Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(46)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(3)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(3)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Głowacka Mariola
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Słodki Maciej
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wojciechowska Małgorzata (nauki medyczne)
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Dudak Anna
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Kanios Anna
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koszmider Maria
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kupczyk Teresa
(1)
Kust Izabella
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Majewska-Gałęziak Alicja
(1)
Marć Małgorzata
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Płusa Paweł
(1)
Różański Andrzej
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierakowska Matylda
(1)
Sowa Magdalena (1976- )
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wojtczak Andrzej
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wrońska Irena
(1)
Wrońska Irena (1949- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Ziębińska Beata
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
NAUCZANIE
(9)
KSZTAŁCENIE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(2)
Klinimetria
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
MENEDŻEROWIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(2)
PEDAGODZY
(2)
PIELĘGNIARSTWO
(2)
PRACOWNICY SOCJALNI
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
RYNEK PRACY
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Świadczenia zdrowotne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Ankieta
(1)
BEZROBOCIE
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dermatologia
(1)
Diabetologia
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Geriatria
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JĘZYKI
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Neonatologia
(1)
Neurologia
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PEDEUTOLOGIA
(1)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
PODSTAWA PROGRAMOWA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pomiary
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STUDENCI
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
SZPITALE DZIECIĘCE
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria przekładu
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Twórczość
(1)
Tłumacze
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(3)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Unia Europejska
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Opracowanie
(5)
PODRĘCZNIKI
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
kształcenie
(39)
kształcenie zawodowe
(10)
nauczyciel
(9)
szkolnictwo wyższe
(8)
cele kształcenia
(7)
wychowanie
(7)
zasady nauczania
(7)
dydaktyka
(6)
edukacja
(6)
kształcenie ustawiczne
(6)
metody nauczania
(6)
pielęgniarstwo
(6)
formy kształcenia
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
rynek pracy
(5)
nauczanie
(4)
niepełnosprawni
(4)
polityka społeczna
(4)
praca socjalna
(4)
przygotowanie zawodowe
(4)
rodzina
(4)
samokształcenie
(4)
szkoła
(4)
bezrobocie
(3)
dyskryminacja
(3)
edukacja zdrowotna
(3)
kształcenie akademickie
(3)
kształcenie zintegrowane
(3)
pedagog
(3)
proces kształcenia
(3)
program nauczania
(3)
uczenie się
(3)
uczeń
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
środki kształcenia
(3)
Unia Europejska
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
depresja
(2)
dialog społeczny
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja dorosłych
(2)
kierunki medyczne
(2)
klinimetria
(2)
komercjalizacja
(2)
kształcenie integracyjne
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
menedżer
(2)
metody aktywizujące
(2)
metody uczenia się
(2)
migracje
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawność
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
ochrona zdrowia
(2)
opieka medyczna
(2)
opieka pielęgniarska
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
pedagogika
(2)
pielęgniarka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka rodzinna
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
położnictwo
(2)
praca
(2)
pracownicy socjalni
(2)
przestępczość
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo
(2)
studenci
(2)
szkolnictwo
(2)
szkolny system oceniania
(2)
służba zdrowia
(2)
treści kształcenia
(2)
ubóstwo
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
uczniowie
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zamożność
(2)
zarządzanie jakością
(2)
środki dydaktyczne
(2)
świadczenia społeczne
(2)
świadczenia zdrowotne
(2)
ADHD
(1)
Internet
(1)
Maria Montessori
(1)
Narodowy Program Zdrowia
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aktywność edukacyjna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
andragogika
(1)
antykoncepcja
(1)
badania naukowe
(1)
badania profilaktyczne
(1)
bezdomność
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka przybliża zmiany wynikające z wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczegolnych typach szkół oraz metodykę jej wdrażania i doskonalenie kompetencji kadry pedagogicznej. Publikacja uwzględnia następujące zagadnienia, stanowiące jednocześnie jej kolejne części: rola podstawy programowej w procesie kształcenia, podstawa programowa kształcenia ogólnego - opracowanie i wdrażanie, przygotowanie do twórczej realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14265.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15079.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Bibliogr. s. 333-365. Indeksy.
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14469.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15393.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 199)
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr.
W publikacji znajdują się informacje dotyczące kilku grup zagadnień, tj. wybrane elementy z bogatej już dzisiaj teorii kształcenia oraz wychowania dorosłych, tradycje polskiej oświaty dorosłych, główne współczesne instytucje kształcenia dorosłych, współczesne trendy i funkcje społeczne oświaty dorosłych w zmieniającym się społeczeństwie polskim i wyraźnie postepujące w niej procesy międzynarodowej integracji i globalizacji. Kwestie ostatnie, scharakteryzowane w końcowych rozdziałach podręcznika to stan oświaty dorosłych we współczesnej Polsce i rozwój refleksji naukowej nad kształceniem dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7721 [Magazyn 1], P.7720 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7719.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8727.V.6 [Czytelnia B], 8728.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Książkę cechuje zmysł skonstruowania zarysów pojęciowych odnoszących się do świata działania. Punktem odniesień autora jest dziedzina edukacji, a szczególnie sfera kształcenia dorosłych. W publikacji poddano analizie takie zagadnienia, jak problem kultury edukacyjnej i jej ewolucję w odniesieniu do innych kultur, w które jest wpisana, podstawowe pojęcia, stosowane w dziedzinie kształcenia i pracy socjalnej, problem aktywności mentalnych i dyskursywnych czy też problem aktywności badawczej, postrzeganej jako organizacja działań, intencjonalnie ukierunkowanych na tworzenie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5494.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6897.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Bibliografia strony 247-278. Indeks.
Podręcznik zawierający skale, kwestionariusze i in. narzędzia standaryzowane/ ich opisy. Podręcznik udostępniony nieodpłatnie w dostępie cyfrowym dla pracowników medycznych podmiotów leczniczych, studentów i uczelni kształcących na kierunkach medycznych, a także osób sprawujących opiekę nad drugim człowiekiem i/lub prowadzącym badania w tym zakresie.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszym zbiorze dotyczy istotnych kwestii wychowania i nauczania w społeczeństwie otwartym. Zaprezentowane artykuły mają kontekst teoretyczny i empiryczny. Publikacja została podzielona na dwie części, stanowiące uzupełniającą się całość. Część pierwsza zawiera artykuły poświęcone szansom i zagrożeniom, jakie w sferze wychowania niesie ze sobą otwarcie się na świat. Część druga poświęcona jest wybranym zagadnieniom kształcenia przedszkolnego i szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12506.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Publikacja jest bardzo ciekawą propozycją ułatwiającą kształcenie niezbędnych umiejętności, jakie winny cechować pracowników służb socjalnych - w pierwszej części autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia dotyczące zajęć warsztatowych, w drugiej natomiast zaprezentowali opisy scenariuszy kilku rodzajów tych zajęć - np. budowanie zespołu, umiejętność pracy w zespole, autoprezentację, aspekty pracy z osobą bezrobotną czy rodziną zagrożoną dezintegracją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1804 [Magazyn 1], 3079 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1803.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 183)
Bibliogr. przy rozdz.
Kilkunastoletnie doświadczenia związane z edukacją studentów z niepełnosprawnością obligują do podjęcia wielowątkowej dyskusji dotyczącej tej problematyki. Specjaliści pedagogiki specjalnej, nauczyciele akademiccy prowadzący specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnością, pełnomocnicy rektorów do spraw osób niepełnosprawnych oraz studenci omawiają tematy dotyczące ogólnych zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia osób z niepełnosprawnością na poziomie wyższym, możliwości i sposobów udzielania konkretnego wparcia studiującym osobom niepełnosprawnym oraz funkcjonowania tych osób w środowisku akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14094.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalny Pracownik Socjalny ; 4)
Bibliogr. s. 129-134.
Termin "projekt socjalny" zagwarantowany jest dla takiego rodzaju pomysłu na działanie, ktoremu przyświeca czytelnie określony cel społeczny, a jednym z jego uczestników w fazie koncepcyjnej i wdrożeniowej jest pracownik socjalny (w tej książce również kandydat na pracownika socjalnego). W książce znajdzie Czytelnik próby zdefiniowania kluczowych pojęć charakteryzujących współczesne kształcenie do pracy socjalnej, informacje na temat konstrukcji projektu socjalnego. stanowi on syntezę namysłu nad etapami projektowania, korzyściami i trudnościami występującymi w procesie dydaktycznym, Może stanowić materiał porównawczy dla analiz różnych konstrukcji projektów socjalnych oraz rozważań poświęconych miejscu projektu w planach i programach kształcenia do pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11233.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12313.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The publication contains articles about education for sustainable development, the traditional and innovative approach in the pedagogical process of health care education, physical, mental health and environment, life-long education for health care professionals in market economy environment, transculturale nursing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17114 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The publication contains articles about education for sustainable development, the traditional and innovative approach in the pedagogical process of health care education, physical, mental health and environment, life-long education for health care professionals in market economy environment, transculturale nursing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17115 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19769.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19768.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Monografia składa się z trzech części zawierających opracowania autorskie dotyczące szeroko pojętej problematyki aktywności edukacyjnej, jej uwarunkowań, ewolucji i uszczegółowień oraz aktywności zawodowej. Publikacje zawierają różne propozycje tematyczne, od sposobów stymulacji wyobraźni, rozwijania kreatywności i możliwości twórczych dzieci i młodzieży, poprzez specyfikę zajęć plastycznych i muzycznych, po ćwiczenia w zakresie dramy. Autorzy wskazują również na znaczenie zajęć pozalekcyjnych oraz rolę nauczyciela w kształtowaniu osobowości, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień artystycznych wychowanków. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13851.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2495)
Bibliografia strony: 167-170.
Zaletami monografii są: klarowny wywód i przejrzysta koncepcja, starannie przygotowana aparatura pojęciowa, rzeczowność analizy i poprawność wnioskowania, dobrze wybrana bibliografia. Wybór właściwych ram teoretycznych i swoboda poruszania się w obszarze badanej problematyki pozwoliły autorowi dać względnie pełny obraz analizowanej problematyki. Oceniane studium zainteresuje z pewnością szersze grono traduktologów i językoznawców, a także studentów. Jest to pierwsza w Polsce próba ujęcia problematyki tytułowej. Oceniana monografia zawiera bogate treści teoretyczne, jednakże istotniejsze wydają się jej implikacje praktyczne dla traduktologii. (Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Józefa Sypnickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22688.I.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021. - 398, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22293.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22292.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem pracy jest analiza najnowszych możliwości mediów cyfrowych i interaktywnych technologii informacyjno-komunikacyjnych będących w dyspozycji osób niepełnosprawnych. Badania prowadzone w wielu środowiskach akademickich nad tymi waznymi aspektami wiedzy służą refleksji pedagogicznej, którą w odniesieniu do osób niepełnosprawnych mają wzbogacić. Praktyczną funkcją publikacji jest wskazanie nowych mozliwości edukacyjnych oraz aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w których coraz wiekszego znaczenia nabierają najnowsze rozwiązania technologiczne i medialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14260.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej