Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(8)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Autor
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mikołajewicz Wojciech (1958- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Przecławska Anna
(1)
Theiss Wiesław
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Zając Antoni
(1)
Żebrowski Jan (1935- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
WYCHOWANIE
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
EMIGRACJA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PRACA SPOŁECZNA
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
RODZICE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Terapia rodzinna
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Szkic
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika społeczna
(17)
rodzina
(5)
wychowanie
(5)
edukacja
(3)
praca socjalna
(3)
pedagogika chrześcijańska
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
wsparcie społeczne
(2)
agresja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
bezdomność
(1)
bezrobocie
(1)
chrześcijaństwo
(1)
cywilizacja
(1)
doradztwo zawodowe
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja regionalna
(1)
globalizacja
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał społeczny
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
kościół katolicki
(1)
kształcenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
migracje
(1)
migracje zarobkowe
(1)
monografia
(1)
młodzież
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
nierówności społeczne
(1)
nierówność płci
(1)
ojcostwo
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
opieka społeczna
(1)
oświata dorosłych
(1)
pedagog
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika pracy
(1)
pedagogika socjalna
(1)
ponowoczesność
(1)
pracownik socjalny
(1)
psychopedagogika
(1)
religia
(1)
rodzicielstwo
(1)
społeczeństwo
(1)
subkultura
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
tożsamość kulturowa
(1)
uniwersytet trzeciego wieku
(1)
wielokulturowość
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zagrożenia społeczne
(1)
zasoby rodzinne
(1)
zmiana społeczna
(1)
środowisko
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
życie społeczne
(1)
17 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Książka elektroniczna do udostępniania na czytniku.
Bibliografia wybranych prac Ewy Marynowicz-Hetki na stronach 311-317 i bibliografia, netografia na stronach 283-310. Indeksy.
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. E.163.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika społeczna
Praca poświęcona jest pamięci profesora Ryszarda Wroczyńskiego i pedagogice społecznej, której on byl współtwór¬cą, przedstawicielem i wielkim propagatorem. Powyższe zagadnienia zajmują część pierwszą i drugą książki. Jej zakończenie stanowią materiały i głosy w dyskusji. Pedagogika społeczna musi dostrzec nowe wyzwania, które jawią się przed tą nauką. Na powyższe zagadnienia próbuje dać odpowiedź część druga i trzecia publi¬kacji, Porusza więc problem przestrzeni życiowej człowieka, umiejscowionej między perspek¬tywą mikro a makro. Mówi o roli komputera w wychowaniu, telewizji i przestrzeni historycz¬nej, o kryzysie tradycyjnych zasad i o relatywiźmie moralnym. Omawiany jest świat wartości w dobie przeobrażeń społecznych i filozofii postmodernistycznej, przedstawiony jest świat róż¬nych kultur pojmowanych jako oferty wychowawcze. Mówi się o siłach społecznych w wymia¬rze szans i mitów, wreszcie o perspektywach pedagogiki społecznej jako nauki wobec wyzwań cywilizacyjnych nowego stulecia. Omawiana publikacja napisana jest językiem zrozumiałym, jest starannie wydana i za¬sługująca na uważną lekturę. Pozycja zapewne przyczyni się do upowszechnienia znajomości idei pedagogiki społecznej i problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 312.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 191-200. Indeksy.
Pedagogika społeczna. Zarys problematyki Mariusza Cichosza ma charakter specjalny: jest to kompleksowy podręcznik, a może raczej monografia tej jednej z bardziej dziś rozpoznawalnych subdyscyplin pedagogicznych. Podzielone na cztery zasadnicze części, opracowanie to daje wiedzę potrzebną nie tylko studentom nauk społecznych; ujęcie historyczne pedagogiki społecznej, rodzące się w jej łonie teorie i koncepcje, wpływ środowiska wychowawczego oraz współczesne jej konteksty stanowią klucz czy może raczej: podwaliny służące zrozumieniu nauk społecznych oraz samej pedagogiki. Zadanie to tym łatwiejsze, że od samego początku pedagogika społeczna wyróżniała się na tle nauk pokrewnych wyraźnie sprecyzowaną metodologią i przedmiotem badań, niemniej zebranie całości blisko stuletniej historii pedagogiki społecznej w połączeniu z wnikliwą analizą jej obecnej postaci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14891.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15703.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 6)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Recenzowana monografia wieloautorska stanowi zbiór interesujących poznawczo i merytorycznie pogłębionych zagadnień [...]. Autorzy wszystkich tekstów nawiązują w podejmowanej w swoich artykułach problematyce do twórczości naukowej Profesora Stanisława Kawuli [...]. Książka z pewnością zainteresuje pedagogiczne środowiska akademickie w Polsce oraz praktyków-pedagogów, pracowników socjalnych czy też osoby działające przy organizowaniu i projektowaniu działań pomocowych oraz aktywizujących środowiska lokalne. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22441.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Ścisłe więzi łączące obie dyscypliny, od dawna zauważane, długo nie mogły doczekać się jasnego i pełnego opisu na polskim gruncie. Impulsem bezpośrednim do powstania tej publikacji stały się zmiany systemowe w kształceniu w dziedzinie pracy socjalnej. Jej twórcy wykorzystali prace wybitnych przedstawicieli obu dziedzin z niemieckiego kręgu kulturowego – dając przegląd stanowisk oraz uporządkowali je i usystematyzowali, opatrując komentarzem uwzględniającym polskie realia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3017 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3018.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Prezentowana publikacja dotyczy relacji między pedagogiką społeczną i pracą socjalną. W części pierwszej przedstawiono wzajemne powiązania obu tych dziedzin oraz poglądy pedagogów społecznych. Część druga prezentuje szczegółowe rozważania dotyczące wychowawczej funkcji pracy socjalnej. Rozdział ostatni traktuje o pomocy w przezwyciężaniu cierpienia i dążeniu do rozwoju duchowego jako głównych aspektach kształtujących etykę pracy socjalnej. Każdy z podrozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem i zagadnieniami do dyskusji pomagającymi w przyswojeniu i wdrożeniu prezentowanej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1565 [Magazyn 1], P.1564 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2974.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konf. odbyła się 26-28 listopada 2013 r.
Bibliogr. przy ref.
Publikacją jest nawiązaniem do wydawnictwa powstałego z okazji V Zjazdu Pedagogów Społecznych. To istotny głos pedagogów społecznych odnoszących się do najważniejszych spraw społecznych współczesności podnoszonych podczas debaty. W czterech częściach pracy autorzy odnieśli się ważnych społecznie kwestii takich, jak społeczny pejzaż i kontekst współczesnego życia społecznego, istotne elementy kształtujące dyscyplinę pedagogiki społecznej oraz czynniki wpływające na kondycję współczesnej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15728.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko rozumianej pedagogiki społecznej. Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat współpracy głównych sił społecznych środowiska, nakierowanej na realizację celów oraz zadań edukacyjno-wychowawczych. Publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa, mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4554.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-406.
Pedagogika społeczna i pedagogika pracy wobec przemian cywilizacyjnych to monografia, obok której nie da się przejść obojętnie. Jej Autor przemawia do Czytelnika z ogromną erudycją, silną logiką. Wkłada też w to całą żarliwość swego serca. Nieważne, z jakiego powodu sięgniemy po tę książkę-z ciekawości czy z chęci poznania jej zawartości-ważne, że bez wątpienia jest to pozycja niezwykle wartościowa, godna polecenia, która poszerza tradycyjne pojmowanie edukacji i nauk o niej. Charakteryzuje się dużym zasobem innowacyjnych i oryginalnych treści. W rękach mądrego nauczyciela akademickiego może znakomicie pełnić role ciekawego i inspirującego podręcznika dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego. Obok trafnego doboru treści uznanie budzi także sposób jej zaprezentowania-klarowny, kompetentny, ciekawy, doprawdy znakomity z dydaktycznego punktu widzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14853.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15652.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 283-295.
Prezentowane w publikacji artykuły wpisują się w nurt badań humanistycznych. Autorzy skupiają się w swoich rozważaniach na problematyce środowiskowych uwarunkowań procesów opiekuńczo-wychowawczych oraz na analizie warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych człowieka w różnych fazach jego rozwoju i różnorodnych sytuacjach życiowych. Monografia jest także próbą odpowiedzi na pytanie o kondycję pedagogiki opiekuńczej w nowej rzeczywistości przemian ustrojowych. Całość jest zwarta i spójna logicznie. Artykuły czyta się z dużym zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9923.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11540.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblogr. przy pracach.
Niniejsza książka powstała jako wyraz buntu i niesubordynacji! Z tego też faktu w głównej mierze wynika jej wyjątkowość i niepowtarzalność! Miarą wyjątkowości i niepowtarzalności prezentowanej książki jest przede wszystkim intencja oraz sam fakt jej powstania. Ta wyjątkowa publikacja to zbiór tekstów wielu czołowych przedstawicieli polskiej refleksji pedagogicznej. Powstała dla uczczenia jubileuszu siedemdziesięciolecia urodzin Profesora Tadeusza Pilcha, jednego z niekwestionowanych liderów środowiska pedagogicznego. Nie jest to książka biograficzna, ale dedykowana i poświęcona Życiu i Dziele Osoby wyjątkowej. Profesor z całą pewnością do takich należy - Jego dorobek naukowy i społeczny, sposób przeżywania życia, stosunek do ludzi i ich problemów świadczą o tym najdobitniej. Profesor Tadeusz Pilch to człowiek zawsze uśmiechnięty, życzliwy ludziom, otoczony wielkim szacunkiem. Zgromadził wokół siebie szerokie grono przyjaciół i oddanych współpracowników i właśnie dzięki tym osobom powstała ta wyjątkowa książka. (źródło: http://pedagogium.pl/strona/62/ksiazki/)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13120.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-240.
Opracowanie [...] integruje wiedzę dotyczącą wychowania z zakresu filozofii, pedagogiki, socjologii, antropologii, teologii. Takie podejście interdyscyplinarne pozwoliło Autorowi gruntownie naświetlić problematykę społecznej pedagogii Kościoła katolickiego. Została ona ukazana w kontekście rozważań dotyczących religii, chrześcijaństwa, Kościoła katolickiego, szczególnie jego nauczania w sprawach społecznych oraz propagowania zasad życia. Ważnym zadaniem, które podjął Autor, jest ukazanie specyfiki odniesień Kościoła katolickiego do wyzwań współczesnej rzeczywistości. Podstawą ukazania tej specyfiki jest wnikliwa analiza kontekstu filozoficznego, kulturowego, społecznego i politycznego, a także współczesnych zjawisk religijnych. W sposób konstruktywny opisane zostały procesy pedagogiczne i ukazane podstawowe zależności oraz sformułowane ogólne dyrektywy prakseologiczne, które mogą być bardzo przydatne w pedagogice społecznej. (z recenzji prof. dr hab. Krystyny Chałas)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13158 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14273.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka dotyczy zróżnicowanych aspektów problematyki wspisującej się w znacznej mierze w obszar zainteresowań pedagogiki społecznej uwzględniającej realia współczesności. Dotyczy głównie sytuacji młodzieży we współczesnej rzeczywistości, a w tym wypadku taże teoretycznych i praktycznych aspektów pracy pedagogicznej w odniesieniu do różnych kategorii jej podmiotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11170.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12203.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-239 i przy rozdz.
Niniejsza ksiązka jest próbą problemowego ujęcia niektórych węzłowych zagadnień pedagogiki społecznej. Autor miał zamiar ukazać genetyczne aspekty pewnych problemów pedagogicznych, wskazać na ich nowe konteksty w początkach XXI wieku, wskazać przykłady różnych rozwiązań metodologicznych na gruncie pedagogiki społecznej, np. w odniesieniu do rodziny czy grup rówieśniczych. Jest to zbiór opracowań autorskich z przełomu społeczno-ekonomicznego Polski, który dokonywał się w różnych fazach transformacji ustrojowej. Poszczególne studia i szkice stanowić mogą w miarę pełny obraz podstawowych kwestii i zagadnień, które mieszczą się w obszarze współczesnej pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12307.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13445.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
W publikacji znajdziemy takie zagadnienia jak: Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu; Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych); Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych – na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12213.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka to wybór tekstów dotyczących różnych problemów współczesnego środowiska życia. Jej celem jest też ukazanie niektórych nowych zjawisk, procesów i zmian, które stały się bądź stają trwałymi elementami współczesnego świata. Zgromadzone artykuły zostały umieszczone w sześciu częściach, a ich treść utrzymana jest w następujących obszarach: zjawiska i problemy społeczne szczególnie eksponowane przez pedagogikę społeczną; różnorodność i wieloznaczność cech współczesnego świata; doświadczenia aktorów ponowoczesnej codzienności, a w tym konsekwencje zmian dotyczące życia rodzinnego, rodzicielskiego, społecznego, kulturowego szczególnie w dobie powszechnych przemieszczeń i tworzenia się społeczności wielokulturowych. Każda część pracy rozpoczyna się wprowadzeniem opracowanym przez redaktora publikacji, którego intencją było ukazanie szerokiego kontekstu problematyki zawartej w poszczególnych opracowaniach." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12428 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12427.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11510.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej