Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Barczykowska Ewa
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Matyja Małgorzata
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Pasek Marcin
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Ziółkowski Artur (1973- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
METODA BOBATHÓW
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
rozwój psychomotoryczny
(6)
rehabilitacja
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
aktywność fizyczna
(1)
biofeedback
(1)
biostymulacja laserowa
(1)
choroba nowotworowa
(1)
choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
(1)
choroby przewlekłe
(1)
choroby reumatyczne
(1)
choroby układu ruchu
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dyskopatia
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
endoprotezoplastyka stawu biodrowego
(1)
fizjoterapia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
krioterapia
(1)
miażdżycowe niedokrwienie kończyn dolnych
(1)
mózg
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
neurofizjologia kliniczna
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nordic walking
(1)
obiekty rekreacyjno-sportowe
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
pielęgnacja
(1)
rodzice
(1)
rodzina
(1)
rozwód
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
terapia
(1)
udar mózgu
(1)
uraz czaszkowo-mózgowy
(1)
wady wrodzone
(1)
wcześniak
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zespół genetyczny IFAP
(1)
zespół przewlekłego zmęczenia
(1)
zwyrodnienie stawów
(1)
środowisko przyrodnicze
(1)
światłolecznictwo
(1)
żywienie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-169.
Podstawy usprawniania neurorozwojowego według Berty i Karela Bobathów - Ponieważ w dotychczasowej praktyce często dość przypadkowo dobiera się metody postępowania usprawniającego, przedstawiamy na wstępie, w olbrzymim skrócie, podstawowe założenia, główne zasady oraz zalety i wady pięciu najpowszechniej obecnie stosowanych na świecie metod rehabilitacji dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego - Z wstępnego opisu wyłączono koncepcję NDT-Bobathów, jako że stanowi ona zasadniczy temat niniejszego opracowania. Ksiażka zainteresuje specjalistów rehabilitacji, fizjoterapii oraz lekarzy neurologów. Od ponad 150 lat niezmiennie obserwuje się olbrzymie zainteresowanie problemem mózgowego porażenia dziecięcego (m.p.dz.). Znaczna oraz stale rosnąca populacja dzieci z różnymi postaciami tego zespołu stanowiła zawsze poważny problem społeczny. Poglądy dotyczące zarówno obrazu klinicznego, przyczyn i częstości występowania, jak i możliwości diagnostycznych ulegały znacznym przeobrażeniom. Wypracowano także wiele metod tzw. kompleksowego oddziaływania, zwanego postępowaniem usprawniającym, które różnią się nie tylko sposobem podejścia do zagadnień rozwoju psychomotorycznego czy problemu mózgowego porażenia dziecięcego, lecz przede wszystkim rodzajem i formą wykorzystywanych środków oraz zasadami ich stosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16943.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 102-118.
Praca porusza zagadnienia związane z analizą czynników środowiska przyrodniczego stymulującego możliwosć rozwoju form aktywności sportowo-rekreacyjnej; przeciwskazaniami do podejmowania aktywności fizycznej w zamkniętych pomieszczeniach, uzasadniającymi realizację wychowania fizycznego, sportu i rekreacji w naturalnym otoczeniu ; charakterystyką aktywności fizycznej w przyrodzie z wyszczególnieniem różnych jej form etc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15575.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej, ogólnej cztery rozdziały stanowią wprowadzenie do zagadnień rehabilitacji dziecięcej. Przedstawiono w nich: prawidłowy rozwój psychomotoryczny niemowlęcia, pierwsze objawy alarmowe świadczące o nieprawidłowościach w rozwoju dziecka, ocenę wczesnego prognozowania zaburzeń rozwoju ruchowego przez zastosowanie globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla oraz neurofizjologiczne metody fizjoterapii i pielęgnacji; szczególną sytuację dziecka z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością; opis relacji zdrowych dzieci z przewlekle chorym lub niepełnosprawnym rodzeństwem oraz z rodzicami i rodziną oraz możliwości interwencji żywieniowej i postępowania żywieniowego tych dzieci. Część druga obejmuje pięć rozdziałów i zawiera oryginalne opracowania postępowania rehabilitacyjnego oraz opieki pielęgniarskiej nad chorym dzieckiem. Studium przypadku dotyczy: dziecka ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością narządu ruchu w następstwie niedorozwoju kończyn, dziecka z rzadkim zespołem genetycznym IFAP, noworodka z cechami artrogrypozy oraz licznymi wadami wrodzonymi, dziecka z urazem czaszkowo-mózgowym, opieki nad wcześniakiem z ciąży mnogiej w aspekcie pielęgnacyjnym i rehabilitacyjnym z uwzględnieniem Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej - ICNP®. Publikacja jest skierowana jest do szerokiego grona profesjonalistów zawodowo związanych z rehabilitacją i opieką nad dzieckiem. Ze względu na swoją dużą wartość merytoryczną i praktyczną może zostać wykorzystana w nauczaniu metodą studium przypadku studentów kierunków pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i dietetyka, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, neonatologicznego i rodzinnego oraz przedstawicieli innych specjalności w zakresie problematyki pediatrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienie fizjoterapii w leczeniu i profilatyce chorób cywilizacyjnych. Omawia problemy stosowania fizjoterapii w leczeniu chorób narządów ruchu, pediatrii i neonatologii, po zabiegach ortopedycznych, w chorobach układu nerwowegooraz chorobach serca i naczyń. Poza tym przybliża wybrane formy metod fizykalnych, jak światłolecznictwo i krioterapia. Opisuje również znaczenie sportu w rehabilitacji na przykładzie narciarstwa i nordic walking.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15791.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej