Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Bee Helen (1939- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Deptuła Maria
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
DZIECKO
(4)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MŁODZIEŻ WIEJSKA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE
(1)
POSTAWY
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
rówieśnicy
(7)
dzieci
(5)
rodzina
(4)
język
(3)
przywiązanie
(3)
psychologia dziecka
(3)
rozwój językowy
(3)
rozwój poznawczy
(3)
rozwój prenatalny
(3)
rozwój społeczny
(3)
agresja
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
pamięć
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
rozwój fizyczny
(2)
szkoła
(2)
temperament
(2)
teoria Piageta
(2)
teorie uczenia się
(2)
ADHD
(1)
asertywność
(1)
dorosłość
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziedziczenie
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
emocje
(1)
inteligencja
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
logopedia
(1)
mowa
(1)
muzykoterapia
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
odrzucenie rówieśnicze
(1)
osobowość
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
przemoc
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przyjaźń
(1)
psychologia
(1)
płeć
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
rozwój umysłowy
(1)
samoocena
(1)
samopoznanie
(1)
socjalizacja
(1)
spostrzeganie
(1)
starzenie się
(1)
teoria rozwoju Wygotskiego
(1)
teorie rozwoju
(1)
umieranie
(1)
wieś
(1)
wychowanie
(1)
zachowania prospołeczne
(1)
zachowania zdrowotne
(1)
zapamiętywanie
(1)
zdrowie
(1)
związki uczuciowe
(1)
śmierć
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 421-439. Indeksy.
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie może podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14299.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma na celu rozpoznanie kulturowych i społecznych czynników warunkujących zachowania zdrowotne uczniów oraz sprecyzowanie wynikających z tego zaleceń, które w znacznej mierze mogłyby wpłynąć na poprawę zdrowia dzieci. W książce rozpatrywany jest wpływ środowiska szkolnego, rodzinnego oraz rówieśniczego dziecka wiejskiego na system wartości młodego człowieka, jak również w kontekście warunków fizycznych i materialnych, przy jednoczesnej próbie wyodrębnienia spośród nich czynników stymulujacych, jak również hamulących zdrowie ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6450.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór tekstów napisanych przez pedagogów, psychologówi filozofów. Autorzy starali się pokazać wielorakość uwarunkowań ludzkiej agresji. Publikacja pomaga odpowiedzieć na pytania o przyczyny agresji, jej dopuszczalne granice, najskuteczniejsze sposoby wychowania dzieci na osoby radzące sobie w życiu bez agresji a także pytania o preciwdziałanie temu zjawisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7817 [Magazyn 1], P.7818 [Magazyn 1], P.6067 [Magazyn 1], P.7819 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6065.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7315.VI.12 [Czytelnia B], 7316.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 377-394 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Autor, jeden z najbardziej uznanych psychologów rozwojowych na świecie, przedstawia, co dzieje się w okresie dzieciństwa i jakie to ma znaczenie dla funkcjonowania w dalszym życiu. W komplementarny sposób omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka oraz ich znaczenie dla funkcjonowania w ciągu cyklu życia. Dzięki bogatemu materiałowi empirycznemu podręcznik pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, pedagogiki i innych nauk społecznych. Stanowi źródło rzetelnej wiedzy dla nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, a także dla lekarzy, pielęgniarek oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4153.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4615.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka / Helen Bee. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2004. - XXIII, 723 s. : ryc. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Lifespan development" 1998.
Bibliogr. s. 659-723 i przy rozdz.
Podręcznik dla studentów, omawiający w przystępny sposób praktyczne i teoretyczne zagadnienia psychologii rozwojowej, zwłaszcza w aspekcie długoterminowych badań ukazujących związki pomiędzy rozwojem dzieci i dorosłych, demonstrujących przypadki występowania (lub nie) zmian na przestrzeni życia. Szczegółowo zaprezentowane są kolejne okresy rozwojowe, a także podobieństwa i różnice występujące podczas procesu kształtowania się osobowości w zależności od kontekstu i kultury, w której dorasta i wychowuje się dany człowiek. W książce znalazły się także wskazówki, w jaki sposób można stosować w praktyce techniki badań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3917.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3916.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Child psychology : the modern science" 1999.
Bibliogr. s. 627-684. - Indeksy.
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1949.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1948.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej