Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Fowler Carol A
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(2)
Temat
CZYTANIE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Phonology
(1)
Reading
(1)
Reading disability
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
disability
(2)
learning
(1)
phonology
(1)
reading
(1)
special educational need
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(New directions in communication disorders research)
Includes bibliographical references and indexes.
Research into reading development and reading disabilities has been dominated by phonologically guided theories for several decades. In this volume, the authors of 11 chapters report on a wide array of current research topics, examining the scope, limits and implications of a phonological theory. The chapters are organized in four sections. The first concerns the nature of the relations between script and speech that make reading possible, considering how different theories of phonology may illuminate the implication of these relations for reading development and skill. The second set of chapters focuses on phonological factors in reading acquisition that pertain to early language development, effects of dialect, the role of instruction, and orthographic learning. The third section identifies factors beyond the phonological that may influence success in learning to read by examining cognitive limitations that are sometimes co-morbid with reading disabilities, contrasting the profiles of specific language impairment and dyslexia, and considering the impact of particular languages and orthographies on language acquisition. Finally, in the fourth section, behavioral-genetic and neurological methods are used to further develop explanations of reading differences and early literacy development. The volume is an essential resource for researchers interested in the cognitive foundations of reading and literacy, language and communication disorders, or psycholinguistics; and those working in reading disabilities, learning disabilities, special education, and the teaching of reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15684.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Special Educational Needs and Disability : the basics / Janice Wearmouth. - Fourth Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2023. - XVII, 419 stron ; 24 cm.
(The basics)
Index strony 401-419.
This book provides a clear, coherent overview of the historical development of the field of special educational, or additional learning or support needs and disability, and discussion of important past and current social and political contexts in which this took place, as well as changes in the law across time.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22637.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22636.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej