Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(14)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Camarda Sylwia
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kohut Dorota
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kukołowicz Teresa (1925- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Sasin Piotr (pedagogika)
(1)
Siara Olga
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Łukawska Maria
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
RODZINA
(5)
Rodzice
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
DZIECKO
(3)
Dzieci
(3)
RODZICE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
OJCOSTWO
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Bajkoterapia
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Czytanie
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NARKOMANIA
(1)
Nauczanie
(1)
Odruchy
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poród
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
SAMOTNOŚĆ
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
TOŻSAMOŚĆ PŁCIOWA
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Polska
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Antologia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(4)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
rodzice
(22)
dzieci
(12)
rodzina
(8)
wychowanie
(5)
więź rodzinna
(4)
nauczyciele
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
jakość życia
(2)
metoda Montessori
(2)
męskość
(2)
niepełnosprawni
(2)
ojcostwo
(2)
psychologia
(2)
rodzicielstwo
(2)
rozwód
(2)
więź emocjonalna
(2)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
aktywność zawodowa
(1)
autoterapia
(1)
bajkoterapia
(1)
choroby przewlekłe
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
dziadkowie
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
integracja sensoryczna
(1)
kobiecość
(1)
kreatywność
(1)
kryzys
(1)
liczenie
(1)
logopedia
(1)
macierzyństwo
(1)
migracje zarobkowe
(1)
mózg
(1)
młodzież
(1)
nadwrażliwość
(1)
narkomania
(1)
nauczyciel
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawność
(1)
okres prenatalny
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
osamotnienie
(1)
osobowość
(1)
osoby starsze
(1)
pielęgnacja
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
program eukacyjno-terapeutyczny
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzeństwo
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozwój osobowości
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
samotni rodzice
(1)
samotność
(1)
sytuacja psychospołeczna
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkoła
(1)
terapeuta
(1)
terapia
(1)
terapia rodzinna
(1)
tożsamość płciowa
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uraz czaszkowo-mózgowy
(1)
wady wrodzone
(1)
wartość społeczna
(1)
wcześniak
(1)
wychowawca
(1)
zaangażowanie
(1)
zagrożenia
(1)
zdrowotność
(1)
zespół Downa
(1)
zespół genetyczny IFAP
(1)
zmiana społeczna
(1)
zmysły
(1)
żywienie
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera także teksty bajek i opowieści terapeutycznych.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18432.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18431.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 213 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia strony 197-206.
Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny kreatywności. Prezentuje wyniki badań empirycznych, które dowodzą, że dobre relacje w rodzinie macierzystej wspierają kształtowanie się cech osobowości, umożliwiających kreatywne funkcjonowanie, a złe relacje w rodzinie budują bariery, które w dorosłym życiu przyjmują bardzo różnorodne formy nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym. Książka ma optymistyczny wymiar, pokazuje możliwości zmiany i kształtowania swojego życia, wbrew programom, czy sposobom zachowania się wyniesionym z domu rodzinnego. Rodzina generacyjna przekazuje nam bowiem tylko jeden sposób zachowania, użyteczny w okresie naszego dzieciństwa lub młodości, ale który w życiu dorosłym okazuje się niekiedy nieadekwatny. Rodzina pełni ważną rolę w kształtowaniu naszych sposobów życia, ale ich nie determinuje. My możemy je świadomie kształtować według naszych obecnych pragnień. Niniejsza książka pokazuje takie właśnie możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17190.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17189.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina wychowuje : wybrane zagadnienia / Teresa Kukołowicz. - Wydanie 3 poprawione i uzupełnione. - Stalowa Wola : Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej w Stalowej Woli, 2001. - 306 stron ; 21 cm.
Książka to zbiór artykułów powstałych w ciagu wielu lat. Są one owocem badań studentów, a także odpowiedzią na potrzeby edukacyjne środowisk, które podjęły kształcenie doradców życia rodzinnego na terenie poszczególnych diecezji w Polsce. Mają też na uwadze każdą rodzinę. Publikacja składa się z pięciu części: 1. Wprowadzenie do zagadnień wychowania w rodzinie, 2. Dom rodzinny jako miejsce wychowania, 3. Rodzice i dziadkowie wychowawcami i opiekunami dzieci w rodzinie, 4. Wychowanie w rodzinie, 5. Zagrożenia rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 464.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 466.V.2 [Czytelnia B], 465.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 129-139.
Książka poświęcona jest zagadnieniu z zakresu psychologii wychowania i psychoprofilaktyki, a mianowicie problemom kształtowania się poczucia tożsamości płciowej i jego roli w życiu człowieka. W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne koncepcje na temat poczucia tożsamości płciowej, od ujęcia psychodynamicznego po psychologię humanistyczną. Rozdział drugi przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania rodzicielskiego matek i ojców, mające znaczenie dla kształtowania się poczucia tożsamości płciowej. Rozdział trzeci opisuje społeczno-kulturowe czynniki wpływające na rozwój poczucia tożsamości płciowej, takie jak szkoła, mass media czy język, natomiast w czwartym zaprezentowano wyniki badań dotyczących znaczenia poczucia tożsamości płciowej w życiu osobistym, społecznym i zawodowym jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12189.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 439.)
Bibliogr. s. 245-251.
Tematyka pracy koncentruje się wokół aspektów funkcjonowania rodziców dzieci uzależnionych od narkotyków. Stanowi próbę ukazania trudności, cierpienia i bezradności rodziców, a także możliwości udzielenia im wsparcia i pomocy w radzeniu sobie w tej kryzysowej sytuacji. Praca adresowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, pracowników socjalnych, studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10972.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Teksty zebrane w prezentowanej książce poświęcone są przemianom wzorów rodzicielskich we współczesnej Polsce i stanowią dokumentację zmian kulturowych dokonujących się w naszym kraju. W publikacji zestawiono ze sobą dwa wymiary analiz - pierwszy, przedstawiający nowe wzory, nowe ideologie, nowe presje społeczne, z jakimi zmagają się współcześni rodzice, oraz drugi wymiar - opisujący rzeczywistość życia społecznego, w tym codzienne problemy współczesnych rodziców, a także zmianę warunków społeczno-demograficznych oraz przeobrażenia rynku pracy, które mają bardzo konkretne i rzeczywiste przełożenie na funkcjonowanie polskich rodzin. Zestawienie takie pomaga uzyskać w miarę pełny obraz sytuacji młodych matek i ojców w dzisiejszej Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12076.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13186.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór ten powstał z rozważań nad specyfiką wychowania i działań wychowawcy, której to rozpoznanie wydaje się kluczowe w kształceniu nauczycieli. Materiały zamieszczone w tej publikacji mogą być pomocne w wypracowaniu teoretycznych podstaw wychowania, które z kolei mogą okazać się użyteczne dla wychowawców i stać się źródłem refleksji na temat roli wychowawcy w procesie wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12205.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-289.
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta `od wnętrza` tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza `gorąca`, ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11986.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-315.
"Zagadnienie badawcze ujęte w temacie opracowania jest zrozumiałe dla przyszłego czytelnika. Można je ująć w pytaniu, na ile różne wiekowo pokolenia cenią rodzinę jako wartość? W założeniu Autorki rozprawy jest teza, że różnią się w ocenie tej podstawowej jednostki życia społecznego [...]. Dla tzw. konstruktywnych cech badań pedagogicznych spośród innych badań społecznych i badań o człowieku, wyróżnia się ich sprawczy, prakseologiczny charakter czy też aspekt moderatywny, a nie tylko diagnostyczny (jak jest, ew. dlaczego tak jest?). Ze spisu treści rozprawy wynika, że na tak widzianych badaniach (zadaniach) Autorka się skupiła. Tak też tendencja ta odciska się w większości prac pedagogicznych [...]. Struktura tekstu odpowiada logice przyjętego postępowania badawczego." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Kawuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12156.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13278.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 4. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2009. - 423, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 403-415.
Ojcostwo to zbiór refleksji nad ojcostwem naturalnym i ojcostwem duchowym. W czasach kryzysu roli ojca i rosnącej liczby rozwodów warto zajrzeć do pomieszczonych w tym tomie tekstów o ojcostwie w ujęciu św. Augustyna czy Thomasa Mertona; przeczytać, co na temat rodzicielstwa piszą m. in.: psychologowie, doświadczony kierownik duchowy, ojcowie rodzin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15013.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15865.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Bibliogr. s. 108-113.
"Dziecko własnym terapeutą" pokazuje jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne oraz jak wspomagać strategie autoterapeutyczne u dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych. Książka przedstawia oryginalną, interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Na końcu książki znajduje się bibliografia i literatura polecana przez autorkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12392.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej