Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(73)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(3)
Dostępność
dostępne
(79)
tylko na miejscu
(59)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(47)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(8)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(8)
Autor
Kózka Maria
(4)
Płaszewska-Żywko Lucyna
(4)
Zarzycka Danuta
(4)
Ślusarska Barbara
(4)
Strelau Jan
(3)
Banasiak Jan
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Ciepiela Olga
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Garvin Charles D
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Kilańska Dorota
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Seabury Brett A
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zahradniczek Kazimiera
(2)
Ackley Betty J
(1)
Barczyński Bartłomiej
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bidiuk Joanna
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borkowska Aneta R. (psycholog)
(1)
Bąkowska Dobrogniewa
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chmielewska Ewelina Anna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czarnecka Józefa (nauki o zdrowiu)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Fedak Małgorzata
(1)
Feltham Colin (1950- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Franczyk Anna
(1)
Freyberger Harald J. (1957- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Fuks Agata
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goodman Catherine Cavallaro
(1)
Gozdek Nina
(1)
Grabska Joanna (medycyna)
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Heick John
(1)
Horton Ian (1940- )
(1)
Jaciubek Marzena
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(1)
Jędrychowski Wiesław (1932- )
(1)
Kluczek Iwona
(1)
Kohut Dorota
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krupienicz Andrzej
(1)
Kurowska Anna (1980- )
(1)
Kwolek Andrzej (1942- )
(1)
Ladwig Gail B
(1)
Lazaro Rolando T
(1)
Lew-Starowicz Michał (1979- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mazurkiewicz Barbara
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Olszyńska-Bazała Bernadetta
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlak Michał (medycyna)
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Pużyński Stanisław (1936- )
(1)
Rabe-Jabłońska Jolanta (1951-2014)
(1)
Rabiej Maria (medycyna)
(1)
Rolka Hanna
(1)
Rosenhan David L
(1)
Rybakowski Janusz (1946- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schneider Wolfgang (nauki przyrodnicze)
(1)
Seligman Martin E.P. (1942- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Spector Bert
(1)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stieglitz Rolf-Dieter (1952- )
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szatur-Jaworska Barbara
(1)
Szczepański Marek (medycyna)
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Talarowska Monika
(1)
Taradaj Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Pielęgniarki i pielęgniarze
(11)
Szkoły wyższe
(8)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele
(3)
Położne
(3)
Pedagodzy
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pielęgniarstwo
(14)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(8)
PIELĘGNIARSTWO
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dzieci
(4)
DIAGNOSTYKA
(3)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(3)
Położnictwo
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
Choroby
(2)
DIAGNOZA
(2)
DZIECKO
(2)
Diagnostyka laboratoryjna (medycyna)
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
ICNP
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PEDAGOGIKA RODZINY
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PSYCHIATRIA
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychoterapia
(2)
RODZINA
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Standardy i procedury medyczne
(2)
AUTYZM
(1)
BADANIE FIZYKALNE
(1)
CHOROBY DZIECIĘCE
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CIĄŻA
(1)
Czytanie
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Diagnostyka
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
EPIDEMIOLOGIA
(1)
Erotomania
(1)
Fizjoterapia
(1)
Fizjoteraputa
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Ginekologia
(1)
INTENSYWNA TERAPIA
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KADRY
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kultura popularna
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neonatologia
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
Opieka okołoporodowa
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLSKA
(1)
PORADNICTWO
(1)
POSTAWY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychiatria
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychomotoryka
(1)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(23)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(17)
PODRĘCZNIKI
(9)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(17)
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(3)
Biologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
diagnoza pielęgniarska
(20)
pielęgniarstwo
(17)
diagnoza
(14)
diagnoza psychologiczna
(12)
opieka pielęgniarska
(12)
dzieci
(10)
diagnoza pedagogiczna
(9)
zaburzenia psychiczne
(7)
psychologia
(6)
terapia
(6)
diagnostyka
(5)
diagnoza społeczna
(5)
etyka
(5)
filozofia
(5)
metodologia
(5)
rodzina
(5)
behawioryzm
(4)
metody badań
(4)
psychoanaliza
(4)
psychoterapia
(4)
rozwój
(4)
samobójstwo
(4)
teorie pielęgniarstwa
(4)
testy psychologiczne
(4)
wychowanie
(4)
zaburzenia osobowości
(4)
ICNP
(3)
Wundt Wilhelm
(3)
badanie przedmiotowe
(3)
chorzy
(3)
człowiek
(3)
depresja
(3)
diagnoza neuropsychologiczna
(3)
diagnoza psychopedagogiczna
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
dzieciństwo
(3)
edukacja przedszkolna
(3)
epidemiologia
(3)
funkcjonalizm
(3)
genetyka zachowania
(3)
historia
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
kwestionariusz osobowości
(3)
model eksperymentalny
(3)
model korelacyjny
(3)
modele badawcze
(3)
neobehawioryzm
(3)
neuropsychologia
(3)
obserwacja
(3)
pedagogika
(3)
pielęgnowanie
(3)
pomoc psychologiczna
(3)
poznanie naukowe
(3)
położnictwo
(3)
procedury postępowania medycznego
(3)
psychofizjologia
(3)
psycholodzy
(3)
psychologia ewolucyjna
(3)
psychologia fizjologiczna
(3)
psychologia humanistyczna
(3)
psychologia kliniczna
(3)
psychologia polska
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
psychologiczne koncepcje człowieka
(3)
rozmowa psychologiczna
(3)
rozwój dziecka
(3)
rozwój prenatalny
(3)
starzenie się
(3)
stres
(3)
symulacja komputerowa
(3)
test inteligencji
(3)
test projekcyjny
(3)
wywiad
(3)
zaburzenia seksualne
(3)
ADHD
(2)
AIDS
(2)
HIV
(2)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(2)
afazja
(2)
agresja
(2)
autyzm
(2)
badanie podmiotowe
(2)
badanie psychiatryczne
(2)
badanie psychologiczne
(2)
demencja
(2)
diagnoza funkcjonalna
(2)
diagnoza kliniczna
(2)
diagnoza lekarska
(2)
diagnoza resocjalizacyjna
(2)
działalność naukowa
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
etyka zawodowa
(2)
filozofia człowieka
(2)
fizjoterapia
(2)
interwencja
(2)
interwencja pielęgniarska
(2)
komunikacja z pacjentem
(2)
konflikt
(2)
kurator sądowy
(2)
73 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Diagnostyka laboratoryjna w pielęgniarstwie i położnictwie / redakcja naukowa dr hab. n. med. Olga Ciepiela. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2021. - XVII, [1], 351 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Kompendium wiedzy na temat diagnostyki laboratoryjnej adresowane do pielęgniarek i położnych. Dzięki doświadczeniu znanych i cenionych specjalistów – lekarzy i diagnostów laboratoryjnych powstała nowoczesna i aktualna publikacja. Obecnie coraz większe znaczenie w procesie diagnostyczno-terapeutycznym odgrywają badania laboratoryjne wykonywane w miejscu opieki nad pacjentem. Zgodnie z zaleceniami ich przeprowadzanie powinno być nadzorowane przez diagnostów laboratoryjnych, jednak to na barkach personelu pielęgniarskiego i położniczego spoczywa ciężar ich wykonywania. W publikacji uwzględniono szeroki zakres tematyczny od rekomendacji dotyczących właściwego pobierania materiału do badań po kontrolę jakości analizatorów przyłóżkowych; od podstawowych zagadnień związanych z badaniami laboratoryjnymi w zaburzeniach różnych układów i narządów poprzez wysokospecjalistyczną wiedzę przydatną w pracy z noworodkami czy kobietami ciężarnymi do postępowania przy zawodowej ekspozycji na czynniki zakaźne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.39.XVIII.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnostyka laboratoryjna w pielęgniarstwie i położnictwie / redakcja naukowa dr hab. n. med. Olga Ciepiela. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2021. - XVII, [1], 351 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Kompendium wiedzy na temat diagnostyki laboratoryjnej adresowane do pielęgniarek i położnych. Dzięki doświadczeniu znanych i cenionych specjalistów – lekarzy i diagnostów laboratoryjnych powstała nowoczesna i aktualna publikacja. Obecnie coraz większe znaczenie w procesie diagnostyczno-terapeutycznym odgrywają badania laboratoryjne wykonywane w miejscu opieki nad pacjentem. Zgodnie z zaleceniami ich przeprowadzanie powinno być nadzorowane przez diagnostów laboratoryjnych, jednak to na barkach personelu pielęgniarskiego i położniczego spoczywa ciężar ich wykonywania. W publikacji uwzględniono szeroki zakres tematyczny od rekomendacji dotyczących właściwego pobierania materiału do badań po kontrolę jakości analizatorów przyłóżkowych; od podstawowych zagadnień związanych z badaniami laboratoryjnymi w zaburzeniach różnych układów i narządów poprzez wysokospecjalistyczną wiedzę przydatną w pracy z noworodkami czy kobietami ciężarnymi do postępowania przy zawodowej ekspozycji na czynniki zakaźne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18331.XVIII.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20706.XVIII.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20705.XVIII.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Autorskie Podręczniki Akademickie / red. nauk. Dariusz Doliński, Jan Strelau)
Indeks s. 267-272
Znakomity nowoczesny podręcznik diagnozy psychologicznej rozumianej jako profesjonalna kompetencja psychologa teoretyka i praktyka. Autorka, znawczyni tematu, prezentuje tę kompetencję jako określonego rodzaju wiedzę, umiejętności i wartości, które należy kształtować w toku jej nabywania. Podręcznik obowiązkowy na studiach psychologicznych, pedagogicznych i pokrewnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8065.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9422.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: autyzm diagnoza terapia
Bibliogr. przy art.
Książka w wielu szczegółowych kwestiach przybliży Czytelników do granicy zrozumienia autyzmu. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Artykuły mają charakter przeglądowy bądź są oparte na badaniach własnych autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11171.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Na książce błędne oznaczenie wydania: Wydanie 5.
Bibliografia, netografia na stronach 151-162 i przy rozdziałach.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20147.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20146.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W szczegółowej pracy podjęto temat diagnozowania środowisk wychowawczych, stawiając sobie za cel połączenie wiedzy i umiejętności praktycznych. Jak określa to autorka, praca jest właściwie wstępem do proponowanych rozwiązań warsztatowych. Przedstawia najpierw pojęcia związane z diagnozą, następnie określa założenia i reguły dotyczące diagnozy rodziny i środowiska szkolnego, by w końcu omówić ich wpływ na jednostkę. Po zapoznaniu się z tą książką można lepiej zrozumieć i trafniej stosować diagnozę psychopedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6112.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7333.V.9 [Czytelnia B], 7334.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Seksoholizm : perwersja i miłość / Damian Zdrada. - Warszawa : Difin, copyright 2017. - 264 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, dyskografia, filmografia przy rozdziałach.
Kompendium wiedzy o seksoholizmie z punktu widzenia psychoterapeuty, ale nie seksuologa. Książka zawiera wskazówki przydatne w rozpoznawaniu i psychoterapii osób z tym zaburzeniem. Adresowana jest do psychologów, psychoterapeutów, studentów psychologii, którzy chcą leczyć tzw. seksoholików. Publikacja stanowi opracowanie dotyczące problematyki seksoholizmu. W obszarze problemów seksualnych występuje wiele różnych zaburzeń: począwszy od zaburzeń identyfikacji płciowej, poprzez zaburzenia preferencji seksualnych aż po zaburzenia rozwoju psychoseksualnego. Nie ma jednak w tej klasyfikacji seksoholizmu. Co więcej – ani w klasyfikacji zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, ani w kryteriach diagnostycznych wg DSM-V nie znajdziemy takiej jednostki chorobowej. Skąd więc wzięło się zaburzenie, o którym mówi się coraz częściej i więcej? Na to pytanie czytelnik znajdzie odpowiedź w tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18473.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18472.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 313-322.
W książce w kompetentny i czytelny sposób scharakteryzowane zostały możliwości i ograniczenia diagnozowania w polityce społecznej, jego znaczenie dla nauki i praktyki polityki społecznej oraz doświadczenia wynikające ze stosowania wybranych metod oraz posługiwania się niektórymi wskaźnikami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14784.VII.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15529.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inicjator 1 wyd. Theodor Spoerri.
Bibliografia strony: 502-508 oraz przy rozdziałach. Indeks.
Jest to przekład jedenastego wydania znanego niemieckiego podręcznika psychiatrii i psychoterapii, poszerzonego o zagadnienia medycyny psychosomatycznej. Wszystkie rozdziały książki zostały opracowane z uwzględnieniem postępu, jaki nastąpił w tych dziedzinach medycyny. Koncepcja kompendium opiera się na systemie ICD-10. Przedstawiono w nim europejski sposób postrzegania zaburzeń psychicznych, oddzielający aspekt opisowo-fenomenologiczny od etiologiczno-patogenetycznego. Aby ułatwić Czytelnikowi korzystanie z podręcznika, podzielono go na pięć części: podstawy ogólne, grupy zaburzeń, metody leczenia, dziedziny medycyny psychospołecznej oraz zagadnienia specjalne. Książka jest adresowana do lekarzy psychiatrów, psychologów, pracowników społecznych i innych osób związanych zawodowo z psychiatrią. psychoterapią lub medycyną somatyczną. Może również zainteresować studentów medycyny i psychologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1046.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1047.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1048.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1045.XVIII.1.8 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Nursing diagnosis handbook : a guide to planning care, 1993.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik zawiera dogodne informacje ułatwiające praktykującym pielęgniarkom lub studentom pielęgniarstwa postawienie właściwego rozpoznania oraz napisanie planu opieki. Podręcznik ten pomoże pielęgniarkom w powiązaniu rozpoznań pielęgniarskich ze znanymi informacjami dotyczącymi klienta w oparciu o dane uzyskane w czasie jego oceny; ustaleniu rozpoznania medycznego, chirurgicznego lub psychiatrycznego oraz opracowaniu właściwego planu leczenia. Stawianie rozpoznań pielęgniarskich oraz planowanie opieki są procesami złożonymi, które obejmują stawianie pytań dotyczących rozpoznania oraz wykorzystanie umiejętności myślenia krytycznego. Nie ma możliwości, aby studenci pielęgniarstwa oraz pielęgniarki praktykujące zapamiętali obszerną listę cech charakterystycznych, czynników związanych oraz czynników ryzyka dotyczących 188 rozpoznań zatwierdzonych przez NANDA-International. Podręcznik ten ułatwia powiązanie sugerowanych rozpoznań pielęgniarskich z tym, co pielęgniarki wiedzą na temat pacjenta oraz oferuje plany opieki dla każdego z rozpoznań pielęgniarskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11852 [Magazyn 1], P.11851 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11849.XVIII.2 [Wypożyczalnia B], P.11850.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.11848.XVIII.2 [Czytelnia B], 13019.XVIII.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Anna Królikowska)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą podjęcia wybranych zagadnień pedagogiki rodziny, zdaniem autorów zagadnień ważnych i wy-magających ciągłych wyjaśnień, by zatroskany sytuacją współczesnej rodziny i dokonującym się w niej procesem wychowania młodego pokolenia czytelnik mógł odnaleźć wiedzę, propozycje pewnych rozwiązań lub też samodzielnie odkrywać nowe perspektywy i opracowywać własne kategorie opisu i interpretacji złożonych, współczesnych kwestii związanych z rodziną jako środowiskiem opiekuńczo-wychowawczym. Krąg odbiorców niniejszej publikacji wydaje się być szeroki ze względu na podjętą problematykę. Omawia ona bowiem wybrane zagadnienia związane z wychowaniem rodzinnym ujmowanym w szerokim kontekście. Książka może zainteresować nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, teologów, osoby zawodowo zajmujące się pracą z rodziną, jak również i samych rodziców. Rozprawa ta będzie formą pomocy dydaktycznej dla studentów wskazanych kierunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11521.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 307-308. Indeks.
Podręcznik „Podstawy pielęgniarstwa. Repetytorium przedegzaminacyjne” powstał w wyniku zapotrzebowania na publikację, która spełniając standardy kształcenia na kierunku pielęgniarskim sprostałaby jednocześnie oczekiwaniom odbiorców ? studentów pielęgniarstwa. W książce zawarto aktualny stan wiedzy z zakresu podstaw pielęgniarstwa objętych programem nauczania zarówno teorii, jak i praktyki. Układ publikacji w postaci usystematyzowanych tematycznie pytań i odpowiedzi ułatwia powtórzenie materiału przed egzaminem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.114.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.115.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.113.XVIII.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.112.XVIII.2 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten nowoczesny podręcznik jest podstawowym źródłem wiedzy dla studentów pielęgniarstwa. Omówiono w nim zakres i charakter zadań zawodowych pielęgniarki, wynikających ze współczesnego rozumienia pielęgniarstwa, a także wyjaśniono zasady obowiązujące w praktyce działalności zawodowej. Zabiegi i procedury wykonywania zadań opiekuńczych przedstawiono w postaci algorytmów, których przyswojenie ułatwia bogaty materiał ilustracyjny. Tematyka I tomu dotyczy podstaw teoretycznych działalności pielęgniarki; roli pielęgniarki w procesie diagnozowania, leczenia i rehabilitacji oraz działań pielęgniarki na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa pacjentowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4492 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4490.XVIII.2 [Wypożyczalnia B], P.4488.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4907.XVIII.2 [Czytelnia B], 4905.XVIII.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pielęgniarstwo : ćwiczenia : podręcznik dla studiów medycznych. T.1 / red. nauk. Wiesława Ciechaniewicz. - Wyd. 3 zm. i uzup. (dodr.). - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2010. - XXI, 425, X s. : ryc., tab. ; 24 cm.
Ten nowoczesny podręcznik jest podstawowym źródłem wiedzy dla studentów pielęgniarstwa. Omówiono w nim zakres i charakter zadań zawodowych pielęgniarki, wynikających ze współczesnego rozumienia pielęgniarstwa, a także wyjaśniono zasady obowiązujące w praktyce działalności zawodowej. Zabiegi i procedury wykonywania zadań opiekuńczych przedstawiono w postaci algorytmów, których przyswojenie ułatwia bogaty materiał ilustracyjny. Tematyka I tomu dotyczy podstaw teoretycznych działalności pielęgniarki; roli pielęgniarki w procesie diagnozowania, leczenia i rehabilitacji oraz działań pielęgniarki na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa pacjentowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13572 [Magazyn 1], P.13573 [Magazyn 1], P.13574 [Magazyn 1] (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej