Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Orłowski Dominik
(2)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Petrecka Beata
(1)
Puchnarewicz Elżbieta
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Woźniczko Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
KUCHNIA REGIONALNA
(3)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
TURYSTYKA
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
kuchnia regionalna
(4)
produkt regionalny
(2)
produkt turystyczny
(2)
turystyka kulinarna
(2)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Unia Europejska
(1)
agroturysta
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
cloud computing
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
kapitał społeczny
(1)
kuchnia polska
(1)
odnawialne źródła energii
(1)
polityka regionalna
(1)
produkt tradycyjny
(1)
region turystyczny
(1)
rozwój regionalny
(1)
ruch graniczny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
tradycja
(1)
transgraniczność
(1)
turystyka biznesowa
(1)
turystyka kulturowa
(1)
turystyka wiejska
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mieści się w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczególnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji żywieniowej. Następnie przenosi się on na środowisko regionalne, narodowe i dociera swą odmiennością na krańce świata. Wszystkie zakątki świata mogą pochwalić się różnymi niesamowitymi potrawami, które często stanowią tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrządzane bywają na rozmaite, czasem naprawdę dziwne sposoby. Współczesne publikaq"e, skupiające się najczęściej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazują potraw stanowiących tajemnice narodów pod względem zawartości, techniki i sposobu sporządzania, a także warunków spożywania, np. na cmentarzu czy w buszu. Świat w dobie Internetu jeszcze długo nie będzie miał możliwości poznania kulturowej różnorodności kuchni świata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, które jest ważnym produktem turystycznym przyciągającym swoistą odmiennością zainteresowanych gości - podróżników, pragnących poznać odmienność kulinarną regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy się do poszczególnych województw, natomiast mówiąc o produkcie regionalnym należy wyjść poza granice Polski czy Europy mając na względzie zainteresowania turystów z różnych stron świata. Warto wypromować ofertę, która - z jednej strony oryginalna regionalnie - będzie akceptowalna i interesująca jako atrakcja kulinarna dla turystów z krajów odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. Tę zasadę powinni poznać uczniowie w czasie szkolenia, a także kucharze i restauratorzy promujący w zakładach swoje oryginalne specjalności. Tak przygotowana oferta powinna również promować tereny wiejskie, które są kolebką tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania żywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pytań, a zastosowanie i promocja właściwego produktu w tworzeniu i organizacji zakładów folklorystycznych odgrywa istotną rolę w stworzeniu oferty, pozwalającej pozyskać konsumentów - turystów z różnych stron świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15308.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z ważniejszych segementów turystyki, w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Coraz więcej turystów jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych osób w innych krajach czy regionach, próbując charakterystycznych produktów żywnościowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijająca się gastronomia, zapewniająca mieszkańcom i turystom możliwość konsumpcji tradycyjnych posiłków, często również w autentycznej oprawie. Wyjątkowa i oryginalna oferta gastronomiczna może wspomagać rozwój miejscowości pozbawionych walorów przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istotę turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztukę kulinarną, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchnię polską i jej tradycje żywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe w Polsce oraz ich ochronę w Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15054.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15954.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom poświęcony jest rozmaitym aspektom turystyki kulturowej w miejscach i na obszarach o różnym natężęniu ruchu turystycznego. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy obejmuje rolę dziedzictwa kulturowego w rozwoju turystyki w regionach. W drugim rozdziale zamieszczono materiały z badań odnoszących się do turystyki kulturowej na poziomie lokalnym. Osobne miejsce zajmują rozważania poświęcone badaniom kulturowym w regionalnej turystyce kulinarnej. Rozdział czwarty jest również w znacznej mierze powiązany z kulinariami, odnosi się bowiem do technologii i produktów kuchni regionalnych jako ważnego komponentu turystyki kulinarnej. Ostatnia część opracowania zawiera rozważania o nowych możliwościach rozwoju turystyki kulturowej w regionach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12533.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z czterech części, z których każda obejmuje inny aspekt funkcjonowania współczesnej Europy oraz inny obszar jej wyzwań. Autorzy chcieli przedstawić w ten sposób różnorodność, często powiązanych ze sobą zagadnień, ukazując płaszczyznę polityczną, wymiar społeczny oraz gospodarczy, ze szczególnym uwzględnienim działań w zakresie turystyki. Ze względu na fakt, że monografia ukazuje Europę jako niezwykle interesujący przedmiot badań o charakterze interdyscyplinarnym, wierzymy, że sięgający po tę lekturę, niezależnie od zainteresowań i dyscyplin naukowych, które reprezentują, znajdą w niej bogaty, wieloobszarowy obraz Polski i jej miejsca we współczesnej Europie, problemów z jakimi musi sie zmierzyć oraz wyzwań, które przed nią stoją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16967.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej