Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Chodkiewicz Halina
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Fiutka Ewa (1970- )
(1)
Gopen George D
(1)
Juszczuk Sylwia
(1)
Kiszczak Anna
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
Parczewski Sebastian
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Pipska Patrycja
(1)
Popławska Marta
(1)
Prince Heather
(1)
Sawczuk Daniel
(1)
Schmitt Norbert
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Thomas Glyn
(1)
Ładna Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Anglia
(1)
Szwajcaria
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(4)
polski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Metody nauczania
(2)
Bilingualism in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kształcenie
(1)
Language acquisition
(1)
Lęk
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Second language acquisition
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
pedagogy
(6)
teaching
(2)
English
(1)
English philology
(1)
SLA
(1)
acquisition
(1)
advocacy
(1)
anxiety
(1)
childhood
(1)
foreign language
(1)
higher education
(1)
learning strategies
(1)
outdoor education
(1)
outdoor environmental education (OEE)
(1)
practice
(1)
professional practice
(1)
pronunciation
(1)
psychology
(1)
research
(1)
second language acquisition
(1)
vocabulary
(1)
writing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Expectations : teaching writing from the reader's perspective / George D. Gopen. - New York : Pearson Education, 2004. - XX, 395 stron : ilustracje ; 23 cm.
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching writing pedagogy
Bibliografia strony 387-390.
​By exploring and explaining the perceptive patterns that readers of English follow in their interpretive process, this rhetoric approaches the task of teaching writing from the perspective of readers. As a result, students learn how to write with conscious knowledge of reader’s expectations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17497.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. w cop.
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka poszczególnych rozdziałów niniejszego tomu wyraźnie wskazuje, jak ważne jest zintegrowanie języka i treści w nauczaniu takich przedmiotów jak historia, gografia, nauki społeczne oraz rozwój kompetencji interkulturowej poprzez język angielski w szkole średniej, a także jak istotnym elementem studiów neofilologicznych są kursy poświęcone historii i kulturze krajów anglojęzycznych i jak wiele zmian można wprowadzić w ich realizacji. Jednym z celów przeprowadzonych badań jest próba zmian dotychczasowych form nauczania i uczenia się na takie, które bardziej angażują studentów, ćwiczą myślenie krytyczne, a także rozwijają sprawności językowe, wiedzę i słownictwo tematyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16867 [Magazyn 1], P.16889 [Magazyn 1], P.16891 [Magazyn 1], P.16872 [Magazyn 1], P.16868 [Magazyn 1], P.17126 [Magazyn 1], P.16882 [Magazyn 1], P.16870 [Magazyn 1], P.16875 [Magazyn 1], P.16887 [Magazyn 1], P.16890 [Magazyn 1], P.16879 [Magazyn 1], P.16876 [Magazyn 1], P.16873 [Magazyn 1], P.16884 [Magazyn 1], P.16866 [Magazyn 1], P.16877 [Magazyn 1], P.16878 [Magazyn 1], P.16881 [Magazyn 1], P.16886 [Magazyn 1], P.17125 [Magazyn 1], P.16892 [Magazyn 1], P.16874 [Magazyn 1], P.16888 [Magazyn 1], P.16895 [Magazyn 1], P.16893 [Magazyn 1], P.16880 [Magazyn 1], P.16883 [Magazyn 1], P.16871 [Magazyn 1], P.16885 [Magazyn 1], P.16894 [Magazyn 1], P.17127 [Magazyn 1], P.16869 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16751.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16750.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This volume examines the area of second language vocabulary studies from three broad perspectives: description, acquisition and pedagogical context. The book's fifteen chapters are grouped together to achieve a balance between descriptions of what vocabulary is and how it behaves, how the mind learns new vocabulary and then uses it when it is learned, and pedagogical issues of teaching and testing L2 vocabulary. Some of the specific topics addressed in these three general areas include: - word frequency and vocabulary size, multi-word units, variation between spoken and written language; - models of lexical acquisition, first language influences on second language vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies; - vocabulary and the syllabus, trends in teaching and testing vocabulary, lexical reference sources.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3641.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(International Explorations in Outdoor and Environmental Education ; 9)
Introduces the first comprehensive internationally relevant text to cover outdoor environmental education. Features a diverse range of contributors brought together by an editorial team with broad international reach. Presents a more critical approach to outdoor environmental education than existing literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22420.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej