Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Cęcelek Grażyna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Morawski Witold (socjolog)
(1)
Organiściak-Krzykowska Anna
(1)
Zwiech Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
BEZROBOCIE
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
EKONOMIA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja włączająca
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
ODPADY
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
RYNEK PRACY
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Studenci
(1)
UBÓSTWO
(1)
Ubóstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
nierówności ekonomiczne
(5)
nierówności społeczne
(3)
rynek pracy
(2)
ubóstwo
(2)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
bezrobocie
(1)
demokracja
(1)
dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
globalizacja
(1)
globalizacja ekonomiczna
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka odpadami
(1)
jakość życia
(1)
kapitalizm
(1)
kapitał społeczny
(1)
kraje UE
(1)
kultura
(1)
liberalizm
(1)
migracje zarobkowe
(1)
multikulturalizm
(1)
młodzież
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
polityka społeczna
(1)
radykalizm
(1)
realizm
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
społeczeństwo ponowoczesne
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
status społeczny
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
szkoła
(1)
wynagrodzenie
(1)
zatrudnianie cudzoziemców
(1)
zdrowie
(1)
zróżnicowanie społeczne
(1)
ład rynkowy
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja poświęcona jest interdyscyplinarnej debacie nad nierównościami społecznymi, takimi jak: nierówny dostęp do dóbr cenionych społecznie, szans rozwoju, edukacji, wykształcenia, pracy, zdrowia, prestiżu, władzy, dóbr materialnych, partycypacji społecznej. Analizując problem nierówności uwzględniono wartość kapitału społecznego. W niektórych artykułach zawarto analizę problemów z punktu widzenia kapitału ludzkiego, edukacyjnego i kulturowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12705.VI.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13748.VI.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przedmiotem pracy są problemy rynku pracy podejmowane z perspektywy ich uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Składa się z czterech części. Część pierwsza obejmuje analizę czynników wpływających na rynek pracy, w szczególności rolę form własności, rodzajów działalności gospodarczej, rolę klastrów i bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wpływ jakości kapitału ludzkiego na sytuację na rynku pracy. Część druga poświęcona jest badaniu zmian w poziomie bezrobocia w Polsce, jego regionalnych uwarunkowań i badaniu roli aktywnej polityki rynku pracy w przeciwdziałaniu bezrobociu. Część trzecia zawiera omówienie regionalnych różnic w poziomie życia ludności, natomiast czwarta poświęcona jest omówieniu wpływu procesów demograficznych i migracji na rynek pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12883.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-149.
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat problematyki spójności i nierówności społecznych, a także ubóstwa i zamożności w krajach Unii Europejskiej. Pokazuje poziom zróżnicowania między krajami UE w wymiarze społeczno-ekonomicznym, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów biedy i bogactwa. Strukturę pracy tworzy osiem rozdziałów. W rozdziale pierwszym pzedstawiono zależności między ubóstwem a nierównomiernością rozkładu dochodów, natomiast w drugim - problem zagrożenia ubóstwem. W rozdziale trzecim dokonano oceny zdrowia kobiet i mężczyzn w krajach unijnych. Rozdział czwarty ukazuje zróżnicowanie liczby pojazdów samochodowych, piąty - abonentów telefonii przewodowej i komórkowej. W rozdziale szóstym ukazano, jak kształtuje się ubóstwo na tle zasobów kapitału społecznego. W rozdziale siódmym przedstawino wydatki na szkolnictwo wyższe oraz na badania i rozwój. Ostatni rozdział koncentruje się na problematyce gospodarki odpadami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14916.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 487-545. Indeks.
Interdyscyplinarny podręcznik na temat globalizacji czerpiący z dokonań socjologii, nauk politycznych, stosunków międzynarodowych i ekonomii. Autor rekonstruuje w nim główne stanowiska i perspektywy z blisko 30-letniej debaty na temat znaczenia i kierunków procesów globalizacyjnych. Pokazuje wpływ globalizacji na poziomie makro, czyli sferę ekonomii, polityki i państwa, stosunków pracy, oraz mikro, a zatem to, jak globalizacja wpływa na tożsamość jednostek i sferę kultury, przy czym perspektywa makro odgrywa w nim zasadniczo główną rolę. Niewątpliwą zaletą publikacji jest niezwykle szeroki obszar tematyczny oraz płynność w przybliżaniu najnowszej zachodniej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12275.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej