Form of Work
Książki
(45)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(54)
only on-site
(40)
Branch
Magazyny
(17)
Wypożyczalnie
(31)
Czytelnie
(40)
Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski
(3)
Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski
(3)
Author
Cybulko Anna
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Siara Olga
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Alberti Robert
(1)
Bakalarski Krzysztof (public relations)
(1)
Batorski Dominik
(1)
Bejda Grzegorz
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Emmons Michael
(1)
Formański Jacek
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Guzowski Andrzej (nauki o zdrowiu)
(1)
Hamilton Cheryl
(1)
Jacennik Barbara
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kisilowska Małgorzata
(1)
Konstańczak Stefan
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kudra Barbara
(1)
Kwiatek Piotr
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Lankau Agnieszka
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Maśloch Grzegorz
(1)
Michalski Maciej Adam (1970- )
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Moore Christopher W
(1)
Morka Rafał
(1)
Niezgoda Marian (1943- )
(1)
Nowakowski Andrzej (1953- )
(1)
Nowicka Julia
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Olejniczak Elwira
(1)
Olędzki Jerzy (1945- )
(1)
Panek Wenancjusz (1931- )
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Peeling Nic
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierak Jacek
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Siwiec Adam
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szóstak Andrzej
(1)
Tomaszewska Hanna Barbara
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Wagner Aleksandra
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Wrycza Joanna
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Zelek Aneta
(1)
Zieliński Marcin
(1)
Zieliński Marek
(1)
Zrałek Jolanta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Ćwiklińska Jolanta
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Łęcki Krzysztof (1960- )
(1)
Świątkiewicz-Mośny Maria
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(46)
Language
Polish
(46)
Audience Group
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(19)
PUBLIC RELATIONS
(4)
INTERNET
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
MEDIACJA (socjol.)
(2)
NEGOCJACJE
(2)
ORGANIZACJA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ASERTYWNOŚĆ
(1)
Chorzy
(1)
DZIENNIKARSTWO
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
KADRY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKI KOGNITYWNE
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA ŚRODOWISKOWA
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Służba zdrowia
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wojsko
(1)
Wychowawstwo
(1)
ŚRODOWISKO CZŁOWIEKA
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
46 results Filter
Book
In basket
Tyt. oryg.: Your perfect right, 1995
Asertywność zapoczątkowała rewolucję w relacjach partnerskich. Nieniejsza pozycja stanowi kompletny, praktyczny i kompetentny kurs asertywności. Ten przetłumaczony na kilkanaście języków poradnik krok po kroku prezentuje pokonywanie przeszkód na drodze do asertywnego myślenia i działania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.448.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
"Mediacje. Teoria i praktyka" to pierwszy w Polsce podręcznik do mediacji. Publikacja zawiera kompleksowe omówienie wielu zagadnień dotyczących problematyki polubownego rozwiązywania sporów - poczynając od teorii konfliktu, poprzez różne rodzaje i zakresy stosowania mediacji (sprawy rodzinne, karne, nieletnich, pracy, prawa administracyjnego), po zilustrowane kazusami problemy etyczne związane z wykonywaniem zawodu mediatora.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8220.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9564.III.10 [Czytelnia B], 9563.III.10 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Niektórzy ludzie są urodzonymi negocjatorami, ale wiekszość z nas do nich się nie zalicza. Tymczasem umiejętność błyskotliwego prowadzenia negocjacji zapewnia ogromne korzyści w życiu prywatnym i zawodowym. W książce autor przedstawił drogę, jak stać się dobrym negocjatorem. Omówił najważniejsze strategie i taktyki negocjacyjne, pokazał jak opanować stres i nie okazywać emocji, jak unikać najczęściej popełnianych błędów, w jaki sposób ustanawiać relacje z drugą stroną oraz jak osiągnąć porozumienie i zakończyć negocjacje. Książka jest przeznaczopna dla tych wszystkich, którzy mogą się znaleźć w sytuacji wymagającej negocjacji, czy to z partnerami biznesowymi, czy z rodziną i znajomymi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11457 [Magazyn 1], P.8462 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8461.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9861.IX.15 [Czytelnia C], 9860.IX.15 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
W praktyce medycznej mamy do czynienia z różnymi pacjentami ? chorymi psychicznie, niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie, niewidomymi, niesłyszącymi, z upośledzeniami genetycznymi, będącymi nosicielami wirusa HIV, chorymi na AIDS, homoseksualistami, osobami starszymi, alkoholikami czy też bezdomnymi, którzy często już za życia są traktowani jako nieobecni, usunięci na margines, tak jakby nie żyli. Antoni Kępiński uważał, że wykluczenie ze świata społecznego, śmierć społeczna równa się dla człowieka śmierci biologicznej. Różne kultury, różne narody i różne społeczności mogą mieć odmienne wizje zdrowia, choroby i śmierci, terapii i zachowań zdrowotnych, ale ? jak mówił Leonardo da Vinci ? Doktorzy, którzy zajmują się chorymi, powinni koniecznie zrozumieć, czym jest człowiek, czym jest życie i czym jest zdrowie, i w jaki sposób równowaga i harmonia tych elementów je podtrzymuje. Jednym z problemów, który w Polsce przez szereg lat nie był dostrzegany, stanowi miejsce pacjenta odmiennego kulturowo w opiece medycznej, a obecnie, przy różnorodności wyznaniowej i ze względu na znaczny napływ emigrantów z różnych krajów, staje się on ogromnym wyzwaniem dla pracowników ochrony zdrowia. (fragment wstępu).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski
There are copies available to loan: sygn. F.301.XVIII.12 [Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski], F.300.XVIII.12 [Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski] (2 egz.)
Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski
There are copies available to loan: sygn. F.299.XVIII.12 [Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest efektem prac badawczych prowadzonych w ramach projektu Ministerstwa Nauki i Informatyzacji "Ocena procesów komunikowania się na rynku przedsiebiorstw - ujęcie modelowe", w którym autorzy pełnili rolę kierownika (Grzegorz Leszczyński) i głównych wykonawców (Piotr Kwiatek i Marek Zieliński). Realizacja tego projektu była znacznie łatwiejsza dzięki współpracy studentów specjalności Komunikacja w biznesie Uniwersytetu Ekonomcznego w Poznaniu, którym należą się szczególne podziękowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8185.IX.16.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9525.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. 339-360.
Książka poświęcona jest jakości kształcenia, jednakże punktem wyjścia w tych rozważaniach uczniono zagadnienie nierówności obserwowane we współczesnej szkole. Tematyka została zgrupowana wokół trzech zagadnień: oblicza nierówności edukacyjnych, problemy i dylematy szkoły, komunikacja w środowisku edukacyjnym. Książka pozwala lepiej poznać przemiany i oblicza współczesnej szkoły, jej osiągnięcia i trudności, a także ukazuje perspektywy możliwego rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12689.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13737.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks nazwisk s. 537-543
Indeks rzeczowy s. 545-570
Tyt. oryg.: "The mediation process : practical strategies for resolving conflict" 2003.
W publikacji szczegółowo omówiono i zilustrowano licznymi przykładami całe spektrum zagadnień związanych z mediacjami. Książka uwzględnia m.in. nowe sposoby wykorzystania mediacji w dziedzinie sporów handlowych, publicznych i osobistych oraz wpływ uwarunkowań kulturowych na przebieg mediacji. Treść publikacji uzupełniono także kilkoma dodatkami przedstawiającymi zasady profesjonalnej praktyki, takimi jak: omodelowe standardy postępowania mediatorów, oprzykładowe porozumienie w sprawie usług mediacyjnych, olista kontrolna początkowych uwag i stwierdzeń mediatora, oprzykładowy formularz dokumentacji porozumienia. Książka może służyć jako podręcznik podczas seminariów i programów szkoleniowych w dziedzinie mediacji i negocjacji, rozwiązywania konfliktów, prawa, działalności gospodarczej, zarządzania, planowania, opieki społecznej, doradztwa, edukacji, socjologii i psychologii. Zainteresuje też z pewnością profesjonalistów - prawników, menedżerów, terapeutów, pracowników socjalnych, urzędników, nauczycieli i innych - którzy mogą wykorzystywać zasady i procedury mediacji jako narzędzia radzenia sobie z konfliktami i negocjowania rozwiązań złożonych problemów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11465 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7830.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8854.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 193-200.
Ta interesująca praca naukowa składa się z pięciu obszernych rozdziałów. W pierwszym znalazły się zagadnienia dotyczące public relations przedsiębiorstw. W drugim przedstawiono zagadnienia dotyczące rynkowych zachowań konsumentów. W rozdziale trzecim przedstawiono specyfikę wykorzystanej metody badawczej i opisano narzędzie badawcze, ponadto rozdział ten charakteryzuje badaną populację, wskazuje metody doboru i prezentuje struktury próby badawczej. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny. W czwartym zaprezentowano wyniki badań prowadzonych przez autorkę, a w piątym skupiono się na rozważaniach dotyczących możliwości oceny poziomu komunikacyjnej wrażliwości konsumentów za pomocą skali pomiarowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6991.IX.18 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7800.IX.18 [Czytelnia C], 7799.IX.18 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu / Tomasz Goban-Klas. - Wydanie II, 5 dodruk. - Warszawa; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 339 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
Jest to najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej! Książka jest syntetyczna i aktualna - niezbędna w pracy i na studiach; przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne; w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy - uzupełniający rozważania na temat mediów - rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim. Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom - dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20433.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20432.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 255-273. Indeks.
Autor opisuje ciekawą, choć mniej znaną stronę procesu komunikowania. Okazuje się, że bariery, dezinformacja, kłamstwa, manipulacja, blefowanie nie są jedynie utrudnieniami w skutecznej komunikacji, ale często również jej świadomymi strategiami. W książce omówiono ogólne kwestie dotyczące komunikowania, barier i zakłóceń, także w kontekście komunikacji międzykulturowej, proces sieciowej (dez)informacji, a przede wszystkim wpływ Internetu na manipulacje, nierówności społeczne, zalew informacji oraz różne społeczno-kulturowe przejawy komunikowania zawierającego zniekształcenia informacji czy wręcz celowe przekłamania, jak stereotypy czy mity. Całość uzupełnia mały słownik blefów i blefowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7322.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8269.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Communicating for results : a guide for business and the professions, 2008.
Bibliogr. s. 584-628. Indeks.
Znakomity podręcznik wprowadzający w tematykę komunikacji międzyludzkiej w strukturach biznesowych. Zostały w nim przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatnie niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Czytelnik przeprowadzany jest krok po kroku przez cały proces komunikacyjny, poznając kwestie teoretyczne oraz aspekty bardziej zaawansowane (takie jak np. rozwiązywanie konfliktów, wpływ technologii na komunikację, przeszkody w komunikowaniu, krytyczne słuchanie), użyteczne na poszczególnych etapach, od rozmowy kwalifikacyjnej, poprzez tworzenie prezentacji aż do pełnienia funkcji kierowniczych. Książka, jako wprowadzenie w sferę skutecznego komunikowania, zawiera liczne przykłady dotyczące nawiązywania relacji i utrzymywania ich, rozwiązywania problemów, prowadzenia negocjacji oraz publicznego przemawiania. Celem ich jest wskazanie, jak powinna przebiegać komunikacja w organizacji oraz nauczenie podstawowych technik i sposobów komunikowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12062.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tom zatytułowany "Komunikacja - tradycja i innowacje" zawiera studia, które tworzą wielogłosową wypowiedź, drążącą hasło przewodnie z perspektywy różnych ujęć i metod badawczych. Problem komunikacji i komunikowania treści jest stale aktualny, chociażby ze względu na to, że rozwijające się technologie dostarczają wciąż nowych sposobów i zwyczajów komunikowania się. Opracowanie nie wyczerpuje wszystkich problemów związanych z komunikacją i komunikowaniem się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15120.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 158-159.
Żadnego z praktyków pracy socjalnej nie trzeba przekonywać, jak istotne miejsce w kształceniu zawodowym zajmuje komunikacja interpersonalna. To właśnie od jej prawidłowego przebiegu zależy powodzenie kontaktu z klientem, a nawet efekt stosowanej pomocy. Autorzy zadbali o przejrzystość wywodu i jego dostosowanie do specyficznych potrzeb odbiorców oraz doskonałe połączenie teorii i praktyki – usystematyzowane wiadomości teoretyczne są poparte licznymi przykładami. Sporo uwagi poświęcono nietypowym sytuacjom komunikacyjnym, uważnemu słuchaniu i praktycznej analizie stylów komunikacyjnych Szczególne znaczenie ma rozdział poświęcony działaniu w sytuacjach konfliktowych zawierający praktyczne rady i ćwiczenia dotyczące sposobów analizy konfliktu i zachowania się.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3016 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3015.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Komunikacja i negocjowanie w organizacji / Józef Penc. - Warszawa : "Difin", 2010. - 176 s. : il. ; 23 cm.
W książce poddano głębszej analizie dwie ważne (obok motywacji) funkcje skutecznego kierowania, tj. komunikowanie się i prowadzenie negocjacji. Od ich właściwego spełnienia zależy zasadniczo umiejętność postępowania z ludźmi. Intencją jej napisania była chęć pomocy obecnym i przyszłym menedżerom w opanowaniu i rozwijaniu tej umiejętności. Chcąc dobrze kierować ludźmi i motywować ich do "wielkich czynów", menedżerowie muszą poszerzać swoją wiedzę.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8824.IX.15 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10324.IX.15 [Czytelnia C], 10323.IX.15 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Webwriting : profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu / Joanna Wrycza-Bekier. - Wyd. 2 zaktual. i rozsz. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2013. - 193, [7] s. : il. ; 21 cm.
(Onepress)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka dedykowana wszystkim, zajmującym się webwritingiem - pisaniem tekstów dla Internetu. Autorka omawia podstawy funkcjonalności stron internetowych, pokazuje, jak pisać internetowe teksty dziennikarskie, perswazyjne e-maile oraz zoptymalizować tekst pod kątem wyszukiwarek. Nowością w tym wydaniu książki jest rozdział o pisaniu tweetów, gdyż portale społecznościowe to nowe wyzwanie dla webwritera. Dodatkowo książka zawiera prawie 30 praktycznych ćwiczeń, w których wykorzystano autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13989.XV.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14850.XV.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Komunikacja a rozwój społeczności lokalnych / Krzysztof Bakalarski. - Warszawa : Difin, 2014. - 203, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 201-203.
Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei. Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępowania ľ indywidualnego i zbiorowego. Wydaje się, że mają one większe znaczenie w budowaniu oblicza współczesnych społeczeństw, niż wola i dążenia ludzi, czyniąc nas niewolnikami informacji, technicznych środków jej przekazu oraz niezależnych od naszej woli źródeł informacji. Do takiego oblicza rzeczywistości pewnie większość z nas zdążyła się przyzwyczaić. Jednak czy zastanawiamy się nad tym na ile komunikacja, stan kompetencji komunikacyjnych, rola jaką komunikacja odgrywa albo może odgrywać w życiu społecznym, powiązane są z dążeniem do tego, by lepsza była jego jakość? By lepiej, bogaciej żyć? Co może łączyć komunikację z procesami rozwoju? Dlaczego rozwój miałby w jakikolwiek sposób wiązać się ze sposobami komunikowania się ludzi? Czy od rozmawiania, informowania, nauczania, przekonywania może przybywać bogactwa? To niektóre z pytań jakie stawia w tej publikacji jej Autor. Poszukując na nie odpowiedzi prowadzi Czytelnika w świat dialogu i jego uwarunkowań politycznych, edukacyjnych i społecznych istniejących w naszym kraju. Podpowiada również, jak kształtować nasze osobiste kompetencje komunikacyjne, by dobrze z nich korzystać dla pożytku własnego i ogółu. Poznajemy też sprawczą moc kreatywnego myślenia wspólnot ludzkich oraz warunki pozwalające na pojawienie się twórczej wartości kapitału społecznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13647 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13646.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14665.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 97-98.
Przedmiotem niniejszej publikacji jest kompleksowy opis istoty strategii komunikacji społecznej w różnego rodzaju organizacjach gospodarczych, jej form i rodzajów. Szczególnym celem opracowania jest wskazanie strategicznego znaczenia komunikacji społecznej w nowoczesnych firmach oraz wykazanie, że komunikacja staje się współcześnie strategicznym zasobem organizacji i jego kluczową kompetencją. W innym ujęciu, system komunikacji stanowi komponent tzw. architektury strategicznej organizacji. Stąd też wiodąca teza opracowania eksponuje rolę strategii komunikacyjnej jako krytycznego czynnika decydującego o sprawności i doskonałości strategicznej, taktycznej i operacyjnej przedsiębiorstwa. W intencjach autorów, książka wypełnić może specyficzną lukę na rynku wydawniczym. Istniejące podręczniki i poradniki ograniczają się bowiem do opisu technik komunikacyjnych i nie ukazują wymiaru strategicznego komunikacji społecznej w firmie. Książkę kierujemy tak do środowiska akademickiego (studenci, słuchacze studiów podyplomowych, doktoranci, ośrodki badawcze, biblioteki uczelniane), jak i do szerokiego grona praktyków gospodarczych (kadr menedżerskich, konsultantów, administracji rządowej i terytorialnej, stowarzyszeń i organizacji gospodarczych, firm szkoleniowych, itp.).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9872.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11458.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Podręczników dla Studentów Studiów Pielęgniarskich)
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17844 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19198.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19197.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski
There are copies available to loan: sygn. F.940.III.10 [Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski], F.939.III.10 [Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski], F.938.III.10 [Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski
There are copies available to loan: sygn. F.937.III.10 [Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Kognitywistyka jest nauką łączącą metody badawcze z podejściem teoretycznym różnych dziedzin zajmujących się problematyką umysłu, poznania i języka. Praca składa się z siedmiu rozdziałów zawartych w trzech częściach. Siemieniecki omawia w nich miedzy innymi zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny oraz ewolucją genetyczną i jej wpływem na współczesne społeczeństwo. Część pierwsza książki porusza właśnie problem zmian cywilizacyjnych w przestrzeni pedagogicznej. W części drugiej książki zostały poruszone kwestie związane z procesem komunikacji i komunikowaniem oraz rolą, jaką odgrywają one w formowaniu człowieka. Kolejna część, obejmująca zagadnienia dotyczące informacji w kontekście edukacji, to dwa ostatnie rozdziały, w których znajdziemy wiadomości na temat społeczeństwa informacyjnego oraz roli mediów we współczesnym świecie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13333.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14338.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again