Form of Work
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Status
only on-site
(49)
available
(30)
Branch
Magazyny
(7)
Wypożyczalnie
(21)
Czytelnie
(49)
Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski
(1)
Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski
(1)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocór Maria
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Piech Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Saran Jan
(1)
Sas-Nowosielski Krzysztof (1966- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waltoś Stanisław (1932- )
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(53)
Language
Polish
(51)
English
(1)
Portuguese
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Rodzice
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Subject
NAUCZYCIELE
(11)
NAUCZANIE
(6)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
Nauczyciele
(4)
Kreatywność
(3)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
WYCHOWANIE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kunowski, Stefan
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
ONTOGENEZA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PEDEUTOLOGIA
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
STUDENCI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNEe
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
ZDROWIE PUBLICZNE
(1)
Subject: time
2001-0
(5)
1989-
(4)
2001-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
Subject: place
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Publikacja powstała po konferencji naukowej pt" Nauczyciel wychowania fizycznego. Kształcenie-zawód-praca" i dedykowana jest profesorowi Ryszardowi Cieślinskiemu. W publikacji znalazły sie artykuły dotycące nauczycieli wychowania fizycznego, kompetencji nauczyciela wychowania fizycznego, kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego, przygotowania studentów do pracy w zawodzie nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16314.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16323.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16322.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Awans zawodowy nauczyciela: poradnik. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2000. - 179 s. ; 30 cm.
Czy nauczyciel powinien asansować? Co daje nauczycielowi rozwój zawodowy, poświadczony zdobyciem kolejnego stopnia awansu? Co dla podnoszenia jakości pracy szkoły oznacza awans zawodowy pracujących w danej placówce nauczycieli? Poszukiwanie odpowiedzi na te i inne pytania to dobry początek lektury tego podręcznika, który pomoże w przejściu przez nową ścieżkę nauczycielskiego awansu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.222.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
W prezentowanym tomie, zatytułowanym "Osobowość, kompetencje, powinności nauczyciela i wychowawcy" zostały opublikowane referaty uczestników konferencji pogrupowane w trzech rozdziałach: I, Osobowość i kompetencje nauczyciela, II. Zadania i powinności nauczyciela i wychowawcy, III. Nauczyciel wychowania fizycznego wobec wyzwań współczesności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13808.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik dotyczy procesu kształcenia i wychowania młodzieży do uczestnictwa w kulturze fizycznej. Składa się z dwóch części. W pierwszej omówiono cele kształcenia wychowania fizycznego, zasady, style kierownaia i role zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego oraz model kształcenia i wychowania fizycznego. W części drugiej omówiono najistotniejsze elementy kształcenia i wchowania oraz ich metodykę: diagnozę, programowanie, realizację i ocenę wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Temat: PEDEUTOLOGIA
Słowo kluczowe: pedeutologia ; nauczyciel ; kształcenie
Bibliogr. s. 333-365. Indeksy.
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14469.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15393.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 13, r. 2014)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18915.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 169-182.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli pracujących, a dodatkowo studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13103 [Magazyn 1], P.13102 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 3)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy częściach.
Książka, która została przygotowana w oparciu o studia pedeutologiczne nad edukacją, jako całożyciowym doświadczeniem wprowadza czytelników w interdyscyplinarne ujęcie problematyki życia z perspektywy znaczenia edukacji, rozwoju osobowego, przemian globalnych i lokalnych w ujmowaniu rzeczywistości. Całość tomu przynosi wiele wniosków dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej nauczycieli. Autorzy również zwracają uwagę na znaczenie doświadczeń życiowych w procesie wywoływania zmian w postrzeganiu i interpretacji rzeczywistości. Zaletą tego opracowania jest to, że nie zamyka, lecz raczej otwiera dyskusję nad edukacją ujmowaną jako całożyciowy proces. [ze Wstępu]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13852.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. - Warszawa : Nowa Era, copyright 2015. - 59 stron : il. kolor. ; 24 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
Bibliogr. s. 59.
Dorota Dziamska, wykorzystując metodę integracji sensorycznej, stworzyła system „Edukacja przez ruch”. Opisana w tych publikacjach teoria posłużyła za podstawę scenariuszy i ćwiczeń graficznych dla przedszkolaków i uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Zajęcia wspomagają proces uczenia, doskonalą zintegrowane ruchy ciała, są dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.1418.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.9818.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.16222 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16204 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1] (33 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18898.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
Bibliogr. s. 217-228.
W ujęciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zostały najnowsze trendy oraz prognozy dotyczące dynamiki i kierunków rozwoju mediów wspierających proces edukacji. Uwzględniona została problematyka zarówno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kształceniu na odległość, jak i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia się wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych badań autor książki wskazuje na potrzebę i konieczność tworzenia uczelnianych systemów wspomagania procesu nauczania-uczenia się. Ukazując pewne niedoskonałości tej formy kształcenia, podkreśla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia i ich wpływ na wyniki sprzyjające podnoszeniu jakości zajęć oraz skuteczności pracy pedagoga-nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13728.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again