Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Apanel Danuta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gliński Piotr
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Klebaniuk Jarosław (1967- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(1)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(1)
Moleda Joanna
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Sadowski Ireneusz
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(5)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
DUSZPASTERSTWO
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczyciele
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
marginalizacja społeczna
(11)
wykluczenie społeczne
(6)
niepełnosprawni
(4)
nierówności społeczne
(3)
aktywizacja zawodowa
(2)
bezrobocie
(2)
nierówność płci
(2)
ubóstwo
(2)
wykluczenie
(2)
bezdomni
(1)
bezdomność
(1)
bieda
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
doradztwo zawodowe
(1)
duszpasterstwo
(1)
duszpasterstwo terapeutyczne
(1)
edukacja
(1)
filozofia edukacji
(1)
jakość życia
(1)
kapitał społeczny
(1)
kobiety
(1)
kryminologia
(1)
kultura
(1)
migracje zarobkowe
(1)
młodzież trudna
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
opieka zastępcza
(1)
patologia
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika socjalna
(1)
pedagogika społeczna
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
praca
(1)
praca socjalna
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przemoc wobec kobiet
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
resocjalizacja
(1)
rodzina
(1)
samotne matki
(1)
socjologia edukacji
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
sprawiedliwość
(1)
struktura społeczna
(1)
szkoła
(1)
uniwersytet trzeciego wieku
(1)
wartości
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie cyfrowe
(1)
wykluczenie zawodowe
(1)
zagrożenia społeczne
(1)
zatrudnienie
(1)
zdrowie
(1)
życie społeczne
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Oddana do rąk Czytelnika książka stanowi wieloaspektowe opracowanie dotyczące zagadnień wykluczenia społecznego. Poruszane w tej pracy obszary wykluczenia obejmują problematykę ekskluzji społecznej dzieci i młodzieży oraz osób niepełnosprawnych. Jednym ze spójników wszystkich siedmiu wyodrębnionych w książce działów jest problematyka kształcenia i wychowania, stanowiąca w przypadku wadliwości tych oddziaływań czynnik marginalizujący bądź też ( tak jak w przypadku osób niepełnosprawnych) element skutecznych działań inkluzyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14336.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15246.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Książka pod redakcją Krystyny Marzec-Holki, Katarzyny Mirosław-Nawrockiej i Joanny Moledy jest zbiorem studiów teoretycznych, badań empirycznych, analiz krytycznych, ekspertyz i rozwiązań metodycznych. Wielu autorów, reprezentantów wszystkich polskich ośrodków akademickich, wyraziło chęć podjęcia dyskursu na temat współczesnych uwarunkowań i wzorów procesów resocjalizacji, reintegracji, inkluzji społecznej z perspektywy teorii oraz praktyki. Publikacja ma zatem charakter interdyscyplinarny, w dyskursie bowiem uczestniczą prawnicy, reprezentanci szeroko rozumianych nauk o wychowaniu – pedagogiki i jej subdyscyplin: pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej, pedagogiki penitencjarnej, pracy socjalnej, filozofii, psychologii, socjologii, kryminologii oraz katolickiej nauki kościelnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22157.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22156.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2892)
Bibliogr. s. 397-428.
Zasadnicze cele prezentowanej pracy to: próba syntezy dorobku nauk społecznych w dziedzinie badań nad marginalizacją i wykluczeniem społecznym; próba ukazania wybranych teorii socjologicznych, które zawierają twierdzenia na temat przyczyn, źródeł i mechanizmów wykluczenia oraz marginalizacji; przedstawienie sytuacji społecznej i wskazanie obszarów wykluczenia społecznego kobiet niepełnosprawnych; analiza propozycji działań inkluzyjnych i możliwości ochrony niepełnosprawnych kobiet przed wykluczeniem społecznym. Prezentowana publikacja jest ważnym głosem w sprawie niepełnosprawnych kobiet. Może inspirować ich otoczenie do działań wspierających. Z pewnością zamieszczone w pracy analizy wzbogacają również wiedzę na temat funkcjonowania kobiet niepełnosprawnych w rolach społecznych, rozpoznania barier w ich codziennym życiu, określenia obszarów wykluczenia, a także możliwości i czynników sprzyjających ich inkluzji społecznej oraz następnie wykorzystania tej wiedzy przez osoby i instytucje zajmujące się sprawami osób niepełnosprawnych do niesienia im pomocy i udzielania wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12281.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13408.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
"Ludzie pragną równości nawet w zniewoleniu - pisał ponad 150 lat temu Alexis de Tocqueville. Chociaż od tego czasu rządy i ich ideologiczne aparaty poczyniły wielkie postępy w sztuce legitymizowania nierówności, większość ludzi stale odczuwa deprywację w jakiejś sferze i raz po raz dochodzi do społecznych buntów na wielką skalę. Duch równości nie zginął i jest obecny we wszystkich wymiarach życia społecznego. Pokazanie wielowymiarowości i skomplikowania problemu nierówności jest wielką zaletą książki. Rozważania ogólne spotykają się w nich ze studiami bardzo szczegółowymi. I to dobrze: jest konkret i jest abstrakcja." (prof. dr hab. Jacek Raciborski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12693.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13741.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Strukturę książki tworzą trzy części. Pierwsza zawiera opracowania wybitnych znawców kwestii dobrze wpisujących się w jej zakres tematyczny. Część druga została przygotowana w oparciu o ekspertyzę wykonaną na zlecenie Instytutu Spraw Publicznych, w której analizie poddano - w oparciu o przypadek województwa śląskiego - takie zagadnienia jak: wykluczenie społeczne a instytucje ekonomii społecznej, problemy ekonomii społecznej w ocenie ekspertów społecznych, funkcjonowanie ekonomii społecznej w wybranych środowiskach lokalnych. Część trzecia przynosi prezentację projektów i przedsięwzięć realizowanych w obszarze pracy socjalnej przez wybrane lokalne instytucje pomocy społecznej. Autorkami poszczególnych tekstów zamieszczonych w tej części są przedstawiciele praktyki, stąd też ich spojrzenie - jak podkreślają Redaktorki pracy - niejako od wewnątrz na to, co się dzieje w pomocy społecznej stanowi cenne uzupełnienie wcześniejszych analiz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9855.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Ta publikacja zbiorowa kryje 25 opracowań na temat najbardziej palących problemów współczesnej rzeczywistości społecznej i pedagogicznej. Powstało obszerne kompendium wiedzy pod redakcją wybitnego pedagoga społecznego prof. Tadeusza Pilcha, który zaprosił do grona autorów - profesorów i pracowników naukowych z uczelni pedagogicznych z całej Polski. Wśród autorytetów, którzy zabrali głos można wskazać profesorów Barbarę Kromolicką, Ewę Jarosz, Wioletę Danilewicz, Bogusława Śliwerskiego, Bożenę Matyjas i wielu innych. Jako motto redaktorzy naukowy tej monografii zbiorowej przyjęli znane słowa Korczaka: "Nie wolno zostawiać świata takim, jaki jest." Wydźwięk tego tomu jest na wskroś humanistyczny - z troski o rzeczywistość społeczną pedagodzy społeczni upominają się o wartości zagrożone we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15181.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Opisując kompozycję społeczeństwa socjologowie chętnie sięgają po metafory. Najczęściej stosowane w naszej dyscyplinie zapożyczenia pochodziły z biologii (organicyzm, Durkheimowska morfologia) czy geologii (warstwy, stratyfikacja). W związku ze wspomnianymi wyżej przemianami w życiu społecznym warto zatem poszukać nieco odmiennych wzorów opisu struktury i jej przejawów. Na myśl przychodzi przede wszystkim metafora architektoniczna – stąd tytułowe „fundamenty”, „konstrukcje” i „fasady”. Konstrukcje można utożsamić z podstawowymi zasadami organizującymi społeczeństwo, fasady z ich emanacją czy korelatami, takimi jak aspiracje, postawy i wzory zachowań, a fundamenty z podstawowymi wartościami, na których zbudowany jest porządek społeczny. Teksty zawarte w niniejszej książce omawiają każdy z tych trzech aspektów struktury społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12876.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: Le aspects de l'exc;usion et de la marginalisation sociales. Nazwy aut. na s. 303-304.
Bibliogr. s. 289-302.
W obliczu coraz bardziej widocznego rozwarstwienia społecznego, obok grupy o wysokim statusie społecznym, wzrasta krąg osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie. Publikacja wpisuje się w założenia i idee Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Problemy w podjętym obszarze prezentowane są z perspektywy Polski i Niemiec.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13818.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
W publikacji znajdziemy takie zagadnienia jak: Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu; Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych); Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych – na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12213.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej