Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Woynarowska Barbara
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Broda Iwona
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Koszmider Maria
(1)
Marcinkiewicz Joanna
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Rościszewska-Woźniak Monika
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
NAUCZANIE
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Antologia
(1)
Ekspertyza
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
program nauczania
(11)
edukacja zdrowotna
(3)
kształcenie
(3)
nawyki żywieniowe
(3)
profilaktyka
(3)
uczeń
(3)
uwarunkowania zdrowia
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia psychiczne
(3)
zdrowie
(3)
zdrowie psychiczne
(3)
agresja
(2)
cele kształcenia
(2)
chorzy psychicznie
(2)
edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
edukacja seksualna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
metody uczenia się
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
odżywianie
(2)
optymizm
(2)
poczucie własnej wartości
(2)
promocja zdrowia
(2)
przemoc
(2)
samokształcenie
(2)
stres
(2)
substancje psychoaktywne
(2)
umiejętności życiowe
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
zachowania prozdrowotne
(2)
zasady nauczania
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkoholizm
(1)
cele nauczania
(1)
choroby cywilizacyjne
(1)
choroby zakaźne
(1)
cukrzyca
(1)
czynniki genetyczne
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
depresja
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dydaktyka
(1)
dyskusja
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
formy kształcenia
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody nauczania
(1)
miażdżyca
(1)
nadciśnienie tętnicze
(1)
narkomania
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauka domowa
(1)
nikotynizm
(1)
nowotwór złośliwy
(1)
ocenianie
(1)
organizacja pracy
(1)
osteoporoza
(1)
otyłość
(1)
pedagog
(1)
pedagogika
(1)
planowanie dydaktyczne
(1)
pomiar kształcenia
(1)
praca domowa
(1)
praca dydaktyczna
(1)
praktyka dydaktyczna
(1)
proces kształcenia
(1)
przedszkole
(1)
psychologia wychowawcza
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
szkolny system oceniania
(1)
szkoła
(1)
testy
(1)
tok lekcji
(1)
uczenie się
(1)
uczeń zdolny
(1)
ustrój szkolny
(1)
uwarunkowania ekonomiczne
(1)
uwarunkowania społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie intelektualne
(1)
zajęcia pozalekcyjne
(1)
środki kształcenia
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 71.
"Celem programu jest stworzenie warunków umożliwiających dzieciom nabywanie umiejętności i wiedzy potrzebnych im do satysfakcjonującego startu w szkole i dalszego rozwoju. Cel ten jest realizowany przez organizowanie zajęć, opartych na jak największej aktywności dzieci oraz współpracy z rodzicami. (...) Program zawiera również komentarze i wskazówki praktyczne dla nauczyciela, ułatwiające realizację przyjętych celów wychowawczych i edukacyjnych oraz umożliwiające elastyczny dobór treści zajęć i rodzajów aktywności do potrzeb dzieci." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12397 [Magazyn 1], P.12396 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12395.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.12394.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodny z podstawą programową.
Bibliografia na stronach 154-155.
Wychowanie przedszkolne liczba ocen: 1 zaloguj się, aby móc oceniać Książka Ilość cena: 19,90 zł Do koszyka Opis Od przedszkolaka do pierwszaka to rzeczowy program nauczania o prostej, a zarazem elastycznej konstrukcji, którą łatwo modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb. Jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia ogólnego, która jako nadrzędny cel wychowania przedszkolnego wskazuje wsparcie całościowego rozwoju dzieci. Autorka zamieściła w nim obszerną propozycję różnorodnych działań służących realizacji zadań opisanych w podstawie programowej. Efektem tych działań są cele wyznaczające osiągnięcia dzieci na kolejnych etapach rozwoju. Dlatego w programie zastosowano podział na cztery grupy wiekowe i zamieszczono w nim charakterystykę dziecka na każdym etapie rozwojowym. Dla wszystkich przedziałów wiekowych zaplanowano te same bloki tematyczne wynikające z obszarów podstawy programowej. Jest siedemnaście bloków, a w nich cele ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, by można było dostosowywać działania do potrzeb rozwojowych wychowanka. Cele ogólne dotyczą pracy nauczyciela – mają mu ułatwić planowanie działań wychowawczo-dydaktycznych. Wynikające z nich cele operacyjne (szczegółowe) odnoszą się do dzieci i mają konkretyzować ich wiedzę i umiejętności, a jednocześnie dać nauczycielowi rozeznanie w kwestii możliwości dziecka będącego na określonym etapie rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19740.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19739.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-69 i przy niektórych rozdz. Indeks.
Głównym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno być uświadomienie uczniom, że człowiek jest tylko częścią przyrody, a jego działania mają nierozerwalny związek ze stanem środowiska. Ekologiczny styl życia, mający bezpośredni związek z wysokim poziomem świadomości ekologicznej, należy w naszym kraju w dalszym ciągu do rzadkości. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedbań w dziedzinie edukacji społeczeństwa, a więc nieuświadamiania problemów zagrożenia środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11389.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest próbą ukazania obszarów polskiej i międzynarodowej polityki oświatowej w pryzmacie problematyki wybranych ekspertyz oświatowych opracowanych dla podmiotów ustawodawczych w latach 2008-2018. Celem publikacji jest prezentacja zagadnień mieszczących się w obszarze dyscypliny naukowej, jaką jest polityka oświatowa. Prezentowane zagadnienia mogą stanowić źródło wiedzy do oceny mechanizmów i zjawisk społecznych, a także być przydatne przy opracowywaniu szczegółowych analiz z zakresu szeroko rozumianej oświaty. Prezentowane treści pozwalają na poznanie eksperckiego warsztatu pracy. Mogą stanowić kompendium wiedzy o procesie budowania podstaw do stawiania prawidłowej diagnozy oświatowej w kontekście uwarunkowań ekonomicznych, ustrojowo-politycznych, społecznych, historycznych, demograficznych czy geograficzno-klimatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19843.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom pierwszy podręcznika obejmuje zagadnienia psychlogii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolną, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15056 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15055.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15955.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-184.
Materiały stanowią narzędzie do samodzielnej pracy studentów ujęte w formie Kart pracy umożliwiających aktywny udział w zajęciach - konserwatoriach bądź ćwiczeniach audytoryjnych. Treść tych zajęć wiąże się z podstawowymi tematami wykładów realizowanych z zakresu dydaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13107 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13106.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14196.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11181.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12224.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6269 [Magazyn 2], P.5144 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska. - Wyd. 1, dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 604 s. : ryc. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 560-584 oraz przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik przedstawia teorię i metodykę współczesnej edukacji zdrowotnej. Omawia głowne definicje, podejścia i koncepcje zdrowia oraz sposoby promocji prozdrowotnego stylu życia. Przybliża też historię, ewolucję i podstawy teoretyczne dyscypliny. Ponadto książka zawiera przykłady ćwiczeń i scenariuszy zajęć, narzędzia do ewaluacji wyników oraz literaturę przedmiotu, w tym dostępne programy edukacyjne. Podręcznik ujmuje edukację zdrowotną w szerokim kontekście współczesnej promocji zdrowia. Dostarcza praktycznych wskazówek metodycznych ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia psychicznego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym i edukacji seksualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8119 [Magazyn 1], P.8115 [Magazyn 1], P.8118 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8117.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9471.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 258-267.
Celem niniejszego opracowania jest zapoznanie przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego ze współczesnymi założeniami teorii i metodyki wychowania zdrowotnego, w tym jego celami i zadaniami, programem, warsztatem pedagogicznym, kompetencjami nauczycieli koniecznymi do procesu kształtowania się świadomości i zachowań człowieka, jak również przybliżenie szerokiej problematyki zdrowia, w tym wiedzy o jego uwarunkowaniach i możliwościach doskonalenia, głównych problemach zdrowotnych naszego społeczeństwa i sposobach zapobiegania im.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8627 [Magazyn 1], P.8626 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10060.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8612.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej