Form of Work
Książki
(69)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(66)
available
(58)
unavailable
(3)
Branch
Magazyny
(19)
Wypożyczalnie
(42)
Czytelnie
(66)
Author
Sikorski Czesław (1943- )
(4)
Sułkowski Łukasz
(4)
Adamik Anna
(2)
Januszkiewicz Katarzyna
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Białas Sylwia
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bolland Eric J
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Budnik Monika
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bugdol Marek
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Connors Roger
(1)
Dancewicz Bożena
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fletcher Frank
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gapińska Dorota
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gitling Maciej
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Griswold Wendy (1946- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hofstede Geert (1928- )
(1)
Hofstede Gert Jan (1956- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Komorowska Marta
(1)
Komorowski Jan
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowrygo Barbara (1946- )
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krajewska-Bińczyk Elżbieta
(1)
Kryjom Grzegorz
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Marek Stanisław
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Mazur Barbara
(1)
McGee Rita
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Minkov Michael (1959- )
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pioterek Paweł
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Rakowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rzycka Olga
(1)
Schermerhorn John R
(1)
Smith Tom
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szmidt Henryk
(1)
Tomanek Paweł (1980- )
(1)
Toruński Janusz
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wajda Augustyn
(1)
Winch Anna
(1)
Winch Sławomir
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(16)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(69)
Language
Polish
(68)
Sandawe
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE
(29)
KADRY
(18)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(16)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(15)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
ORGANIZACJA
(3)
ORGANIZACJE
(3)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
KULTURA
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZACHOWANIE
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI NAUKOWE
(1)
ETNOPSYCHOLOGIA
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
INNOWACJE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
NEGOCJACJE
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
RELIGIA
(1)
ROZMOWA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SUKCES
(1)
Socjologia pracy
(1)
TECHNIKI SPRZEDAŻY
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA BANKOWA (Poznań). BIBLIOTEKA
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZAWÓD
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
PORADNIKI
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
69 results Filter
Book
In basket
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, 2006. - VIII, [2], 174 s. ; 24 cm.
(Vademecum Menedżera)
Książka adresowana jest do kierowników wszystkich szczebli zarządzania we wszelkiego typu organizacjach, którym oferuje określone instrumenty zarządzania kulturą organizacyjną. Książka może być również użyteczna dla studentów zainteresowanych społecznymi problemami zarządzania, którym oferuje pomoc w usystematyzowaniu wiedzy na temat kulturowych uwarunkowań zachowania ludzi w organizacji. Przeznaczona jest wreszcie dla tych, którzy interesują się po prostu człowiekiem, jego potrzebami i motywami zachowań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4845 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5235.IX.4 [Czytelnia C], 5234.IX.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami / Augustyn Wajda. - Warszawa : "Difin", 2003. - 288 s. : il. ; 23 cm.
Niniejsza praca stanowi kompendium wiedzy z zakresu przedmiotów: "Socjologia organizacji i zarządzania", "Podstawy organizacji i zarządzania", "Teoria organizacji i zarządzania", wykładanych na wielu kierunkach studiów. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom powstania i rozwoju nauki o organizacjach i zarządzaniu, problemom struktur organizacyjnych, otoczenia, ról kierowniczych, władzy, przywództwa, stylów kierowania. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie omówienie roli grup społecznych w organizacji, zasad kierowania zespołami ludzkimi, systemów informacji i komunikacji interpersonalnej, kultury organizacyjnej oraz motywacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6304 [Magazyn 1], P.6303 [Magazyn 1], P.6302 [Magazyn 1], P.6301 [Magazyn 1], P.6300 [Magazyn 1], P.6299 [Magazyn 1], P.6298 [Magazyn 1] (7 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6297.IX.1 [Wypożyczalnia C], P.2080.IX.1 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3283.IX.1 [Czytelnia C], 3282.IX.1 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 191-194.
W nowej rynkowej rzeczywistości, w której firmy nastawione są nie tylko na efektywność, ale również na modernizację czy chociażby na przetrwanie, czerpią one swoją energię albo z zewnątrz (z otoczenia), albo z wewnątrz organizacji, w tym przede wszystkim dzięki swoim pracownikom. To ludzie bowiem nadają sens działalności przedsiębiorstwa. To oni silni wiedzą dostrzegają szansę tkwiącą w wartościach i symbolach integrujących. Nic więc dziwnego, że zarządzanie przez kulturę przez wielu teoretyków i praktyków jest uważane za najbardziej nowoczesną tendencję w zarządzaniu. Twierdzą oni, że jest to źródło sukcesów i przewagi konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiostw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8856.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10412.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14189.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11340.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12524.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka. Biblioteka Nauk o Zarządzaniu)
ISSN i numeracja serii gł.: 0867-096X ; nr 223.
Bibliogr. s. 179-188.
Problematyka pracy dotyczy źródeł kultury organizacyjnej firm działających w wielokulturowym otoczeniu. Wielokulturowość rozpatrywana jest z punktu widzenia religii, która tworzy fundament kulturowy oparty na dominujących w danej konfesji wartościach oraz podstawowych założeniach kulturowych. Obszarami badawczymi są: determinanty kultury organizacyjnej, preferencje wartości osobowych wyznawców religii chrześcijańskich i ich wpływ na kulturę organizacyjną, podstawowe założenia kultur wyznaniowych i ich wpływ na kulturę organizacyjną.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12408.VI.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13569.VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-236.
Pod wpływem nowych doświadczeń, które niesie z sobą rozwój epoki cywilizacji informacyjnej, coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać rolę etyki w zarządzaniu. W warunkach postępującej globalizacji, coraz bardziej burzliwego otoczenia i nasilającej się konkurencji, wzgląd na normy moralne wydaje się konieczny, aby relacje między ludźmi i organizacjami nie wynaturzyły się w wyniszczającą walkę bez reguł, w której prawa człowieka są podporządkowane interesom firmy. Nieprzypadkowo w ostatnich latach rośnie zainteresowanie etyką biznesu, odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstwa czy etyką relacji społecznych w organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7702.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8708.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-197.
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12774.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Kulturowe procesy zarządzania / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 335 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 304-335.
Celem monografii jest opisanie wielości perspektyw rozumienia i badania procesów kulturowych w organizacjach, ale jednocześnie wskazanie płaszczyzn ich możliwej integracji. Autor podjął próbę przejścia od analizy teoretycznej do propozycji metodologicznych, a więc oceny możliwości zastosowania przyjętego podejścia do badania kulturowych procesów organizowania oraz zarządzania procesami zmian kulturowych. Książka ta stanowi rozwinięcie kilku tez, które lokują analizy kulturowe w naukach o zarządzaniu na bardzo ogólnej płaszczyźnie dyskursu naukowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12708.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13751.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi innowacyjną na naszym rynku wydawniczym publikację na temat metod kształtowania kultury organizacyjnej. W poszczególnych rozdziałach skoncentrowano się na badaniu oraz zmianie wartości organizacyjnych, tożsamości organizacyjnej, komunikacji w organizacji, kulturze sieci, roli kultury organizacyjnej w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy oraz kulturze organizacyjnej opartej na zaufaniu. Opracowanie jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14846.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15644.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie jakością usług / Wiesław Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 165 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 161-165.
Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Kano objaśniającym, w jaki sposób różni się odbiór charakterystyk oferowanych usług. Wskazuje również możliwe zastosowanie zasad Lean w odniesieniu do specyfiki branży. Kluczowym elementem podręcznika jest autorska mapa jakości P/P – metoda umożliwiająca przede wszystkim diagnozę stanu usług w firmie. Sposób prezentacji wiedzy oraz wyczerpujące informacje na temat praktycznego zastosowania opisywanych technik sprawiają, że z książki mogą skorzystać zarówno studenci, jak i menedżerowie usługowi czy konsultanci zajmujący się wdrażaniem usprawnień w przedsiębiorstwach.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18359.IX.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20861.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20860.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Na okł. podtyt.: zestaw narzędzi.
Tyt. oryg.: Organisational development and change : CIPD toolkit, 2008.
Bibliogr. s. 595-597.
Książka zawiera zestaw ponad stu narzędzi pozwalających na efektywne wprowadzanie zmian w organizacji i kierowanie jej rozwojem. Jest to komplet materiałów potrzebnych, aby opracować i wdrożyć projekt zmiany, a następnie nim odpowiednio zarządzać i ocenić efekty podjętych działań. Przedstawione w książce narzędzia dotyczą następujących zagadnień: rozwój organizacyjny, zarządzanie zmianą, proces zmian organizacyjnych, uzasadnienie biznesowe planowanych zmian i innowacji, tworzenie kultury innowacyjnej w organizacji, psychologia zmiany, ocena wprowadzenia zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13762.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12607.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka wpisuje sie w nowoczesne, humanistyczne nurty zarządzania. Jest swoistym wykładem psychologii odpowiedzialności, a równocześnie praktycznym przewodnikiem pokazującym jak wdrażać taką koncepcję zarządzania. stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni; czy jest mozliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś, co nie jest ich własnością; jak motywować ludzi bez naruszania ich odności oraz bez "kija i marchewki". Książka pokazuje głęboki i długofalowy sens zarządania przez odpowiedzialność. Okresla, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13185.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14304.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Bibliogr. s. 257-259. Indeks.
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomysłami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują sie tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie przez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13753.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Negocjacje : jednostka, organizacja, kultura / Anna Winch, Sławomir Winch. - Wyd. 2. - Warszawa : "Difin", 2010. - 272 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 244-247.
W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania – w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury. Tego typu ujęcie pozwala wyjaśnić różnice w rozumieniu racjonalności podejmowanych działań; daje możliwość analizy kulturowych uwarunkowań negocjacji z punktu widzenia procesów zarządzania. Autorzy wskazują też na wpływ zaufania, tożsamości oraz percepcji czasu dla sukcesu negocjacyjnego – i w konsekwencji sukcesu rynkowego firmy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8733.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10203.IX.15 [Czytelnia C], 10202.IX.15 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12279.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13406.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14112.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11388.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12589.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again