Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Duda Wioleta
(1)
Klinik Anna
(1)
Kukla Daniel
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
LĘK
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Słowo kluczowe
pedagodzy specjalni
(5)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja
(2)
niepełnosprawni
(2)
wychowanie
(2)
Internet
(1)
agresja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
anoreksja
(1)
cierpienie
(1)
diagnoza
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
e-learning
(1)
hipoterapia
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys rodzinny
(1)
lęk
(1)
media
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczanie
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nieśmiałość
(1)
poczucie bezpieczeństwa
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
rynek pracy
(1)
samotność
(1)
sekta
(1)
szkoła
(1)
szkoła specjalna
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zło
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 147-156.
Publikacja stanowi próbę przedstawienia, nie tylko jak współpracować z osobą niepełnosprawną w realnych wyborach przyszłej drogi zawodowej, ale i stwarzać możliwości odnalezienia się na współczesnym rynku pracy, gdzie wysokie bezrobocie wśród osób niepełnosprawnych, brak motywacji do podejmowania działań, zniechęcenie spowodowane stygmatyzacją ze strony społeczeństwa, brak środków finansowych, stwarza lęk przed podjęciem działań zapewniających "lepsze jutro". Może być pomocna także dla tych wszystkich, którzy pracują na co dzień z osobami niepełnosprawnymi, zarówno w szeroko rozumianym procesie edukacji i pracy, jak i w zachęcaniu środowiska lokalnego i pracodawców do podjęcia wspólnych działań na rzecz przeciwdziałania marginalizacji różnych grup społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11951.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13119.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej