Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kelm Albin
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Weigl Barbara (1948- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(6)
DZIECKO
(4)
DOMY DZIECKA
(3)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Dom dziecka
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
RADZIEWICZ, JULIAN (1937-2007)
(1)
RODZINA
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
WARSZAWA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Słowo kluczowe
dom dziecka
(9)
opieka instytucjonalna
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
pedagogika opiekuńcza
(4)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(4)
rodzina
(3)
sieroctwo
(3)
adopcja
(2)
opieka społeczna
(2)
opieka zastępcza
(2)
rodzina zastępcza
(2)
ubóstwo
(2)
wychowawca
(2)
alkoholizm
(1)
bezrobocie
(1)
choroba sieroca
(1)
cyberuzależnienie
(1)
dzieci
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko chore
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja dorosłych
(1)
handel dziećmi
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
kryzys
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
ośrodek szkolno-wychowawczy
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
polityka prorodzinna
(1)
pomoc społeczna
(1)
pornografia dziecięca
(1)
praca opiekuńczo-wychowawcza
(1)
praca socjalna
(1)
przemoc
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przemoc wobec dziecka
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina dysfunkcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rodzinne pogotowie opiekuńcze
(1)
rodzinny dom dziecka
(1)
rozwód
(1)
samotni rodzice
(1)
szkoła
(1)
szkoła specjalna
(1)
wioska dziecięca
(1)
wychowanie
(1)
wychowankowie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Rodzinne Domy Dziecka są bowiem miejscem szczególnego rodzaju. Zgodnie z definicją to podlegające określonym zasadom tworzenia i funkcjonowania placówki rodzinne, które mają zapewnić dzieciom częściowo lub całkowicie pozbawionym opieki rodziców całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego, do czasu powrotu dziecka do rodziny naturalnej, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Autorka opisuje historię opieki nad dziećmi w Polsce i Europie w ciągu ostatnich 50 lat. Prezentuje analizę wyników ogólnopolskich badań w domach dla małych dzieci omawiając założenia pracy z małymi dziećmi wychowanymi poza rodziną, metody pracy z rodziną zastępczą, rolę instytucji opiekuńczych, działania wspierające rodzinę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3082.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Co nazywamy pedagogiką opiekuńczą, jaki jest jej rozwój, zakres działania i aktualne tendencje? Na pytania te odpowiada człowiek, który całe życie poświęcił tym problemom, jako autentyczny działacz i pracownik naukowy Uniwersystetu Warszawskiego. Książka prezentuje więc historyczny rozwój różnych form opieki nad dzieckiem, ocenia różne metody tej pracy i pokazuje powstanie tych metod, rysuje wreszcie aktualne tendencje i coraz większe potrzeby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1975 [Magazyn 2], P.2065 [Magazyn 1], P.10984 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2064.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest syntetyczną prezentacją wyników aktualnych badań, rozważań teoretyków oraz praktyków zajmujących się pedagogiką opiekuńczą. Wychodząc od przeglądu historycznych etapów formowania się opieki w jej obecnym kształcie, pragniemy zwrócić uwagę na jej specyficzne, dziejowe uwarunkowania. Kolejne artykuły pozwalają na zapoznanie się z różnorodnymi aspektami opieki nad dziećmi i młodzieżą. Dotyczą one zarówno strony prawnej, organizacyjnej oraz statutowej działalności instytucji i placówek opiekuńczych, jak i opieki realizowanej w środowisku najbliższym młodemu człowiekowi, czyli rodzinie naturalnej, adopcyjnej i zastępczej. Cenną inspiracją dla projektowania określonych rozwiązań systemowych mogą okazać się doświadczenia dwóch państw zachodnich - Wielkiej Brytanii i Niemiec, przedstawione w końcowej części opracowania. Ukazując różnorodność zagadnień opiekuńczych, pragniemy zwrócić uwagę na charakterystyczne cechy opieki współczesnej: jej indywidualizację i nastawienie na zaspakajanie konkretnych potrzeb młodego człowieka, ograniczenie opieki instytucjonalnej na rzecz rozszerzania form prorodzinnych oraz ukierunkowanie działań na profilaktykę i wspieranie rozwoju podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2285 [Magazyn 2], 2284 [Magazyn 2], 3107 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1830.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Książka przywraca wiarę w edukację nastawioną na pomoc i pomaganie, na drugiego człowieka traktowanego przez pryzmat jego własnych potrzeb i jego własnej sytuacji życiowej. Dzięki przywołanym, kompletnie opisanym kontekstom teoretycznym pozwala na zrozumienie wielorakich uwikłań procesów pomagania, opieki i edukacji, wpisanych w te procesy napięć i sprzeczności. Dzięki kompetencjom krytycznym autorów zamieszczonych w niej tekstów pozwala dostrzec towarzyszące im relacje władzy, dominacji, grę interesów, o który nie wolno zapomnieć, których nie wolno przemilczeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12196.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest zbiorem refleksji na najważniejsze tematy składające się na teoretyczne i metodyczne podstawy opieki i wychowania. Może stanowić istotny element w kształceniu na poziomie wyższym pedagogów o specjalnościach: opiekuńczej, opiekuńczo-wychowawczej, socjalnej. Zawiera aktualną literaturę przedmiotu oraz programy kształcenia wypracowane przez autorkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3871 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3872.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12061.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-440.
Przeciętny człowiek, który nie zajmuje się na co dzień problemami dzieci, nie zdaje sobie sprawy, ile trudności może być związanych z dzieciństwem. Bieda, niepełnosprawność, rozbita rodzina, przemoc i alkoholizm - to tylko niektóre z licznych problemów mających wpływ na życie rodziny i zakłócających prawidłowy rozwój dzieci. Autorka tego opracowania na podstawie bogatej lektury i wieloletnich badań własnych rysuje zagrożenia, by proponować różne formy pomocy, kładąc wyraźny nacisk na działania pedagogiczne. Podstawowym miejscem wychowania dziecka jest rodzina. Jeżeli rodzina znajduje się w kryzysie, należy czynić wszystko, by jej pomóc w wypełnianiu funkcji społeczno-wychowawczych. Kto ma to robić i w jaki sposób - oto zagadnienia omawiane w tej książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6114 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6113.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7335.VI.8 [Czytelnia B], 7336.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej