Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kelm Albin
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
DZIECKO
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
RADZIEWICZ, JULIAN (1937-2007)
(1)
RODZINA
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika opiekuńcza
(8)
dom dziecka
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka instytucjonalna
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
rodzina
(3)
opieka społeczna
(2)
praca socjalna
(2)
sieroctwo
(2)
szkoła
(2)
adopcja
(1)
choroba sieroca
(1)
edukacja
(1)
edukacja dorosłych
(1)
empatia
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
odpowiedzialność
(1)
opieka zastępcza
(1)
ośrodek szkolno-wychowawczy
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika społeczna
(1)
praca opiekuńczo-wychowawcza
(1)
przemoc
(1)
rodzina zastępcza
(1)
socjologia
(1)
stereotyp
(1)
stygmatyzacja
(1)
szkoła specjalna
(1)
ubóstwo
(1)
wartości
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowawca
(1)
wykluczenie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 283-295.
Prezentowane w publikacji artykuły wpisują się w nurt badań humanistycznych. Autorzy skupiają się w swoich rozważaniach na problematyce środowiskowych uwarunkowań procesów opiekuńczo-wychowawczych oraz na analizie warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych człowieka w różnych fazach jego rozwoju i różnorodnych sytuacjach życiowych. Monografia jest także próbą odpowiedzi na pytanie o kondycję pedagogiki opiekuńczej w nowej rzeczywistości przemian ustrojowych. Całość jest zwarta i spójna logicznie. Artykuły czyta się z dużym zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9923.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11540.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi egzemplifikację badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji. Opracowanie składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i naznaczania rodzin i dzieci w pracy opiekuńczo-wychowawczej, druga część omawia wybrane obszary wykluczenia i stereotypów w perspektywie pracy socjalnej, natomiast w części trzeciej przybliżono egzemplifikacje stygmatyzacji i praktyk antydyskryminacyjnych w pracy resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Co nazywamy pedagogiką opiekuńczą, jaki jest jej rozwój, zakres działania i aktualne tendencje? Na pytania te odpowiada człowiek, który całe życie poświęcił tym problemom, jako autentyczny działacz i pracownik naukowy Uniwersystetu Warszawskiego. Książka prezentuje więc historyczny rozwój różnych form opieki nad dzieckiem, ocenia różne metody tej pracy i pokazuje powstanie tych metod, rysuje wreszcie aktualne tendencje i coraz większe potrzeby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1975 [Magazyn 2], P.2065 [Magazyn 1], P.10984 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2064.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest syntetyczną prezentacją wyników aktualnych badań, rozważań teoretyków oraz praktyków zajmujących się pedagogiką opiekuńczą. Wychodząc od przeglądu historycznych etapów formowania się opieki w jej obecnym kształcie, pragniemy zwrócić uwagę na jej specyficzne, dziejowe uwarunkowania. Kolejne artykuły pozwalają na zapoznanie się z różnorodnymi aspektami opieki nad dziećmi i młodzieżą. Dotyczą one zarówno strony prawnej, organizacyjnej oraz statutowej działalności instytucji i placówek opiekuńczych, jak i opieki realizowanej w środowisku najbliższym młodemu człowiekowi, czyli rodzinie naturalnej, adopcyjnej i zastępczej. Cenną inspiracją dla projektowania określonych rozwiązań systemowych mogą okazać się doświadczenia dwóch państw zachodnich - Wielkiej Brytanii i Niemiec, przedstawione w końcowej części opracowania. Ukazując różnorodność zagadnień opiekuńczych, pragniemy zwrócić uwagę na charakterystyczne cechy opieki współczesnej: jej indywidualizację i nastawienie na zaspakajanie konkretnych potrzeb młodego człowieka, ograniczenie opieki instytucjonalnej na rzecz rozszerzania form prorodzinnych oraz ukierunkowanie działań na profilaktykę i wspieranie rozwoju podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2285 [Magazyn 2], 2284 [Magazyn 2], 3107 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1830.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Książka przywraca wiarę w edukację nastawioną na pomoc i pomaganie, na drugiego człowieka traktowanego przez pryzmat jego własnych potrzeb i jego własnej sytuacji życiowej. Dzięki przywołanym, kompletnie opisanym kontekstom teoretycznym pozwala na zrozumienie wielorakich uwikłań procesów pomagania, opieki i edukacji, wpisanych w te procesy napięć i sprzeczności. Dzięki kompetencjom krytycznym autorów zamieszczonych w niej tekstów pozwala dostrzec towarzyszące im relacje władzy, dominacji, grę interesów, o który nie wolno zapomnieć, których nie wolno przemilczeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12196.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"W pracy zaprezentowano systemy pedagogiczne, propozycje programu wychowawczego, z uwzględnieniem współczesnej rzeczywistości społecznej, oraz wychowawczo-opiekuńczych potrzeb osoby wychowanka. Zamierzeniem konstrukcyjnym jest tu poszukiwanie odpowiedzi dotyczących wskazania optymalnych, oczekiwanych warunków, determinant, stymulatorów oddziaływań wychowawczych z przyjęciem tezy, że współcześnie wychowanek, jako osoba, często oczekuje profesjonalnej pomocy, wsparcia, facylitacji w realizacji własnych celów rozwojowych. Zawarto również podstawowe założenia programu wychowania osoby wychowanka, z uwzględnieniem oczekiwanej facylitującej postawy wychowawcy oraz warunków wychowania, wspomagania rozwoju." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13529.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest zbiorem refleksji na najważniejsze tematy składające się na teoretyczne i metodyczne podstawy opieki i wychowania. Może stanowić istotny element w kształceniu na poziomie wyższym pedagogów o specjalnościach: opiekuńczej, opiekuńczo-wychowawczej, socjalnej. Zawiera aktualną literaturę przedmiotu oraz programy kształcenia wypracowane przez autorkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3871 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3872.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej