Form of Work
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(42)
available
(31)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(9)
Wypożyczalnie
(22)
Czytelnie
(42)
Author
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Bilska Maria
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Golanko Renata
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klinik Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Vute Rajko
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(42)
Audience Group
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(11)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(11)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(10)
RODZINA
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(7)
CHORZY w RODZINIE
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
DZIECKO
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
RODZICE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
Białas, Marcin
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
KOBIETA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Macierzyństwo
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OJCOSTWO
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRZEMOC
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Psychoterapia
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Seksualność
(1)
Stres
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Terapia zabawą
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Subject: time
2001-0
(8)
1989-
(3)
Subject: place
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
42 results Filter
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja podzielona jest na dwie części i omawia aktywność ruchową w procesie edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz aktywnośc ruchową osób starszych. W książce poruszono m.in tematy dotyczące: hipoterapii jako formy wspierania aktywności ruchowej osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, aktywności fizycznej kobiet po mastektomii, terapii tańcem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi trzecie już opracowanie poświęcone rodzicielstwu. W 21 rozdziałach autorzy prezentują wieloaspektowe rozważania teoretyczne i wyniki badań nad rodzicielstwem w obliczu sytuacji trudnych, do których zaliczono niepełnosprawność i zaniedbanie. Zostały w niej poruszone zagadnienia dotyczące rodzicielstwa zdeterminowanego problemem niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka, które powodują, iż wykonywanie zadań rodzicielskich wymaga pokonania wielu przeszkód i ograniczeń. Ponadto omówiono problematykę rzeczywistych i potencjalnych rodzicielskich zaniedbań z perspektywy czynników wywołujących sytuacje trudne, powodujące zakłócenia w realizacji roli rodzicielskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15224.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-156.
"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej". Prof. dr hab. Ewa Syrek
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16370.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16369.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja zawiera przegląd interdyscyplinarnych aspektów badawczych i podejść praktycznych dotyczących wsparcia społecznego. Podkreśla się złożoność i różnorodność tej problematyki zarówno w zakresie oddziaływań medycznych, jak i przebiegu procesu dydaktycznego oraz rozwoju psychospołecznego. Wskazano też na główne kierunki i obszary skutecznych działań wspierających, podnoszących jakość życia osób niepełnosprawnych. Książka adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki i psychologii, do specjalistów zajmujących się niepełnosprawnymi, a także rodziców oraz opiekunów osób potrzebujących oddziaływań wspierających.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4802.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5174.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Książka dotyczy aktywizacji osób niepełnosprawnych. Składa się z czterech rozdziałów ułożonych tematycznie. W pierwszym znajdują się materiały ogólnie mówiące o zasadach i założeniach rehabilitacji kompleksowej oraz mozliwości aplikacji ICF w praktyce diagnostyczno-rehabilitacyjnej, rozdział drugi koncentruje się na analizie baier osobowych i środowiskowych w pełnym uczestnictwie osób niepełnosprawnych. Z kolei rozdział trzeci i czwarty gromadzą teksty szczegółowo analizujące sytuację rozdziny z dzieckiem niepełnosprawnym oraz specyfikę niepełnosprawności będącej skutkiem przebiegu różnych chorób przewlekłych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14866.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15811 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15807 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1] (31 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej)
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Bibliogr. przy pracach.
Książka ma charakter interdyscyplinarny. Poświęcona jest zagadnieniom związanym z aktywnością ruchową dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, a mianowicie: aktywności ruchowej w procesie edukacji, komunikacji werbalnej i niewerbalnej w rewalidacji, rodzajom terapii ruchowej w usprawnianiu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, rewalidacyjnym i socjalizacyjnym funkcjom aktywności ruchowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14867.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Typ: Książka Dostępność: Produkt dostępny Autor/Autorzy: Kurpas Donata (red.), Sochocka Lucyna (red.), Steciwko Andrzej (red.) Wydawca: Continuo Rok: 2 011 Wydanie: I ISBN: 83-62182-18-3 Format: B5 Oprawa: Miękka Liczba stron: 72 25.00zł „Dziecko i jego środowisko" to seria wydawnicza, w której każdy z tomów poświęcony jest jakiejś grupie tematów związanych z szeroko pojętym zdrowiem dzieci - fizycznym lub psychicznym, profilaktyce zdrowotnej, a także pomocy dzieciom chorym i ich rodzinom. Autorami są zarówno lekarze, pielęgniarki, jak również pedagodzy i psycholodzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11193.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12253.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. 131-135.
Weronika Sherborne (1922 - 1990) wypracowała system ćwiczeń j zabaw ruchowych - Ruch Rozwijający (Developmental Movement) nastawiony na rozwianie, obok sfery motorycznej. takich cech, jak:: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność,-), wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Autorki książki, która stanowi pomoc metodyczna dla nauczycieli, psychologów i wychowawców a także jest przewodnikiem dla rodziców, prezentują Ruch Rozwijający jako metodę szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz przejawiającymi głębsze zaburzenia rozwojowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10852.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka mówi o determinacji, walce i egzystencji osób niepełnosprawnych. Kluczowym zagadnieniem jest głębsze spojrzenie na życie osób dotkniętych niepełnosprawnością, ale również tych, którzy podejmują wyzwanie udzielania im odpowiedniej pomocy i wsparcia. Książka ujmuje też przykłady z żytcia niepełnosprawnego syna autorki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12290.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again