Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(112)
Forma i typ
Książki
(106)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(98)
dostępne
(71)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Dziewanowska Dorota (1956- )
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wrzesińska Anna (rusycysta)
(2)
Zybert Mirosław
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anisimowicz Barbara
(1)
Bandura Ewa
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boryczka Bożena
(1)
Broadhead Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan (1952- )
(1)
Czekaj Krzysztof (1958- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gawkowska Aneta (1972- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jarocka Janina (1948- )
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klebanowski Michał
(1)
Klinik Anna
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Lishman Joyce
(1)
Lorens Roman
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Noga Beniamin
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(106)
rosyjski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
JĘZYKI
(10)
NAUCZANIE
(9)
JĘZYK ROSYJSKI
(8)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie języków obcych
(7)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
AKCENT ROSYJSKI
(3)
CHORZY w RODZINIE
(3)
Dziecko zdolne
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CZYTANIE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja włączająca
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AUTYZM
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CAE
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZASOWNIK ROSYJSKI
(1)
Cele kształcenia
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Historia
(1)
IMIESŁÓW ROSYJSKI
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK FRANCUSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LICZEBNIK ROSYJSKI
(1)
Literatura
(1)
MOODLE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NARCIARSTWO ZJAZDOWE
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKA
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(8)
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLIKI
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(77)
język obcy
(11)
język rosyjski
(10)
nauczanie początkowe
(10)
uczenie się
(10)
dydaktyka
(9)
edukacja
(9)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
nauczanie na odległość
(8)
niepełnosprawni
(8)
dzieci
(7)
e-learning
(7)
wychowanie
(7)
Jan Paweł II
(6)
język angielski
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
ćwiczenia
(5)
czytanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(4)
język polski
(4)
kształcenie
(4)
kultura
(4)
nauczyciel
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
pedagogika specjalna
(4)
psychologia
(4)
uczeń
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Internet
(3)
akcent
(3)
autyzm
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
kompetencje językowe
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
nauka
(3)
pisanie
(3)
praca
(3)
program nauczania
(3)
terapia zajęciowa
(3)
uczeń zdolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
aktywność zawodowa
(2)
cele kształcenia
(2)
cele nauczania
(2)
choroba Alzheimera
(2)
dysleksja
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko zdolne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
gramatyka
(2)
historia
(2)
integracja społeczna
(2)
komputer
(2)
matematyka
(2)
metodyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
młodzież
(2)
nauczanie przedszkolne
(2)
nauczanie wspomagane komputerowo
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
ortografia
(2)
pedagogika
(2)
poziom podstawowy
(2)
psychologia poznawcza
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
religia
(2)
rewalidacja
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
seksualność
(2)
stereotyp
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła podstawowa
(2)
szkoła specjalna
(2)
sztuka
(2)
technologia informacyjna
(2)
terapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczniowie
(2)
uniwersytet
(2)
wiek przedszkolny
(2)
wychowanie do wartości
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
ADHD
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
112 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konf.: "Kompetencje językowe i kulturowe absolwentów szkół średnich w świetle kształcenia na filologicznych studiach zawodowych", 24 maja 2007 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
W opracowaniu zostały poruszone problemy natury ogólnej dotyczace nauczania i uczenia się języków obcych oraz bardziej szczegółowe zagadnienia w odniesieniu do poszczególnych podsystemów i sprawności językowych w kontekście przygotowania jak najlepszych kandydatów na studia neofilologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7415 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7413.V.8 [Wypożyczalnia A], P.7414.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8404.V.8 [Czytelnia A], 8403.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18913.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Czesław Kupisiewicz. - Warszawa : "Graf-Punkt", 2000. - 304 strony ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: dydaktyka nauczanie
Jest to podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo. Podręcznik Czesława Kupisiewicza jest o ty le wyjątkowy, że jego aktualizacji dokonał on sam, mając świadomość przemian, do jakich dochodzi w ponowoczesnym i zglobalizowanym świecie, i podejmując decyzję o niewprowadzaniu nas w tajniki tego, co znacznie wykracza po za wspomnianą klasykę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 454.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.820.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.657.V.4 [Czytelnia B], P.656.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Podręczniki “От а до я” dedykowane są osobom dorosłym, które znajomość języka rosyjskiego chcą wykorzystywać w sytuacjach kontaktów prywatnych i zawodowych. Każdy podręcznik składa się z 7 rozdziałów tematycznych oraz rozdziału powtórzeniowego z całego kursu. Poszczególne rozdziały zawierają aktualne, ciekawe teksty, dialogi i ćwiczenia służące opanowaniu zwrotów niezbędnych w danych sytuacjach życia codziennego. Większość ćwiczeń opracowano tak, by można je wykorzystać do aktywnej nauki (gry, konkursy, dyskusje, rozmowy w parach, praca w grupach). Dodatkowo w podręczniku zamieszczono lekcje powtórkowe, banki słownictwa oraz rodział powtórzeniowy z całego kursu. Na końcu każdego podręcznika umieszczono Audiokurs czyli transkrypcję wszystkich nagrań oraz w przystępny sposób opracowany Niezbędnik gramatyczny, zawierający podstawowe informacje na temat gramatyki języka rosyjskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15095 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15994.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15993.XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Podręczniki “От а до я” dedykowane są osobom dorosłym, które znajomość języka rosyjskiego chcą wykorzystywać w sytuacjach kontaktów prywatnych i zawodowych. Każdy podręcznik składa się z 7 rozdziałów tematycznych oraz rozdziału powtórzeniowego z całego kursu. Poszczególne rozdziały zawierają aktualne, ciekawe teksty, dialogi i ćwiczenia służące opanowaniu zwrotów niezbędnych w danych sytuacjach życia codziennego. Większość ćwiczeń opracowano tak, by można je wykorzystać do aktywnej nauki (gry, konkursy, dyskusje, rozmowy w parach, praca w grupach). Dodatkowo w podręczniku zamieszczono lekcje powtórkowe, banki słownictwa oraz rodział powtórzeniowy z całego kursu. Na końcu każdego podręcznika umieszczono Audiokurs czyli transkrypcję wszystkich nagrań oraz w przystępny sposób opracowany Niezbędnik gramatyczny, zawierający podstawowe informacje na temat gramatyki języka rosyjskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15096.XXII.7 [Wypożyczalnia A], 15996.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15995.XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z II konf. naukowo-metodycznej, 28 września 2012 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy ref.
Artykuły zebrane w książce poświęcone są problematyce budowania wiedzy, rozwijania kompetencji językowej komunikacyjnej oraz promowania postaw otwartości i samodzielności w procesie kształcenia studentów kierunków neofilologicznych w zakresie różnych specjalności i specjalizacji. Artykuły są próbą poszukiwania odpowiedzi na liczne pytania zadawane przez współczesnych nauczycieli akademickich, którzy stają przed wyzwaniem prowadzenia nowoczesnego kształcenia neofilologicznego za pozimie XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16170 [Magazyn 1], P.16180 [Magazyn 1], P.16178 [Magazyn 1], P.16168 [Magazyn 1], P.16185 [Magazyn 1], P.16189 [Magazyn 1], P.16167 [Magazyn 1], P.16191 [Magazyn 1], P.16165 [Magazyn 1], P.16179 [Magazyn 1], P.16183 [Magazyn 1], P.16164 [Magazyn 1], P.16175 [Magazyn 1], P.16177 [Magazyn 1], P.16188 [Magazyn 1], P.16173 [Magazyn 1], P.16184 [Magazyn 1], P.16181 [Magazyn 1], P.16163 [Magazyn 1], P.16187 [Magazyn 1], P.12993 [Magazyn 1], P.16176 [Magazyn 1], P.16169 [Magazyn 1], P.16186 [Magazyn 1], P.16190 [Magazyn 1], P.16174 [Magazyn 1], P.16192 [Magazyn 1], P.16172 [Magazyn 1], P.16166 [Magazyn 1], P.16171 [Magazyn 1], P.16182 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12991.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.12992.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14122.XXIV.14 [Czytelnia A], 14123.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2883.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4003.V.2 [Czytelnia B], 4004.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia s. 94-96.
Opracowanie modelu pracy z uczniem zdolnym ma na celu przygotowanie grupy osób zaangażowanych w proces rozwoju zdolności dzieci i młodzieży do właściwego identyfikowania uzdolnień i tworzenia odpowiednich warunków do ich kształtowania. W stworzonym modelu czytelnik odnajdzie treści dotyczące dostosowywania metod i form pracy z uczniem zdolnym do indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb tej grupy uczniów. Propozycje zawarte w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla nauczycieli szkół podstawowych, poszukujących najbardziej efektywnych form wsparcia rozwoju uczniów zdolnych.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 432-460.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18759.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18758.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Język angielski w branży samochodowej / Janina Jarocka. - Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, cop. 2015. - 178, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Na stronie tytułowej i okładce : Według nowej podstawy programowej.
Na okładce i stronie tytułowej: Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych.
Do książki dołączona płyta CD-ROM o tej samej sygnaturze.
Ilustrowany podręcznik do nauki języka angielskiego ukierunkowanego zawodowo w dziedzinie motoryzacji. Uwzględniono w nim słownictwo wchodzące w zakres podstaw działalności zawodowej (m.in. elementy zarządzania warsztatem, etyki zawodowej, obsługi klienta, BHP w serwisie samochodowym) oraz konstrukcji i eksploatacji pojazdów samochodowych (budowa, działanie i obsługa istotnych układów, zespołów i podzespołów samochodu osobowego z uwzględnieniem współczesnych rozwiązań i metod). Na końcu każdego rozdziału zamieszczono ćwiczenia i zadania (z prawidłowymi odpowiedziami zawartymi w kluczu do ćwiczeń), umożliwiające sprawdzenie stopnia opanowania podanych wiadomości. Do książki dołączono CD z nagraniami dialogów, tekstów i ćwiczeń, umożliwiającymi aktywny udział w toku nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21174.XXVII [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21173.XXVII [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Tyt. z ekranu tyt.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Zaletą tej rozprawy jest bardzo dobre, syntetyczne i kompetentne osadzenie jej we współczesnych pedagogiach, które uzasadniają inne podejście do kształcenia językowego. Autorka bardzo dobrze łączy klasyków rodzimej glottodydaktyki z najnowszymi badaniami i teoriami francuskich pedagogów. Jest to niewątpliwie godna uwagi i szerokiego upowszechnienia w środowisku oświatowym (szkolnym i pozaszkolnym) oraz akademickim oferta kształcenia innowacyjnego i partycypacyjnego, konstruktywistycznego, które odchodzi od kształcenia adaptacyjnego, sprzyjając większej efektywności w realizacji zakładanych przez nauczycieli lub uczących się (studiujących) celów. [...] Książka E. Jastrzębskiej spełni także rolę bardzo dobrze napisanego podręcznika, dzięki bogactwu treści, interesującej formie przekazu, w tym zilustrowaniu czy syntetycznym porównywaniu. (fragment recenzji wydawniczej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.3.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. z ekranu tyt.
Bibliografia strony 195-204.
Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że w obszarze diagnozy ucznia zdolnego pojawia się kilka specyficznych problemów. Pierwszy z nich to problem z doborem jasnych i zgodnych z wiedzą teoretyczną kryteriów uznania ucznia za zdolnego. Najczęściej za takiego ucznia uważa się dziecko osiągające wysokie wyniki w nauce. W rezultacie głównym kryterium uznania dziecka za zdolne pozostają oceny i sukcesy szkolne. Takie ujęcie zdolności nie jest zgodne z klasycznym rozumieniem tego zjawiska.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-202.
Tak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10657.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
W 10 rocznicę śmierci Papieża i w roku Jego kanonizacji psychologowie różnych specjalności i ośrodków postanowili uczcić Jana Pawła II, pisząc teksty na temat tego, jak zrozumieli Jego myśl i jaki tkwi w niej potencjał dla zrozumienia człowieka. Zbiór zawiera artykuły naukowe i popularno-naukowe oraz wypowiedzi – narracje o wpływie Karola Wojtyły na życie autorów i ich bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16125.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Znajomość psychologii jest jednym z najistotniejszych warunków powodzenia interwencji pracownika socjalnego. Książka, adresowana nie tylko do specjalistów w zakresie metodyki pracy socjalnej, pozwala na zapoznanie się z wiedzą dotyczącą zastosowania psychologicznych modeli ludzkiego zachowania w praktyce. Praca jest napisana bardzo ciekawie, szereg zamieszczonych w niej ćwiczeń można wykorzystać w pracy z uczniami i studentami inspirując ich do głębszych studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1806 [Magazyn 1], 3081 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 353-363
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7796.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8803.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego J. Piłsudskiego w Warszawie. Zamiejscowy Wydział Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej ; nr 27.)
Bibliografia na stronie 122.
Narciarstwo zjazdowe jest dyscypliną bardzo "wdzięczną" do nauczania. W opinii doświadczonych instruktorów, również bardzo łatwą. według nich wystarczy ruszyć z miejsca, skrecić w prawo i w lewo oraz bezpiecznie zatrzymać się, by stać się "prawdziwym narciarzem"..... Niniejszy podręcznik jest próbą podpowiedzi instruktorowi narciarstwa szczególnie temu początkującemu, jak powinien pracowaćz uczniem.. jest swego rodzaju "praktyczną ściągawką", w której jest również miejsce na własne pomysły. Opracowanie składa sie z czterech zasadniczych rozdziałów: Rozdział pierwszy zawiera podstawowe informacje z zakresu historii narciarstwa, sprzętu narciarskiego oraz zagadnień związanych z bezpieczeństwem na stoku. Drugi rozdział to problematyka nauczania-uczenia sie narciarstwa. Znajdziemy w nim zagadnienia dotyczące techniki narciarskiej, metodyki nauczania narciarstwa oraz praktyczne wskazówki do pracy z uczniem, zarówno na śniegu jak i w świetlicy po powrocie z nart. Układ treści tej części podręcznika daje możliwość robienia własnych notatek- tworzenia własnego "banku" ćwiczeń narciarskich i rozwiązań metodycznych. Trzeci rzdział poświecony został sportowi narciarskiemu. Każdy instruktor powinien wiedziećcoś o sporcie narciarskim przez duże S i przez małe s, więc nieco informacji na ten temat. Całość opracowania kończą zagadnienia zwiazane z doskonaleniem i rozwijaniem własnego warsztatu metodycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16983.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: przekład tłumacze nauczanie
Bibliografia strony: 187-208. i przy rozdziałach.
Proces decyzyjny tłumacza jest pierwszym na rynku polskim metodycznym kompendium z dziedziny pedagogiki przekładu, które w sposób nowoczesny i całościowy ujmuje zagadnienia dotyczące kształcenia tłumaczy. Metodyka nauczania przekładu przedstawiona jest jako subdyscyplina przekładoznawstwa, a kluczowa koncepcja tłumaczenia strategicznego stanowi fundament teoretyczny przy omówieniu istotnych zagadnień metodycznych: typów kształcenia, celów edukacyjnych, specjalizacji oraz kompetencji tłumacza. Książka poszerza horyzonty metodyczne i jest skierowana do wszystkich czytelników zainteresowanych edukacją tłumacza − zarówno początkujących, jak i doświadczonych nauczycieli przekładu, jego teoretyków i praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20637.XXII.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20636.XXII.5 [Czytelnia A], 20505.XXIV.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej