Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(39)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(28)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Buko Jacek
(4)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Niemczyk Agata
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Balińska Agata
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zawadka Jan
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kantyka Joanna
(1)
Kantyka Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Lewandowska Agnieszka
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Sala Józef
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Sieczko Anna
(1)
Sieczko Anna (ekonomia)
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tokarz Anna
(1)
Wszendybył-Skulska Ewa
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
TURYSTYKA
(27)
USŁUGI
(10)
Turystyka
(6)
BIURA PODRÓŻY
(3)
POPYT
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
Zarządzanie
(2)
GASTRONOMIA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Innowacje
(1)
Konkurencyjność
(1)
MARKETING
(1)
Marketing
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
POSTAWY
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
Sport
(1)
TURYSTYKA KONGRESOWA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Usługi
(1)
Usługi turystyczne
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(4)
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rynek turystyczny
(39)
turystyka
(28)
przedsiębiorstwo turystyczne
(13)
usługi turystyczne
(11)
produkt turystyczny
(9)
agroturystyka
(7)
popyt turystyczny
(7)
biuro podróży
(6)
konkurencyjność
(6)
hotelarstwo
(5)
ruch turystyczny
(5)
turystyka kulturowa
(5)
marketing
(4)
organizacja turystyczna
(4)
polityka turystyczna
(4)
zarządzanie
(4)
atrakcyjność turystyczna
(3)
gospodarka turystyczna
(3)
infrastruktura turystyczna
(3)
prawo turystyczne
(3)
reklama
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
aktywność turystyczna
(2)
baza noclegowa
(2)
czynniki rozwoju
(2)
dziedzictwo kulturowe
(2)
ekonomika
(2)
gastronomia
(2)
historia
(2)
innowacyjność
(2)
konsument
(2)
kultura fizyczna
(2)
marketing-mix
(2)
pilot wycieczek
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
promocja
(2)
przewaga konkurencyjna
(2)
region turystyczny
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
sport
(2)
technologia informacyjna
(2)
turystyka aktywna
(2)
turystyka biznesowa
(2)
turystyka społeczna
(2)
turystyka wiejska
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
Polska Organizacja Turystyczna
(1)
Zielone Szlaki
(1)
aktywność fizyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
cena
(1)
certyfikacja
(1)
dieta
(1)
doradztwo
(1)
doradztwo turystyczne
(1)
działalność gospodarcza
(1)
e-biznes
(1)
ekonomika turystyki
(1)
ekoturystyka
(1)
enoturystyka
(1)
fast food
(1)
finanse
(1)
fitness
(1)
fundusze UE
(1)
funkcja turystyczna
(1)
funkcje turystyki
(1)
geocaching
(1)
gospodarka narodowa
(1)
hokej
(1)
impreza turystyczna
(1)
informacja turystyczna
(1)
infrastruktura
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
klient
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsumpcja
(1)
linie lotnicze
(1)
marka
(1)
marketing strategiczny
(1)
marketing turystyczny
(1)
markowy produkt turystyczny
(1)
media społecznościowe
(1)
niepełnosprawni
(1)
obsługa klienta
(1)
oferta turystyczna
(1)
piłka nożna
(1)
piłka ręczna
(1)
podaż
(1)
podaż turystyczna
(1)
popyt
(1)
portal internetowy
(1)
portal społecznościowy
(1)
prawo
(1)
produkt
(1)
produkt regionalny
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przestrzeń turystyczna
(1)
przewodnik turystyczny
(1)
questing
(1)
rachunek satelitarny turystyki
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 304.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowane w niniejszej publikacji artykuły są efektem własnych badań ich autorów, a zawarte w nich konkluzje mogą stać się przyczynkiem do dyskusji nad poruszanymi w opracowaniu zagadnieniami. Zamysłem autorów publikacji jest zapoznanie czytelników z aktualnymi trendami i tendencjami występującymi na rynku turystycznym w Polsce oraz wzbogacenie wiedzy na temat funkcjonowania polskiej turystyki i branży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15285.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest zaprezentowanie podstawowych marketingowych metod badania postępowania konsumentów na rynku turystycznym. Książka pozwala także zapoznać się z najistotniejszymi mechanizmami funkcjonowania tego rynku. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów uczelni ekonomicznych a także dla osób zatrudnionych w sektorze turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6711.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7550.XX.5 [Czytelnia B], 7549.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-161.
Problematykę związaną z turystyką, która jest zjawiskiem interdyscyplinarnym można przedstawić w kontekście różnych obszarów tematycznych. W opracowaniu zagadnienia zostały ujęte w wymiarze: ekonomicznym, społecznym i przestrzennym. Celem tej publikacji jest przybliżenie zagadnień dotyczących turystyki, w tym czynników jej rozwoju i rodzajów, zarządzania turystyką, rynku turystycznego oraz roli doradztwa w jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14365.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15271.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest efektem dyskusji przedstawicieli polskich i zagranicznych ośrodków naukowych z praktykami różnych poziomów zarządzania współczesną turystyką. Takie połączenie zaowocowało identyfikacją kluczowych problemów branży turystycznej w kontekście aktualnych problemów politycznych i gospodarczych, procesów i zdarzeń naturalnych, jak również zmieniających się potrzeb klientów. Uznano, że do aktualnych kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstw, ale także regionów turystycznych, należą wsparcie ze strony systemu edukacyjnego oraz przemyślany i systematycznie realizowany proces zarządzania marką organizacji czy regionu. Zaproponowany układ opracowań nie wyczerpuje problematyki zarządzania turystyką w kryzysie. Niemniej mamy nadzieję, że teksty zamieszczone w książce staną się inspiracją do dalszych badań, wdrożeń ich wyników w praktyce zarządzania turystyką, jak również edukacji kadr dla turystyki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14369.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15275.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-196, netogr. s. 197-198.
Niniejsza publikacja powstała w oparciu o wieloletnie obserwacje rynku turystyki biznesowej na świecie, a także kontakty autora z przedsiębiorstwami, organizacjami branżowymi oraz administracją samorządową i państwową. W wyniku prowadzonych badań własnych, a także uczestnictwa w wielu projektach badawczych, zebrano i uporządkowano wiedzę nt. turystyki biznesowej, jej powiązań z gospodarką, jej miejsca na rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15321.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja porusza zagadnienia turystyki i rekreacji, a także jej formy i tematykę ekologiczną. Jest to szeresze ujęcie problematyki warunków ekonomiczno-organizacyjnych rowoju turystyki i rekreacji. Praca zawiera wybrane artykuły prezentowane na sympozjum i jest adresowana do studentów kierunku turystyka, pracowników biur podróży i instytucji kształtujących kierunki rozwoju turystyki..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2143 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2844.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 78-81.
Współczesny konsument znajduje się w centrum gospodarki rynkowej. Dotyczy to również rynku turystycznego, który obecnie staje się jednym z największych sektorów gospodarki. Dowodzi tego m.in. fakt, że w 2007 r., według szacunków World Travel and Tourism Council (WTTC), łączny popyt turystyczny na świecie wyniósł około 7 bln USD i dynamika tego zjawiska będzie wciąż rosła. Eksperci Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) szacują, że liczba podróży na świecie w 2020 r. wyniesie 1 561 min. W tym kontekście zasadne staje się zainteresowanie wszystkich wytwórców produktów turystycznych (dotyczy to zarówno przedsiębiorstw, jak i obszarów turystycznych) problematyką zachowań konsumentów na rynku turystycznym i ich postępowaniem w procesie podejmowania decyzji o podróży turystycznej. Wiedza o potrzebach i postępowaniu konsumenta w procesie ich zaspokajania warunkuje osiągnięcie sukcesu działalności rynkowej. Celem niniejszej publikacji jest poznanie zachowań turystycznych i czynników je kształtujących. Opracowanie składa się z czterech rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9949.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11585.XX.5 [Czytelnia B], 11586.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 267-284.
W książce przedstawiano analizę struktury rynku turystycznego. W kolejnych rozdziałach omówiono zagadnienia: - turystyki jako elementu struktury gospodarki, - funkcjonowania rynku turystycznego, - struktury podmiotowej rynku turystycznego, z wyodrębnieniem oferentów rynku turystycznego, konsumentów oraz podmiotów polityki turystycznej, - struktury przedmiotowej rynku turystycznego (podaż turystyczna, popyt turystyczny, cena i jakość jakości produktu turystycznego), - procesów strukturalnych na rynku turystycznym (oferta turystyczna, metody i instrumenty polityki turystycznej, marketing przedsiębiorstw i destynacji turystycznych, strategie rozwoju rynku turystycznego), - współczesnych aspektów funkcjonowania rynku turystycznego (globalizacja, asymetria informacji, nowoczesne technologie informacyjne, procesy innowacyjne, funkcjonowanie rynków substytucyjnych, kształtowanie polityki turystycznej wobec zmian strukturalnych rynku turystycznego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14356 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14355.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15260.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna również w wersji elektronicznej na płycie CD o sygn. CD.19.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.662 [Magazyn 2], B.652.XX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Prace badawcze w turystyce)
Płyta CD zawiera wersję elektroniczną książki o sygn. B.652 XX CZYT, B.662 WYP.
Książka przedstawia analizę pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w porównaniu do produktu turystycznego wybranych krajów Unii Europejskiej na tle ogólnych tendencji w turystyce światowej. Wskazuje również wnioski i propozycje działań, które prowadziłyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na międzynarodowym rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.19 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-90.
Celem opracowania jest zaprezentowanie tematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym na przykładzie usług turystycznych. W publikacji Czytelnik znajdzie charakterystykę pojęć i składników koncepcji wartości dla klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych, przedstawienie metodyki badań wartości dla klienta oraz przeprowadzenie analizy wartości dla klienta w świetle wyników badań empirycznych. Praca składa sie z trzech rozdziałów i jest przeznaczona dla studentów kierunku turystyka i rekreacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11872.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13052.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing w turystyce / Tadeusz Chudoba. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2011. - 191 stron : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia stron: 189-191.
Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć tury­stycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktyw­ności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powo­dująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu or­ganizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.79.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest analiza i ocena współczesnych koncepcji zarządzania kulturą fizyczną i turystyką oraz wskazanie pszyszłościowych kierunków badawczych w tym obszarze. Pierwszą część opracowania poświęcono charakterystyce współczesnych metod i technik zarządzania stosowanych przez organizacje tu ty styczne w aspekcie: produktu, personelu, finansów. Wskazano na tematykę zrównoważonego rozwoju na rynku turystyki masowej, znaczenia kapitału ludzkiego w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji, postaw i zachowań turystów, metod finansowania turystyki przez jednostki samorządu terytorialnego oraz zarządzania produktem opieki zdrowotnej na przykładzie usług turystyki uzdrowiskowej. W drugiej części publikacji skoncentrowano się na analizie i ocenie zarządzania organizacjami sportowymi i rekreacyjnymi uwzględniającymi szerokie spektrum osób niepełnosprawnych. Część ta obejmuje zagadnienia dotyczące sponsoringu sportowego, efektywności zarządzania, źródeł finansowania sportu i rekreacji oraz charakterystyki organizacji sportowo -rekreacyjnych typu non-profit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11855.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, ISSN 1899-0428 ; nr 214)
Bibliogr. s. 197-219.
Książka identyfikuje zachowania konsumentów na rynku turystyki kulturowej, wykorzystując w tym celu procedury statystyczne. W monografi ujęto rynek turystyki kulturowej w kontekście jego oferty produktowej, ale przede wszystkim - w kontekście konsumentów, którzy podejmują różnorodne decyzje w związku z podróżą turystyczną. Autorka prezentuje również czynniki, które istotnie determinują zachowania konsumentów na rynku turystyki kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13986.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306. Indeks.
Książka przedstawia analizę aktualnych zjawisk i tendencji na globalizującym się rynku turystycznym. Uwzględniono w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego. Omówiono tak złożone zagadnienia jak: kolonizacja turystyczna i enklawizacja turystyki, rola państwa w obszarze redukcji załamań i niedoskonałości rynku turystycznego, problematyka zrównoważonego rozwoju turystyki. Największą zaletą opracowania jest kompleksowość i przejrzystość omawianych zagadnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12450 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12449.XX.3 [Wypożyczalnia B], P.12448.XX.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13596.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 353-373.
Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analizę struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, omówiono działalność dostawców ofert turystycznych (przedsiębiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsumentów turystycznych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka podaży turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim ujęciu przedstawiono politykę turystyczną, wraz z jej układem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczegółowymi rozwiązaniami regulacyjnymi, dotyczącymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddziaływanie państwa na turystykę społeczną, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotyczące procesów kształtowania rynku turystycznego obejmują problemy mikroekonomiczne oraz dotyczące zarządzania podmiotami, w tym działalność marketingową, markę turystyczną, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, społeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kształtujące funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotyczącym regulacji rynku turystycznego, obowiązującym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19150.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19149.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 258)
Na s. przedtyt.: VI Gremium Ekspertów Turystyki, Wrocław, 29 listopada - 1 grudnia 2012. Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr., netogr. przy ref.
"Publikacja podejmuje zagadnienia mające znaczenie dla branży turystycznej w obliczu wyzwań współczesnego rynku turystycznego oraz dla obszarów recepcji. Prezentowane w opracowaniu artykuły zostały podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje publikacje dotyczące branży turystycznej stojącej w obliczu wyzwań wynikających ze zmian nie tylko w popycie turystycznym w krajach UE, lecz również w podaży turystycznej, bedących skutkiem procesu globalizacji, rosnącej konkurencji czy też kryzysów ekonomicznych. Drugą część pracy poświęcono kwestii współpracy sektorowej uznawanej za istotny warunek rozwoju turystyki na poziomie lokalnym i regionalnym i osiągania celów polityki turystycznej przez administrację publiczną i samorządową". (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13983.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11577.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11576.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-193. Indeks.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17184.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17183.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zrodziła się z potrzeby usystematyzowania wiedzy teoretycznej o prowadzeniu działalności gospodarczej w formie biura podróży oraz połączenia jej z wiedzą praktyczną, z uwzględnieniem wyników badań rynku turystycznego. Kolejne - drugie wydanie zostało poprawione w zakresie aktualizacji przepisów prawnych dotyczących rynku turystycznego oraz finansowania przedsiębiorstw, a także zostało rozszerzone o aneks zawierający propozycje zmian w Ustawie o usługach turystycznych. Całość podzielono na piętnaście części, z których każda poświęcona jest innemu zagadnieniu związanemu z działalnością biur podróży. Oprócz wiedzy teoretycznej w książce zostały przedstawione wskazówki praktyczne oraz wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, a dotyczących biur podróży oraz organizacji pozarządowych, w tym działających na rynku turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7880 [Magazyn 2], P.6694 [Magazyn 1], P.7048 [Magazyn 1], 7881 [Magazyn 2] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6693.XX.7 [Wypożyczalnia B], P.6692.XX.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7534.XX.7 [Czytelnia B], 7533.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej