościąz uwzględnieniem podstaw ich rozwoju, wspólczesnych podejść i modeli. Część druga została poświęcona rozwojowi zasad zarządzania jakością. Część trzecia dotyczy normatywnych metod oceny zarządzania jakością. Część czwarta jest autorską propozycją oceny realizacji zasad zarządzania jakością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14135 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14134.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14995.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 276-327.
Autorka dokonała przeglądu prac, w tym również własnych badań, by zwrócić uwagę na korzyści i zagrożenia płynące dla człowieka decydującego się na angażowanie swojego ciała i psychiki w świadomą aktywność fizyczną. Przegląd publikacji o zakresie światowym [...] jest autorską narracją badacza, uporządkowaną problemowo, według własnego zamysłu podziału na blaski i cienie [...]. Praca ma charakter dojrzałej monografii, o czym świadczy bogata bibliografia dokonań badawczych, często rozproszonych w specjalistycznych pismach lub drukach zwartych. Dzięki temu śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z podręcznikiem akademickim dla studiujących zarówno wychowanie fizyczne, jak i kierunki prozdrowotne, w tym psychologię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13623 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14643.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 549-604 i przy rozdz. Indeksy.
Książka przedstawia aktualny stan psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem polskich realiów i dorobku rodzimych autorów. Obejmuje wszystkie klasyczne zagadnienia składające się na tę dyscyplinę, które sygnalizują hasła: potoczna wiedza o świecie społecznym, spostrzeganie ludzi i samego siebie, postawy i ich zmiana, sympatia i miłość, pomaganie innym, agresja i konflikt, funkcjonowanie grup społecznych. Obejmuje też zagadnienia nowsze, będące od niedawna przedmiotem intensywnych badań psychologów, w szczególności: motywy i przekonania społeczne, władza, szczęście, moralność. Odrębny rozdział przedstawia stereotypy i faktyczne różnice płci. Książka pisana jasnym i barwnym językiem, skupia sie na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem. Pokazuje, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11410.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12624.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest ono wzbogacone o najnowsze osiągnięcia tej gałęzi nauki i prezentuje najbardziej aktualny stan wiedzy. Czytelnik znajdzie tutaj prezentację najważniejszych badań z ostatnich kilku lat, fragmenty ponad dwudziestu artykułów wybranych z publikacji American Psychological Society, kilkaset dodanych pozycji bibliografii. Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5846.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7238.III.5 [Czytelnia B], 7239.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna : serce i umysł / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 1997. - XXXI, 736 stron : fotografie, ryciny ; 26 cm.
Oryg. : "Social psychology" 1994.
Bibliografia strony 689 - 736
Jest to idealny podręcznik psychologii społecznej dla studentów. Łączy rygor naukowy z intelektualną pasją. Ta książka potwierdza tezę, że wymogi rozumu i serca, czyli sfery emocjonalnej w człowieku, nie muszą pozostawać w kolizji ze sobą, choć z natury rzeczy zasadniczo od siebie się różnią. Autorzy w bardzo atrakcyjny sposób omawiają wiele eksperymentów prowadzonych w ramach psychologii społecznej, cytują znanych pisarzy, artystów, polityków i myślicieli, przypominając, że życie to nie tylko domena naukowców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.464.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33.III.5 [Czytelnia B], 3915.III.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej