Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Czarkowski Jakub Jerzy
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Malec Małgorzata
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
OŚWIATA DOROSŁYCH
(7)
BEZROBOCIE
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
INTERNET
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
Metody nauczania
(1)
NAUCZANIE DOROSŁYCH
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
RADZIEWICZ, JULIAN (1937-2007)
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
STAROŚĆ
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Szkolnictwo
(1)
WARTOŚĆ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
edukacja dorosłych
(12)
andragogika
(4)
edukacja
(3)
dorosłość
(2)
pedagogika kultury
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
praca
(2)
Europa
(1)
animator
(1)
bezrobocie
(1)
czas wolny
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dom dziecka
(1)
dom kultury
(1)
e-learning
(1)
edukacja kulturalna
(1)
jakość życia
(1)
kariera zawodowa
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
kwalifikacje zawodowe
(1)
ludzie starzy
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
opieka społeczna
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
pedagogika pracy
(1)
program nauczania
(1)
przemoc
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
psychologia wychowawcza
(1)
samokształcenie
(1)
starość
(1)
stereotyp
(1)
szkolenie bezrobotnych
(1)
szkolenie pracowników
(1)
szkoła specjalna
(1)
ubóstwo
(1)
wartości
(1)
zapobieganie
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 242 s. : il. ; 24 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
"... w czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy E-learning dla dorosłych pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia praca ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki". (z recenzji dr. hab. Macieja Tanasia, prof. APS)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11805.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12987.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Część druga zbiorowej pracy na temat edukacji dorosłych za granicą obejmuje opracowania z krajów położonych w Ameryce, Afryce, Azji oraz z Australii i Nowej Zelandii. Szczególną uwagę autorzy zwrócili na rozwój edukacji dorosłych w Stanach Zjednoczonych, których obecna pozycja i dalszy rozwój cywilizacyjny związany jest z dynamicznym upowszechnieniem różnych zakresów kształcenia dorosłych. Autorzy zwracają uwagę na narodowe systemy kształcenia, tradycje lokalnej edukacji, innowacje właściwe miejscowym potrzebom i uwarunkowaniom. Z dokonanych analiz wynikają elementy podobne i wspólne oraz indywidualne w konretnych systemach edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11692.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12848.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem tej publikacji, która w bliskiej perspektywie ma się składać z kilku tomów, jest szerokie zaprezentowanie edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego we współczesnym świecie. Tom pierwszy dotyczy wybranych krajów Europy. Celowo używamy słowa "wybrane", jako że w tym tomie prezentujemy dorobek jedynie 18 państw europejskich, w tym między innymi: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemiec, Austrii, Francji oraz Rosji. W części wprowadzającej przedstawiono podstawowe definicje i zadania oświaty dorosłych, a także dorobek międzynarodowych konferencji poświęconych temu zagadnieniu, poczynając od I, zorganizowanej w 1929 roku w Cambridge, a kończąc na ostatniej (VI), która odbyła się w końcu 2009 roku w Belem. Na tym tle wyraźnie rysują się osiągnięcia 18 państw omówione w tym pokaźnym tomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11419.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12638.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Andragogika ogólna / Lucjan Turos. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Lucjan Turos and Piotr Turos, 2004. - 544 s. : rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 515-544.
Książka zawiera podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki, oświaty dorosłych i kształcenia ustawicznego. Ponadto omówione są w niej andragogiczne poglądy wybranych współczesnych autorów oraz przedmiot, struktura i zadania andragogiki. książka skierowana jest do tych osób, które ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywany zawód chcą pogłębić i usystematyzować swoją wiedzę, ale również do nauczycieli i studentów wyższych uczelni planującym karierę zawodową w charakterze trenera, wykładowcy, szkoleniowca, nauczyciela w placówkach prowadzących edukację osób dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7718.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8726.V.6 [Czytelnia B], 8725.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Aksjologia edukacji dorosłych / red. Janina Kostkiewicz. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2004. - 430 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Publikacja stanowi zbiór materiałów pokonferencyjnych z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, zorganizowanej w 2003 roku w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Podzielona jest na cztery części. Część pierwsza skupia zagadnienia sprowadzające się do ukazania najbardziej ogólnych założeń teoretycznych i aksjologicznych podstaw andragogiki. Część druga dotyczy już konkretnych wartości. W części trzeciej czytelnik znajdzie bardzo różnorodną tematykę, zaś część czwarta zawiera głównie doniesienia z badań empirycznych, które potwierdzają wagę wcześniejszych teoretycznych ustaleń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5051.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6140.V.6 [Czytelnia B], 6139.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Nowoczesny podręcznik akademicki adresowany do studentów pedagogiki, a także kierunków pokrewnych przygotowujący do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym i pozaszkolnym zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z dorosłymi. Strukturę podręcznika tworzą elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego: edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w kontekście idei uczenia się przez całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6703 [Magazyn 1], P.6704 [Magazyn 1], P.7020 [Magazyn 1], P.7019 [Magazyn 1], P.6705 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6702.IV.8 [Wypożyczalnia B], P.5086.IV.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6193.IV.8 [Czytelnia B], 6194.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…).Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18506.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21697.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca podejmuje szereg zagadnień społecznie ważnych, których znaczenie w dobie wzrastającej dość dynamicznie liczby starszych osób w naszym społeczeństwie bywa jeszcze niedostatecznie dostrzegane i doceniane. Starość jest ukazana w publikacji wieloaspektowo: w perspektywie możliwości edukacyjnych i rozwojowych osób starszych, jako problem społeczny (przechodzenie na emeryturę), w wymiarze jednostkowego spostrzegania własnej sytuacji życiowej przez starszych ludzi. Prezentowane są także rozwiązania instytucjonalne wspomagania osób starszych w ich życiu i rozwoju. Publikacja charakteryzuje się dużymi walorami poznawczymi oraz stanowi istotny wkład w budowanie wiedzy gerontologicznej. (z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12990.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-288.
Książka włącza się w naukowe poszukiwania wiedzy o edukacji kulturalnej. Autor koncentruje się na edukacji kulturalnej rozumianej jako wychowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej i wspomaganie wielostronnego rozwoju osobowego człowieka w toku rozwijanej przez niego całożyciowej aktywności kulturalnej. W 11 rozdziałach publikacji poruszono następujące główne tematy: pojęcie edukacji kulturalnej, aktywność i działalność kulturalna, klaryfikacja wartości w drodze uczestnictwa kulturalnego, upowszechnianie kultury i animacja kulturalna, czas wolny a kultura, permanentna edukacja kulturalna, autoedukacja jako warunek podmiotowego uczestnictwa kulturalnego jednostki, człowiek dorosły jako współkreator swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, ewolucja i przydatność domu kultury. Książka jest zaopatrzona w liczne przypisy bibliograficzne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8094 [Magazyn 1], P.8095 [Magazyn 1], P.8093 [Magazyn 1], P.8092 [Magazyn 1], P.8090 [Magazyn 1], P.8091 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8014.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8015.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9348.IV.7 [Czytelnia B], 9347.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tom pierwszy podręcznika obejmuje zagadnienia psychlogii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolną, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15056 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15055.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15955.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [131]-135.
Publikacja ukazuje organizację i funkcjonowanie edukacji ustawicznej dorosłych, głównie pracowników i osób bezrobotnych w Polsce. Uchwycenie i przedstawienie zmian, jakie dokonują się w przepisach prawnych, koncepcji, warunkach społeczno-ekonomicznych i organizacyjnych w obszarze edukacji dorosłych, pozwoli lepiej zrozumieć ich znaczenie dla dalszego rozwoju i doskonalenia kształcenia ustawicznego dorosłych zarówno w wymiarze osobniczym, jak i społeczno-gospodarczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11412.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Książka przywraca wiarę w edukację nastawioną na pomoc i pomaganie, na drugiego człowieka traktowanego przez pryzmat jego własnych potrzeb i jego własnej sytuacji życiowej. Dzięki przywołanym, kompletnie opisanym kontekstom teoretycznym pozwala na zrozumienie wielorakich uwikłań procesów pomagania, opieki i edukacji, wpisanych w te procesy napięć i sprzeczności. Dzięki kompetencjom krytycznym autorów zamieszczonych w niej tekstów pozwala dostrzec towarzyszące im relacje władzy, dominacji, grę interesów, o który nie wolno zapomnieć, których nie wolno przemilczeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12196.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej