Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(20)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Adamik Anna
(1)
Bartkowiak Edmund (1935- )
(1)
Bernet William
(1)
Bigaj Laura
(1)
Boratyn Mieczysław
(1)
Buslenko Ûrìj
(1)
Bytniewski Paweł (1954- )
(1)
Bìlous'ko Oleksandr Andrìjovič
(1)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(1)
Ciesielska-Musameh Róża
(1)
Coleman David (tłumacz)
(1)
Dennett Daniel C. (1942- )
(1)
Dybińska Ewa (1951- )
(1)
Dziobkowski Bogdan
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Grzybowska Wioletta (1941- )
(1)
Guziuk-Świca Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hajder Tetâna Vasilìvna
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Hejduk Irena
(1)
Hollins Peter
(1)
Hołówka Jacek (1943- )
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Januszkiewicz Janina
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kot Wiesław (1959- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Lorandos Demosthenes (1946- )
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Malinowski Grzegorz (1945- )
(1)
Martin Maria
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Nycz Kazimierz (1950- )
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Papp Luca
(1)
Pigliucci Massimo (1964- )
(1)
Piontek Barbara
(1)
Piontek Franciszek (1937- )
(1)
Piwko Marian
(1)
Przechodzka Grażyna
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Stanosz Barbara (1935- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Urbański Stanisław (1947- )
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Wieczorek Adam
(1)
Winter Matt
(1)
Wysieńska-Di Carlo Kinga (1976- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(33)
Ukraina
(1)
Język
polski
(33)
włoski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
NAUKA
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
INNOWACJE
(2)
Nauka
(2)
ORGANIZACJA
(2)
Pedagogika
(2)
RELIGIA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Alienacja rodzicielska
(1)
Autyzm
(1)
Bóg
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
FINANSE
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia religii
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy społeczne
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kontakty z dzieckiem
(1)
Krytycyzm
(1)
Kultura
(1)
LOGIKA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKI PRZYRODNICZE
(1)
Orzecznictwo
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
PRAWDA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
Pamięć
(1)
Postęp
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Problem demarkacji
(1)
Pseudonauka
(1)
PŁYWANIE
(1)
Pływanie
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
TECHNIKA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teologia
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UMYSŁ
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
WIEDZA
(1)
WSPÓŁPRACA NAUKOWO-TECHNICZNA
(1)
Wiedza
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1989-2000
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ALBUMY
(1)
ENCYKLIKI
(1)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(1)
Słownik polsko-rosyjski
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Nauka i badania
(4)
Historia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
nauka
(31)
metodologia
(4)
nauczanie
(4)
uczenie się
(4)
dzieci
(3)
edukacja
(3)
finanse
(3)
szkoła
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
innowacje
(2)
innowacyjność
(2)
kultura
(2)
metody nauczania
(2)
organizacja
(2)
pedagogika
(2)
przyroda
(2)
pływanie
(2)
religia
(2)
sport
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
technika
(2)
transport
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie
(2)
zdrowie
(2)
Bóg
(1)
Jan Paweł II
(1)
alienacja rodzicielska
(1)
architektura
(1)
autyzm
(1)
badania
(1)
badania przesiewowe
(1)
badania społeczne
(1)
bankowość
(1)
biznes
(1)
budownictwo
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
cud
(1)
człowiek
(1)
definicje
(1)
dojrzałość neuromotoryczna
(1)
dusza
(1)
dydaktyka
(1)
ekonomia
(1)
eksperyment
(1)
encyklopedia
(1)
energia
(1)
etyka
(1)
ewolucja
(1)
filozofia
(1)
filozofia nauki
(1)
filozofia religii
(1)
formy kształcenia
(1)
habilitacja
(1)
historia
(1)
indukcja
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
język
(1)
język obcy
(1)
język polski
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
klaster
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kształcenie
(1)
kuchnia tradycyjna
(1)
kulinaria
(1)
kultura ludowa
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logika formalna
(1)
logika klasyczna
(1)
media
(1)
metody badań
(1)
metody uczenia się
(1)
mieszkanie
(1)
modlitwa
(1)
moralność
(1)
muzyka
(1)
nadzór korporacyjny
(1)
nauka domowa
(1)
nauka o organizacji
(1)
nauka pływania
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
nowe technologie
(1)
ocenianie
(1)
organizacja gospodarcza
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
otoczenie organizacji
(1)
paliwo
(1)
parki technologiczne
(1)
pomiar kształcenia
(1)
praca
(1)
praca doktorska
(1)
praca domowa
(1)
praca dydaktyczna
(1)
praca dyplomowa
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: rozwój nauka
Bibliogr. s. 173-179.
Rozwój stanowi istotę funkcjonowania dzisiejszych gospodarek. Wydaje się więc potrzebne sformułowanie teorii rozwoju, która pozwoliłaby się odnieść do wyzwań współczesnego świata. Autorzy przedstawili więc: istotę i sens pojęcia „rozwój” oraz charakterystykę współczesnych koncepcji rozwoju, definicje „teorii rozwoju” i proponowaną metodologię tej teorii, relacje teorii rozwoju do innych nauk (np. nauk ekonomicznych), perspektywiczne możliwości implementacji teorii rozwoju do praktyki zarządzania współczesnymi gospodarkami i przedsiębiorstwami. Książka jest przeznaczona dla badaczy z wielu dziedzin, m.in. ekonomii i zarządzania. Może być również przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy studiów doktoranckich z makroekonomii, ekonomii rozwoju, ekonomii międzynarodowej, zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16489.VIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16488.VIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 321-332. Indeksy.
Czytelnicy otrzymują nie tylko opis procedur i okoliczności im towarzyszących, ale przede wszystkim analizę złożoności zjawiska zwanego habilitacją, wielkich mechanizmów i drobnych kruczków nią rządzących, zdumiewająco nieraz odległych zależności i powiązań, niejednokrotnie podyktowanych osobistymi upodobaniami np. recenzenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17269.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Koniec tekstu na stronie 3. okładki.
Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i roli komunikacyjnej. Autorki nie pominęły nawet (jakże ważnej w budowaniu relacji międzyludzkich) sfery komunikacji niewerbalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17600.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia finansów : podręcznik akademicki / Stanisław Flejterski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 267 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Słowo kluczowe: finanse metodologia nauka
Podręcznik akademicki prezentujący ujęcie problemowe tematu finansów. Autor omawia problematykę metodologii nauki oraz wzajemne powiązania między nauką finansów i innymi naukami: psychologią, socjologią, naukami ilościowymi i prawniczymi. Książka została napisana jako podsumowanie wieloletnich zainteresowań autora problematyką finansowo-bankowo-metodologiczną. Ma logiczną strukturę, oparta jest na bogatej literaturze, również zachodniej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5290.VIII.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6576.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i nauka / Wiesław Kot. - Poznań : Podsiedlik-Raniowski i Spółka, 2000. - 127 stron : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
(Encyklopedia Polska 2000)
Bibliografia - Indeks.
Niniejszy tom prezentuje losy cywilizacji, która liczy już co najmniej tysiąc lat. Próba ukazania ich w jednej książce nasuwa konieczność wyeksponowania zdarzeń, idei, postaci, które stanowiły kamienie milowe w historii rodzimej kultury materialnej i duchowej ale także konieczność pominięcia, ze względu na szczupłośc miejsca, wielu znaczących ilość nazwisk i osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 551.I.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18815.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18814.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.210.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.212.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.211.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.209.IV.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2019 r., (wyd. nowe). - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.90.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 171-174, orzecznictwo na stronach 634-682. Indeksy.
Książka w wyczerpujący sposób podejmuje trzy zasadnicze tematy. Przede wszystkim autorzy artykułów wyjaśniają, w jaki sposób należy przeprowadzać rzetelną ocenę psychologiczną, by trafnie zdiagnozować dziecko doświadczające alienacji rodzicielskiej. Odwołują się przy tym do pięcioczynnikowego modelu, dzięki któremu można zebrać i uporządkować niezbędne informacje dotyczące matki, ojca i dzieci, a następnie określić prawdopodobne przyczyny, dla których dziecko odmawia kontaktu z jednym z rodziców. Autorzy opisują też przykłady odpowiednich interwencji w lekkich, umiarkowanych i poważnych przypadkach alienacji rodzicielskiej. Kolejny aspekt omówiony w tej książce to spojrzenie na zjawisko alienacji z perspektywy prawnej – wyjaśnienie, w jaki sposób teoria alienacji rodzicielskiej spełnia kryteria sprawy Frye, Dauberta i Mohana w zakresie składania zeznań przez biegłych sądowych. Autorzy opisują tu m.in. wyniki badań naukowych oraz sposób interpretacji zjawiska alienacji rodzicielskiej przez profesjonalne amerykańskie organizacje zajmujące się podobnymi problemami. I wreszcie, autorzy i redaktorzy tekstów zamieszczonych w tej książce rozprawiają się z licznymi mitami na temat alienacji rodzicielskiej, jakie znaleźć można zarówno w literaturze fachowej, jak i w mediach społecznościowych kierowanych do szerokiego grona odbiorców.
Książka
W koszyku
Słownik wraz z Suplementem zawiera ok. 130000 terminów polskich ze wszystkich dziedzin nauki i techniki (infomatyka, telekomunikacja, elektronika, telewizja, matematyka, fizyka, chemia, biologia) występujących w fachowej literaturze polskiej oraz ich odpowiedniki lub objaśnienia w języku rosyjskim. Wyboru terminów złożonych dokonano biorąc pod uwagę ich ważność w klasyfikacji pojęć. Niektóre terminy wielowyrazowe podano przykładowo dla zilustrowania sposobu tworzenia złożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14613.I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Socjologia wiedzy jest dziedziną obejmującą różnorakie studia z pogranicza socjologii, filozofii, metodologii nauk społecznych, czasem też innych dyscyplin naukowych, tj. psychologii, pedagogiki czy literaturoznawstwa. Pytanie o to, jak formy życia społecznego, wartości i normy kulturowe determinują wiedzę, w tym także wiedzę naukową, wydaje się dziś szczególnie interesujące, o czym świadczy rosnąca liczba prac dotyczących tej tematyki. Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości, prezentujemy czytelnikom trzeci tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kontynuację tej problematyki. Autorzy zawartych w nim studiów stawiają pytania związane m. in. ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15526.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8635 ; nr 32)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Słowo kluczowe: pływanie nauka uczenie się dzieci
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony 325-333.
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.10.XIX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak: koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy; wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18568.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18567.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 189-199.
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21024.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21023.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W tomie opisane zostały teorie wyjaśniające procesy różnicowania władzy, statusu i prestiżu w sieciach i grupach społecznych, a także procesy związane z dylematami kooperacji i wyzwaniami dla współpracy w grupach. Miarą rozwoju omawianych teorii jest to, jak bardzo zmieniały się w czasie. Zarówno teoria stanów oczekiwań, jak też teoria władzy i zależności, a także inne teorie, o których tu mowa, w pierwotnej wersji dotyczyły jedynie stosunkowo prostych problemów. Obecnie obejmują swoim zakresem wiele rozbudowanych modeli opisujących i wyjaśniających najprzeróżniejsze problemy badawcze. Książka przynosi najnowszą wiedzę z zakresu teorii procesów grupowych. Może być bardzo przydatna w nauczaniu metodologii badań eksperymentalnych w psychologii i socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22849.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Ta książka jest szczególnym przewodnikiem po uczeniu się. Oparta na osiągnięciach wielu dyscyplin nauki, w uporządkowany sposób przedstawia wszystkie etapy procesu uczenia się. Omówiono w niej najlepsze techniki skutecznego uczenia się, uwzględniwszy wykorzystanie wrodzonych mechanizmów fizjologicznych, a także zasady tworzenia optymalnego środowiska do nauki. Sporo miejsca poświęcono temu, jak angażującym, przyjemnym i motywującym doświadczeniem może się ona okazać. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykształcić w sobie nawyk uczenia się. Szybko się przekonasz, że zdolność efektywnego przyswajania wiedzy jest jednym z najcenniejszych zasobów, jakie można posiadać!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22587.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22586.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Bujda na resorach to napisany przystępnym językiem przewodnik po metodologii naukowej oraz tak zwanym problemie demarkacji, czyli kwestii systematycznego odróżnienia nauki od tego, co tylko naukę udaje. Massimo Pigliucci – filozof, sceptyk i biolog ewolucyjny – poszukuje zdroworozsądkowej koncepcji nauki, aby wyposażyć czytelnika w osobisty „wykrywacz bredni”, który pozwoli mu zorientować się w zalewie sprzecznych informacji, fałszywych teorii i niepotwierdzonych hipotez. Opierając się na licznych studiach przypadków, autor omawia między innymi istotę i ograniczenia metody naukowej, rolę ekspertów w nauce i poza nią, narzędzia myślenia krytycznego oraz poglądy pseudonaukowe, których rosnąca popularność ma obecnie opłakane skutki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18800.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Nauczaniu Kościoła ; t. 4)
Indeks.
"Jan Paweł II wzywa świat nauki, aby wszelkimi siłami starał się odbudować perspektywę wiedzy otwartej na prawdę i na Absolut. Świadomość ograniczeń, jakie nakładają na naukę zasady moralne, nie jest przejawem obskurantyzmu, ale gwarancją, że badania naukowe pozostaną godne człowieka i będą służyły życiu. (...) Mam nadzieję, że tom przyczyni się do dyskusji nad przyszłością nauki, jaka nieustannie rozwija się na oczach współczesnego świata. Środowiska uczelniane powinny uczyć prawdy, dobra i skuteczności. Te trzy słowa zawierają w sobie treść i zadanie nauki." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13265.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18169.V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20073.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20072.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tyt. oryg.: Breaking the spell : religion as a natural phenomenon.
Bibliogr. s. 462-477.
Daniel Dennett w swojej najnowszej książce szuka źródeł zjawisk religijnych, traktując je jako przejawy natury ludzkiej na równi z innymi zjawiskami społecznymi, psychologicznymi czy politycznymi. Pyta, na jakiej psychologicznej i kulturowej glebie wyrastają religie. Czy ich źródłem są jakieś istotne potrzeby, o które należy dbać? Czy stanowią produkt ślepego instynktu i ewolucji, czy też wynik racjonalnego wyboru? Czy ci, którzy wierzą w Boga, mają po temu słuszne racje? Książka Dennetta czerpie z wyników nauk empirycznych: biologii, historii, psychologii społecznej i ewolucyjnej. Autor twierdzi, że aby lepiej poznać i wytłumaczyć religie, należy zdjąć z nich pozór tajemniczości. Książka nie jest jednak dziełem antyreligijnym, to raczej trzeźwa eksploracja roli, jaką religie grają w życiu osobistym, społecznym i politycznym każdego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8561.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej