Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Chłopicki Władysław
(1)
Florczak Jacek
(1)
Griniewicz Sergiusz
(1)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(1)
Pokojska Agnieszka (1975- )
(1)
SkopiukTatiana
(1)
Sorokina Elwira
(1)
Sroczyńska-Niwicz Irena
(1)
Tabakowska Elżbieta (1942- )
(1)
Zaniewski Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
JĘZYK POLSKI
(2)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
JĘZYK
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Teoria przekładu
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
językoznawstwo
(6)
język polski
(2)
antropologia
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
glottodydaktyka
(1)
język obcy
(1)
kompetencje językowe
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
lingwistyka
(1)
metody nauczania
(1)
obrazowanie
(1)
poradnik
(1)
różnice kulturowe
(1)
semantyka
(1)
socjolongwistyka
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pełen humoru poradnik językowy zawierający dowcipne odpowiedzi profesora Bralczyka na pytania dotyczące wielu zagadnień języka, np. stylistyki, etykiety językowej, nielogiczności w języku lub zapożyczeń. Książka powstała na podstawie programów, które jej autor nagrał dla Telewizji "Polonia". Zachowano w niej świeżość i spontaniczność oryginału, wprowadzono podział tematyczny, całość zilustrowano niebanalnymi grafikami nawiązującymi do tekstu. Książka zachęca do lepszego zapoznania się z własnym językiem oraz pokazuje, że polszczyzna jest warta uwagi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8827.I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 171-181. Indeks.
Praca stanowi jedną z pierwszych prób systematycznego zastosowania modelu wypracowanego przez językoznawstwo kognitywne do badań translatologicznych. Po krótkim przeglądzie istniejących teorii przekładu – zarówno językoznawczych, jak i teoretycznoliterackich – autorka omawia podstawowe założenia językoznawstwa kognitywnego, wykorzystując je następnie do analizy wybranych tekstów literackich (współczesna proza i poezja polsko- oraz anglojęzyczna), przeprowadzonej z perspektywy nie tylko językoznawcy, ale także teoretyka i krytyka przekładu. Pracę zamyka rozdział poświęcony wynikom analiz oraz płynącej z nich teoretycznej refleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22966.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22965.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera podstawowe cechy oraz główne postulaty antropolingwistyki. W przystępny sposób omówiono w niej protoludzki okres ewolucji człowieka (od australopiteków do kromaniończyka - współczesnego typu człowieka, przednaukowy, protonaukowy oraz współczesny, czyli naukowy, okres ewolucji człowieka i jego odbicie w leksyce. czytelnik odnajdzie w niej również prognozy i perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10169.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tom 5 kolekcji Akademii języka polskiego PWN to poradnik językowy. Poradnik stanowi zbiór około tysiąca porad językowych wybranych z internetowej Poradni Językowej PWN. W poradniku znalazły się najciekawsze pytania internautów oraz odpowiedzi udzielone przez językoznawców z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Układ książki to podział na kategorie: znaczenie, frazeologia, pragmatyka, pisownia, odmiana i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8797.I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliogr. s. 399-407.
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12617.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja ; 19)
Nazwy aut. na s. [357]. Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Materiały z konf. "Język trzeciego tysiąclecia IV", 9-11 marca 2006 r., Kraków.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera artykuły, które stanowią dobry przegląd tej fascynującej, interdyscyplinarnej dziedziny, obejmującej zarówno refleksję teoretyczną, badania leksykograficzne, analizy tekstów pisanych i mówionych, jak i zastosowania w edukacji. W szczególności warto zwrócić uwagę na obiecujący nurt badań wykorzystujący osiągnięcia międzykulturowej psychologii społecznej spod znaku Hofstedego, jak też metodologię pragmalingwistyczną i socjolingwistyczną, obok tradycyjnych opracowań kontrastywnych - semantycznych, leksykograficznych i składniowych. Mocno zaznacza się tu językoznawstwo kognitywne, które szeroko zakreślając obszar zastosowań swoich podstawowych założeń, znakomicie wpisuje się w badania kulturowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13198.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej