Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Czajkowska-Błaziak Anna
(1)
Erbe Sebastian (1978- )
(1)
Marek Helena
(1)
Neu Peter (1967- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pokorska Monika
(1)
Pudlo Robert
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymańska Ewa (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
DZIECKO
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
PSYCHIATRIA
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(1)
Stres
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
psychoedukacja
(3)
ADHD
(1)
agresja
(1)
depresja
(1)
dysocjacja
(1)
dzieci
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
etyka
(1)
katatonia złośliwa
(1)
lęk
(1)
mania
(1)
mutyzm
(1)
osłupienie
(1)
otępienie
(1)
pobudzenie
(1)
prawo
(1)
profilaktyka
(1)
psychiatria
(1)
psychoterapia
(1)
psychoza
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
samobójstwo
(1)
schizofrenia
(1)
stan nagły
(1)
studium przypadku
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
uczeń niedostosowany społecznie
(1)
unieruchomienie
(1)
uraz psychiczny
(1)
uzależnienie
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zespoły majaczeniowe
(1)
złosliwy zespół neuroleptyczny
(1)
środowisko pracy
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Od wielu lat paradygmat zdrowia jest postrzegany przez pryzmat fizyczności. Skupiamy się na zapobieganiu i leczeniu chorób ciała, ignorując naszą sferę emocjonalną, która odgrywa kluczową rolę w procesie przywracania zdrowia. Współczesny pęd życia powoduje, że nie znajdujemy czasu na odkrywanie głębszego wymiaru ludzkiej natury. Otoczenie wymaga od nas siły i zdecydowania, traktując emocje jako niepotrzebną przeszkodę w relacjach międzyludzkich. Dlatego wstydzimy się okazać słabość i ukrywamy nasze uczucia, zapominając, że tłumione mogą gwałtownie wybuchnąć. Utrzymanie harmonii ciała i umysłu pozwoli nam nie tylko na długie lata zachować zdrowie, ale także czerpać satysfakcję i przyjemność z życia. Ten stan umożliwia nam przystosowanie się do zmian i pomaga radzić sobie z przeciwnościami. Długotrwałe napięcie nerwowe nie tylko przyczynia się do rozwoju chorób psychicznych, ale wyniszcza również nasz organizm. Wiele chorób i dolegliwości, które nas dotykają, mają podłoże psychosomatyczne. Stres obniża naszą odporność, zaostrza przebieg chorób lub przyczynia się do ich nawrotu. Najefektywniejszym działaniem profilaktycznym, zapobiegającym powstawaniu chorób jest samoświadomość emocjonalna. Wczesne rozpoznanie występujących zaburzeń psychicznych i skorzystanie z pomocy specjalisty, pozwoli na zminimalizowanie negatywnych skutków stresu. Niestety niska świadomość społeczna na temat zdrowia psychicznego powoduje, że zarówno osoby zapadające na tego rodzaju schorzenia, jak i ich najbliższe otoczenie, nie są przygotowani do walki o powrót do sprawności psychicznej i fizycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19964.XVIII.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Podręcznik to zwięzłe omówienie najważniejszych problemów związanych z zaburzeniami psychicznymi. Każdy z rozdziałów zaczyna się zwięzłym opisem przypadku tematycznie z nim związanym, często z komentarzem autora wskazującym istotne dla diagnozy i dalszego postępowania elementy. W rozdziałach 1-14 opisano zasady postępowania o określonych przypadkach, dalsze rozdziały poświęcone są psychoterapii, psychoedukacji na przykładzie schizofrenii, zagadnieniom prawnym, medycznym aspektom decyzji terapeutycznych, postępowaniu z pacjentem agresywnym, przymusowi bezpośredniemu oraz organizacji oddziału ostrych przyjęć. Duży nacisk położono na połączenie farmakoterapii z pozafarmakologicznymi mozliwościami leczenia u osób z zaburzeniami psychicznymi. Całość napisana w zwięzły i jasny sposób, co ułatwia przyswojenie zawartej w publikacji wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13482.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14434.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej