Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(2)
Bandura Ewa
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Joniak Jacek
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Koszmider Maria
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Polak Andrzej (nauki wojskowe)
(1)
Ropski Janusz
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Temat
NAUCZANIE
(8)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
PEDAGOGIKA
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
Cele kształcenia
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
JĘZYKI
(1)
Język polski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KULTURA
(1)
LOGOPEDIA
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podstawa programowa
(1)
SZTUKA WOJENNA
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
TURYSTYKA
(1)
Technika (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
dydaktyka
(24)
cele kształcenia
(7)
nauczanie
(7)
kształcenie
(6)
metody nauczania
(6)
nauczyciel
(6)
zasady nauczania
(6)
niepowodzenia szkolne
(5)
formy kształcenia
(3)
język obcy
(3)
proces kształcenia
(3)
samokształcenie
(3)
treści kształcenia
(3)
uczeń
(3)
środki dydaktyczne
(3)
edukacja
(2)
historia
(2)
język polski
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
lekcja
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
pedagogika specjalna
(2)
szkolny system oceniania
(2)
szkoła
(2)
uczenie się
(2)
środki kształcenia
(2)
Unia Europejska
(1)
badania pedagogiczne
(1)
behawioryzm
(1)
biblioteka szkolna
(1)
bibliotekarstwo
(1)
cele nauczania
(1)
czytelnik
(1)
diagnostyka
(1)
dydaktyka logopedyczna
(1)
dydaktyka mediów
(1)
dyskusja
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gospodarka turystyczna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kultura
(1)
logopedia
(1)
logopedia holistyczna
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody uczenia się
(1)
metodyka
(1)
misja pokojowa
(1)
moduł przyrodniczo-techniczny
(1)
nauczanie całościowe
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
nauka
(1)
ocena
(1)
operacja reagowania kryzysowego
(1)
operacja wojskowa
(1)
organizacje międzynarodowe
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
planowanie dydaktyczne
(1)
podręcznik
(1)
podstawa programowa
(1)
praca domowa
(1)
praca dydaktyczna
(1)
program nauczania
(1)
psychologia
(1)
reforma edukacji
(1)
rekreacja
(1)
rodzina
(1)
socjalizacja
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
sztuka wojenna
(1)
taktyka
(1)
teoria
(1)
testy
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
turystyka
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
walka zbrojna
(1)
wartości kształcenia
(1)
wojna
(1)
wychowanie
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka zawiera autorską koncepcję dydaktyki języków obcych jako nauki: a) względnie autonomicznej, tzn. określającej swój przedmiot badań według własnych priorytetów, b) empirycznej, czyli docierającej do rzeczywistych procesów użycia języka jako komunikacji językowej, oraz, przede wszystkim, c) humanistycznej, stawiającej w centrum swojego zainteresowania osobę ucznia jako podmiot procesów użycia i uczenia się języka. Czytelnik znajdzie w książce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa może mieć szanse na generowanie wiedzy praktycznie użytecznej, to znaczy aplikacji będących podstawą nowoczesnego i profesjonalnego nauczania języków obcych, zwłaszcza angielskiego, w skali masowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18000.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17999.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Czesław Kupisiewicz. - Warszawa : "Graf-Punkt", 2000. - 304 strony ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: dydaktyka nauczanie
Jest to podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo. Podręcznik Czesława Kupisiewicza jest o ty le wyjątkowy, że jego aktualizacji dokonał on sam, mając świadomość przemian, do jakich dochodzi w ponowoczesnym i zglobalizowanym świecie, i podejmując decyzję o niewprowadzaniu nas w tajniki tego, co znacznie wykracza po za wspomnianą klasykę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 454.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.820.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.657.V.4 [Czytelnia B], P.656.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 304-312.
Niniejsza książka powstała głównie z myślą o studentach i nauczycielach edukacji dla bezpieczeństwa, dla których wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej i przedmiotowej służyć powinna w lepszym przygotowaniu się i prowadzeniu zajęć, a przede wszystkim doskonaleniu swojego warsztatu dydaktyczno-wychowawczego. Książka ta powstała przede wszystkim na bazie moich wieloletnich doświadczeń w pracy naukowo-dydaktycznej i dydaktyczno-wychowawczej na różnych stopniach kształcenia, a także własnych przemyśleń teoretycznych zawartych w wielu publikacjach naukowych w kraju i za granicą. (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16319.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16318.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 432-460.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18759.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18758.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-202.
Tak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10657.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 4)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Praca zbiorowa Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego - to kontynuacja ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Obie pozycje tworzą całość, wzajemnie się uzupełnianjąc. W ABC znalazło sie omówienie zagadnień metodycznych z zakresu nauczania podsysytemów języku, rozwijania sprawności oraz kontroli wyników. Niniejsza praca koncentruje się na szeroko rozumianym kontekście nauczania, uwzględniając m.in. uczącego się, nauczyciela, proces dydaktyczny, kontakty językowe itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.141.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 353-363
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7796.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8803.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.44.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 374-401.
Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9912.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11509.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 266-286.
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17639.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17638.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ma na celu przedstawienie wybranych problemów badawczych z zakresu turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej, podejmowanych w krajowych ośrodkach akademickich wraz z wynikami badań z zakresu problematyki infrastrukturalnej, produktowej, rynkowej, społecznej i naukowej. Poza tym autorzy skupili się również na zapreentowaniu złożoności i oryginalności działalności dydaktycznej prowadzonej w państwowych szkołach wyższych kształcących w zakresie turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej. W tej części znalazły się rozważania nad miejscem turystyki i rekreacji w strukturach akademickich, analizy programów i form kształcenia oraz oceny ich przydatności i skuteczności w korelacji z zapotrzebowaniem rynkowym. Szczególną uwagę zwracają autorzy na dyskusję nad dotychczasową jakością i perspektywami kształcenia w zakresie turystyki i rekreacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12238.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-242.
W treści opracowania, którego głównym celem jest zachęcenie studentów do samodzielnych poszukiwań sposobów integrowania - scalania wiedzy przedmiotowej w atrakcyjne dla uczniów kompleksy - moduły - zawarto szereg refleksji, wskazówek i przykładów praktycznych. Nauczania całościowe (zintegrowane) oraz przedmiotowe nie muszą wykluczać się wzajemnie, ale stanowić dopełniające się modele dydaktyczne na różnych szczeblach edukacji. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19896.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 128)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Książka autorstwa dr hab. Bogumiły Staniów prof. Uniwersytetu Wrocławskiego, jest swoistą encyklopedią bibliotekarstwa szkolnego. Zawiera najważniejsze kwestie związane z podstawami prawnymi i standaryzacją, profesją nauczyciela bibliotekarza, a także miejscem i znaczeniem współpracy biblioteki szkolnej ze środowiskiem. Biorąc pod uwagę duże zróżnicowanie stanu skomputeryzowania bibliotek szkolnych, Autorka omawia procesy biblioteczne oraz wskazuje na najważniejsze zagadnienia związane z tymi procesami w zautomatyzowanej bibliotece. Biblioteka szkolna poszukuje dzisiaj dla siebie odpowiedniego miejsca w strukturze szkoły, otoczenia innych instytucji edukacyjnych i bibliotek. Postęp technologii informacyjnej, atrakcyjność mediów i coraz łatwiejszy do nich dostęp powodują, że musi ona stać się dla uczniów i nauczycieli miejscem atrakcyjnym, konkurencyjnym, przyciągającym. Na naszych oczach zmieniają się wszystkie biblioteki. Naturalne jest, że i biblioteki szkolne szukają w zmieniającym się świecie nowej formuły istnienia, nowej tożsamości, nowych organizacyjnych kształtów. Jest to wskazane również ze względu na konieczność promowania książki, czytania i korzystania z bibliotek wobec upowszechniania się mediów elektronicznych i zmniejszonej aktywności czytelniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13734.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Obronność - sztuka wojenna.
Bibliogr. s. 425-430.
Sztuka wojenna to w najogólniejszym znaczeniu teoria i praktyka przygotowania i prowadzenia zbrojnych działań wojennych. Książka nie porządkuje teorii sztuki wojennej drugiej dekady XXI wieku. Jest zbiorem opisu jej trzech głownych dziedzin i podstawowych kategorii. Jej podstawę merytoryczną stanowi siedem rozdziałów, w których opisano kolejno: sztukę wojenną i jej zasadnicze dziedziny, kategorie sztuki wojennej, siły i środki walki zbrojnej, czynniki walki zbrojnej, zasady sztuki wojennej, teorię operacji oraz zagadnienia dydaktyki sztuki wojennej. Ich uzupełnieniem są załączniki oraz słownik, w którym zestawiono najważniejsze definicje z zakresu sztuki wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14079.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14948.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skupia się na aktualnych, ważnych pedagogicznie i społecznie problemach edukacji. Wyodrębniono w niej cztery części podporządkowane tematowi pracy i dotyczą one: zmiany w edukacji pod wpływem przemian społeczno-kulturowych, aksjologicznych podstaw reform edukacyjnych w Polsce i krajach europejskich, nauczyciela i jego dzisiejszej roli na wszystkich szczeblach edukacji (od przedszkola do uniwersytetu), a także ucznia, kształcenia i wychowania w świetle zachodzących przemian edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12224.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13340.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej