Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Cook Guy
(1)
Goddard Angela (1954-)
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Matheson Donald
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Richardson John E. 1974-
(1)
Thornbury Scott (1950- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Anglia
(1)
Kiribati
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(4)
angielski
(3)
Temat
Język angielski
(3)
Analiza dyskursu
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Językoznawstwo
(2)
DYSKURS (filoz.)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Język
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Korpus językowy
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Reklama
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Słownictwo
(1)
TEKST
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
discourse analysis
(7)
English language
(2)
advertisement
(1)
advertising
(1)
affective education
(1)
brand names
(1)
commercial advertising
(1)
communication
(1)
corpora
(1)
cultural variations
(1)
digital libraries
(1)
education
(1)
grammar
(1)
journalism
(1)
language
(1)
linguistics
(1)
listening comprehension
(1)
mass media
(1)
newspaper
(1)
objectivity
(1)
open data
(1)
specialised language
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
text
(1)
visualization
(1)
vocabulary
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Media Discourses : analysing media texts / Donald Matheson. - Maidenhead : Open University Press, cop. 2005. - X, [1], 206 s. : il. ; 23 cm.
(Issues in Cultural and Media Studies)
Bibliogr. s. 187-200. Indeks.
Some of the most important questions regarding the relationship between media and culture are about communication. How are the meanings which make up a culture shared in society? How is power performed in the media? What identities and relationships take shape there? "Media Discourses" introduces readers to discourse analysis to show how media communication works. Written in a lively style and drawing on examples from contemporary media, it discusses what precisely gets represented in mediatexts, who gets to do the talking, what knowledge people need toshare in order to understand the media and how power relations are reinforced or challenged. Each chapter discusses a particular media genre, including news, advertising, reality television and weblogs. At the same time, each chapter also introduces a range of approaches to media discourse, from analysis of linguistic details to the rules of conversation and the discursive construction of selfhood. A glossary explains key terms and suggestions for further reading are given at the end of each chapter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11807.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Bibliografia s. 186-189. Indeks.
Beyond the Sentence describes the features and functions of different types of texts and shows how to incorporate them into language teaching. It examines what makes spoken and written text coherent and shows how an understanding of this can help students deal with the language needs of work, study and exams. It also provides practical activities that can be used in the classroom to help students work with text. Provides a straightforward introduction to discourse and text analysis. Suggests ways to evaluate and use learners' texts in more constructive ways. Contains a wide range of practical ideas and photocobiale tasks that are ready to use in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17960.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Discourse of Advertising explores the language of contemporary advertising. Cook argues that advertisements are always in complex interaction with the texts around them, with music and pictures, and with the people who make and experience them. This second edition addresses contemporary advertising in the context of current changes in communication. Advertisements span a range of mediums from billboards to email and the author sensitively analyses their social functions and effects on the individual. New advertisements include those for Barnardos and the Royal Navy,Philips, Wonderbra and Wrigleys, and the book has also been substantially rewritten. This is a comprehensive and invaluable reference guide to all aspects of the language of advertising.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19350.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19349.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analysing Newspapers : An Approach From Critical Discourse Analysis / John E. Richardson. - Basingstoke [England] ; New York : Palgrave Macmillan, 2007. - XI, 268 stron : ilustracje ; 24 cm.
Includes bibliographical references (p. 245-260) and index.
This book offers both an understanding of newspaper reporting and a means for readers to develop their own critical analysis. Using a wealth of contemporary case studies, students are taught how the language of journalism works, providing students with an accessible and user-friendly guide to analyzing newspapers around the globe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21377.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The language of advertising : written texts / Angela Goddard. - London ; New York : Routledge, [post 2006], 2002. - X, [2], 131 pages : illustrations ; 25 cm.
(Intertext)
Na s. red. data 2002. Data wyd. na podst. ISBN 13.
Bibliografia strony: 129-131. Indeks.
Drawing on literary and linguistic theory for analysis of texts, this book covers all aspects of advertising language, from the interrelation of language, image and layout to the discourse between 'reader' and advertisement.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19348.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19347.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postdisciplinary Studies in Discourse)
This book revisits discourse analytic practice, analyzing the idea that the field has access to, provides, or even constitutes a ‘toolbox’ of methods. The precise characteristics of this toolbox have remained largely un-theorized, and the author discusses the different sets of tools and their combinations, particularly those that cut across traditional divides, such as those between disciplines or between quantitative and qualitative methods. The author emphasizes the potential value of integrating methods in terms of triangulation and its specific benefits, arguing that current trends in Open Science require Discourse Studies to re-examine its methodological scope and choices, and move beyond token acknowledgements of ‘eclecticism’. In-depth case studies supplement the methodological discussion and demonstrate the challenges and benefits of triangulation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20508.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej