Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Harciarek Michał
(1)
Janus Edyta
(1)
Kocór Maria
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Naprawa Renata
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność intelektualna
(7)
autyzm
(2)
choroba przewlekła
(1)
choroby sercowo-naczyniowe
(1)
choroby układu nerwowego
(1)
diagnoza
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
migrena
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczyciel
(1)
neuroonkologia
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
ośrodek pracy
(1)
padaczka
(1)
podmiotowość
(1)
problem zdrowotny
(1)
rozwój dziecka
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
terapia
(1)
terapia zajęciowa
(1)
trudności adaptacyjne
(1)
trudności w uczeniu sie
(1)
uczniowie
(1)
uraz mózgu
(1)
uszkodzenie słuchu
(1)
uszkodzenie wzroku
(1)
wodogłowie
(1)
zaburzenia mózgowo-naczyniowe
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zespół Aspergera
(1)
zespół Tourette'a
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna jest fenomenem niezwykle złożonym. Dotyka nie tylko daną osobę, lecz wpływa także na sposób funkcjonowania jej bliskich oraz szeroko rozumiane środowisko społeczne. Niepełnosprawności intelektualnej nie można cofnąć, można jednak skutecznie wspierać osoby nią dotknięte. Zadanie to podejmują i powinni podejmować m.in. terapeuci zajęciowi. Podręcznik opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich jest pierwszym opracowaniem w języku polskim poruszającym w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zagadnienia omówione w kolejnych częściach publikacji: teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej - definicja, klasyfikacja oraz przyczyny niepełnosprawności intelektualnej, współwystępujące z nią zaburzenia rozwojowe i psychiczne - klasyfikacja założeń nowocześnie ujmowanej terapii zajęciowej oraz stosowane w jej ramach narzędzia ocen obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości, jakie daje terapia zajęciowa - czynności dnia codziennego (ADL), uczenie się (Learning), praca (Work), czas wolny i zabawa - (Leisure and Play) oraz uczestnictwo społeczne (Social participation) wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną - terapia zajęciowa osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną - możliwość wspierania dzieci z zespołem Downa - wykorzystanie stymulacji polisensorycznej metodą Snoezelen.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17852.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17851.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce starannie omówiono, uporządkowano i usystematyzowano bardzo szeroką i zróżnicowaną wiedzę tworzącą przedmiot neuropsychologii medycznej. Czytelnicy znajdą w publikacji aktualne i nowatorskie wiadomości umożliwiające zrozumienie różnych chorób i zaburzeń oraz ich skutków neuropsychologicznych oraz ważne dane bibliograficzne zachęcające do dalszych poszukiwań. Tom I zawiera informacje nt.: pierwotnych chorób układu nerwowego (padaczka, urazy mózgu, neuroonkologia, zanik wieloukładowy), chorób sercowo-naczyniowych (choroby sercowo-naczyniowe a funkcje neuropoznawcze, choroby i zaburzenia mózgowo-naczyniowe, migrena i klasterowe bóle głowy, zaburzenia układu oddechowego), zaburzeń rozwojowych i genetycznych (mózgowe porażenie dziecięce, autyzm i zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, wodogłowie, trudności w uczeniu się, zaburzenia płatów czołowych w neuropsychologii dziecięcej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14270.XVIII.1.8. [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15171.XVIII.1.8. [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej