Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Aue Wiesława
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bednarek Józef
(1)
Błachno Andrzej
(1)
Gorzelany Teresa
(1)
Kryza Joanna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Smółka Paweł
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Zienkiewicz Marzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
INTERNET
(1)
Jakość życia
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kucharstwo
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
kompetencje społeczne
(10)
działalność gospodarcza
(2)
rodzina
(2)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
bhp
(1)
coaching
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
diagnoza
(1)
dzieci
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja specjalna
(1)
gastronomia
(1)
gra komputerowa
(1)
jakość życia
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kobiety
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
kompetencje informatyczne
(1)
kompetencje medialne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
media literacy
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
pedagogika
(1)
pracownicy socjalni
(1)
prowadzenie działalności gospodarczej
(1)
robotyka
(1)
samoocena
(1)
second life
(1)
stereotyp
(1)
technologia informacyjna
(1)
terapia
(1)
trening interpersonalny
(1)
trening umiejętności społecznych
(1)
umiejętności emocjonalne
(1)
umiejętności interpersonalne
(1)
umiejętności komunikacyjne
(1)
umiejętności społeczne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zachowania społeczne
(1)
zakład gastronomiczny
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przedstawiona do recenzji monografia wieloautorska zasługuje na pozytywną ocenę pod każdym względem: merytorycznym, formalnym i praktycznym. Poszczególne części pracy i zamieszczone w nich rozdziały zawierają się w temacie monografii oraz wypełniają przedmiot rozpatrywanej problematyki. Na tle dotychczasowego dorobku w zakresie prezentowanych zagadnień, publikację powyższą oceniam bardzo dobrze i sytuuję wśród 50% najlepszych wydawanych pozycji..."[Z recenzji dr hab. Anny Weissbrot-Koziarskiej, prof. nadzw. UO]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15324.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje wiedzę z zakresu planowania i prowadzenia działalności gospodarczej, objaśnia zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, omawia przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej (prawo pracy, prawo o ochronie danych osobowych, prawo podatkowe, prawo autorskie). Uczy też umiejętności niezbędnych w efektywnym prowadzeniu działalności gospodarczej. Treści teoretyczne autorki poparły licznymi ilustracjami a przede wszystkim przykładami oraz ćwiczeniami, które wskazują sposoby praktycznego zastosowania teorii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19755.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19754.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach, lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22581.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22580.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawidłowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezbędną umiejętnością, szczególnie w przypadku osób, których praca wymaga stałego obcowania z ludźmi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospołecznych to ważny wyznacznik efektywności w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje miękkie są tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji miękkich przykłada się coraz większą wagę i są one mocno doceniane na rynku pracy, a w niektórych zawodach należą wręcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospołecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w której członkowie grupy uczą się przede wszystkim dzięki swej aktywności wewnętrznej i zewnętrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztatów oraz wysoki stopień aktywności uczestników sprzyjają skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowościowych i społecznych. Dochodzi tu zarówno do nabywania przez nich wiedzy, przekonań, umiejętności i sprawności, jak i kształtowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialności za efekty pracy. Na zajęciach warsztatowych, za pomocą psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu ról oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywność emocjonalna, poznawcza i działaniowa. Warsztaty pozwalają na ujęcie uczenia się jako procesu dynamicznego, przebiegającego etapowo. Są najskuteczniejszą formą tzw. strumieniowania umiejętności. Niniejsze opracowanie stanowi bazę teoretyczną niezbędną do ugruntowania i dopełnienia wiadomości przekazywanych studentom podczas zajęć realizowanych w ramach przedmiotów: warsztaty rozwoju kompetencji psychospołecznych oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest także adresowane do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, pragnących świadomie budować i ulepszać swoje kontakty z ludźmi. Książka składa się z sześciu rozdziałów, w których został zawarty przegląd literatury dotyczącej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie człowieka w relacjach interpersonalnych, zarówno w codziennych sytuacjach życiowych, jak i w odniesieniu do efektywności zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji składników kompetencji psychospołecznych (Romanowska-Tołłoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyjaśniam koncepcje różnych autorów dotyczące elementów tworzących strukturę kompetencji psychospołecznych. W kolejnych rozdziałach omawiam specyfikę oraz uwarunkowania umiejętności składowych tychże kompetencji. Wskazuję również narzędzia badawcze służące do pomiaru opisywanych właściwości. Ostatnia część dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji miękkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutków. Każdy rozdział zakończony jest zestawem zadań do wykonania mających na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie treści zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, życiowych doświadczeń uczestników prowadzone są ćwiczenia praktyczne, podczas których studenci rozwijają swoje umiejętności konstruktywnych zachowań w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 445-448.
W podręczniku omówiono zagadnienia z zakresu PDG, KPS, BHP oraz kwalifikacji TG07, która dotyczy wyposażenia zakładów gastronomicznych. Publikacja stanowi swoisty przewodnik dla osoby kształcącej się w zawodzie kucharza lub technika żywienia i usług gastronomicznych. Autorka najpierw przedstawia problematykę BHP, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpiecznej pracy na stanowisku kucharza, następnie wprowadza w zagadnienia ekonomiczne, opisuje najważniejsze postanowienia prawa pracy, kwestie umów o pracę i zakładania własnej działalności gospodarczej, dzięki czemu uczeń może zobaczyć swoje przyszłe miejsce na rynku pracy. W podręczniku zostało także zaprezentowane wyposażenie poszczególnych typów lokali gastronomicznych. Autorka tłumaczy też, jak ważne są kondycja psychiczna pracownika i jego kultura osobista. Te ostatnie zagadnienia zostały omówione razem z efektami kształcenia KPS. Podręcznik jest dostosowany językowo i merytorycznie do wieku odbiorcy. Przedstawiono tu podstawową terminologię techniczną stosowaną w branży gastronomicznej, w przypadku terminów obcojęzycznych wskazano ich poprawną wymowę. Podręcznik zawiera wykaz najważniejszych terminów i pojęć branżowych w językach polskim, angielskim i niemieckim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18598.XVIII.10 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22022.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22021.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 191-201. Indeks.
Kompetencje interpersonalne, nazywane często kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przyszłości, należą do najważniejszych kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Szczegółowo omówiono m.in.: uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru, predysozycje do rozwoju kompetencji społecznych, rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji, modele treningu umiejętności społecznych, coaching umiejętności interpersonalnych, programy doskonalenia kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12499.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10384.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13797.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14764.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej