Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(41)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(35)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(22)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Bernatowska Ewa
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Grzesiowski Paweł
(2)
Kawalec Wanda
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kocór Maria
(2)
Kubicka Krystyna (1930- )
(2)
Kwolek Andrzej (1942- )
(2)
Namysłowska Irena
(2)
Niemczyński Adam (1942- )
(2)
Trempała Janusz
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Alkurdi Rola
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bragdon Allen
(1)
Brough Helen
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Celiński Rafał
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Clayden Graham
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Ebert Michael H
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gamon David
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzywa Anna (medycyna)
(1)
Górski Adam (1979- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Kamińska Anna (medycyna)
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kuliński Włodzisław
(1)
Kwieciński Hubert ( -2011)
(1)
Lissauer Tom
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Milanowski Andrzej
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nataraja Ram
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Nowotny Janusz
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Orlik Teresa
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pedley Timothy A
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Randall Peter (1948- )
(1)
Rowland Lewis P
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Surendranathan Ajenthan
(1)
Sutcliffe Alastair G
(1)
Taylor Brent
(1)
Turaj Wojciech (1971- )
(1)
Walc Wiesława
(1)
Waliś Robert
(1)
Winter Matt
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zeman Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(6)
AUTYZM
(4)
PEDIATRIA
(4)
Autyzm
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
FIZYKOTERAPIA
(2)
PSYCHIATRIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
Psychoterapia
(2)
UCZUCIA
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
AUTYSTYCY
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja włączająca
(1)
FIZYKOTERAPIA DZIECIĘCA
(1)
Fizykoterapia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
MÓZG
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NARZĄD RUCHU
(1)
NEUROCHIRURGIA
(1)
NEUROLOGIA
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NEUROREHABILITACJA
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurochirurgia
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Opieka społeczna
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POZNANIE
(1)
PSYCHIATRIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Prawo
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój psychofizyczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SZCZEPIENIA OCHRONNE
(1)
Szacunek
(1)
Szczepienia ochronne
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia behawioralna
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
UMYSŁ
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
ZESPÓŁ ASPERGERA
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
POLSKA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
autyzm
(41)
dzieci
(10)
mózgowe porażenie dziecięce
(9)
choroby układu nerwowego
(8)
terapia
(8)
ADHD
(7)
zespół Aspergera
(7)
upośledzenie umysłowe
(6)
zaburzenia emocjonalne
(6)
zaburzenia rozwoju
(6)
zaburzenia zachowania
(6)
depresja
(5)
dziecko autystyczne
(5)
pediatria
(5)
rozwój psychiczny
(5)
szczepienia ochronne
(5)
wodogłowie
(5)
zaburzenia psychiczne
(5)
zaburzenia snu
(5)
lęk
(4)
niewydolność nerek
(4)
padaczka
(4)
uzależnienie
(4)
wady wrodzone
(4)
zaburzenia odżywiania
(4)
zakażenie dróg moczowych
(4)
zespół Downa
(4)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(4)
zespół nagłego zgonu niemowląt
(4)
chirurgia dziecięca
(3)
choroba Parkinsona
(3)
choroby układu moczowego
(3)
choroby układu oddechowego
(3)
choroby układu ruchu
(3)
choroby zakaźne
(3)
cukrzyca
(3)
dziecko maltretowane
(3)
genetyka
(3)
gruźlica
(3)
jadłowstręt psychiczny
(3)
miopatie
(3)
moczenie mimowolne
(3)
młodzież
(3)
nauczanie
(3)
niedobory odporności
(3)
psychiatria
(3)
psychoterapia
(3)
rodzina
(3)
stwardnienie rozsiane
(3)
tiki
(3)
uraz rdzenia kręgowego
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wychowanie
(3)
zaburzenia hormonalne
(3)
HIV
(2)
agresja
(2)
alkohol
(2)
astma
(2)
badanie psychologiczne
(2)
białaczka
(2)
choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
(2)
choroby genetyczne
(2)
choroby kręgosłupa
(2)
choroby nosa
(2)
choroby oka
(2)
choroby pasożytnicze
(2)
choroby tarczycy
(2)
choroby tkanki łącznej
(2)
choroby układu krążenia
(2)
choroby uszu
(2)
choroby wirusowe
(2)
dorastanie
(2)
dorosłość
(2)
dzieciństwo
(2)
farmakoterapia
(2)
grzybica
(2)
hematologia
(2)
immunologia
(2)
interwencja kryzysowa
(2)
jąkanie
(2)
kłębuszkowe zapalenie nerek
(2)
mukowiscydoza
(2)
neurofizjologia kliniczna
(2)
neurologia
(2)
niedokrwistość
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność intelektualna
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nowotwór
(2)
opieka paliatywna
(2)
pedofilia
(2)
podejmowanie decyzji
(2)
posocznica
(2)
powikłania
(2)
prawo medyczne
(2)
przemoc seksualna
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
rehabilitacja
(2)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: autyzm terapia
Bibliografia strony: 187-210.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17936 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19452.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19451.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3078 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.3077.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4082.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka pokazuje aktualny stan problematyki autyzmu, który wciąż jest wyzwaniem dla nauki i dla praktyki społecznej. W zbiorze znalazły się zarówno artykuły zawierające teoretyczne propozycje rozumienia istoty, genezy i terapii wczesnodziecięcego autyzmu, jak i praktyczne próby pomocy medycznej, psychologicznej i pedagogicznej dzieciom autystycznym lub z cechami autyzmu i ich rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3815.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 151-152.
Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów. Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in. opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Środowiska naukowe i lekarskie coraz częściej zaczynają dostrzegać napięcia, obciążenia, ale i radości związane z opieką nad dzieckiem autystycznym. Książka ta prezentuje najważniejsze wyniki projektu badawczego przeprowadzonego przez Centrum Oceny i Wsparcia dla Rodzin oraz rozmów z rodzicami i rodzeństwem autystycznych dzieci i młodzieży. Książka „Autyzm. Jak pomóc rodzinie” jest cennym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami, w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7067.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka w wielu szczegółowych kwestiach przybliży Czytelników do granicy zrozumienia autyzmu. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Artykuły mają charakter przeglądowy bądź są oparte na badaniach własnych autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11171.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21061.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21060.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla wszystkich rodziców i nauczycieli mających do czynienia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) i pokrewnymi zaburzeniami. Głównym zadaniem niniejszej książki jest przekazanie najnowszej wiedzy oraz pokazanie różnych sposobów na aktywną pomoc dzieciom i młodym osobom dorosłym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4800.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5168.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych. W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracy z osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. czas podłogowy w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia). W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem. Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9171.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10851.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praktyczny przewodnik dla lekarzy rodzinnych i pediatrów. Zawiera niezbędne, aktualne wiadomości na temat szczepień. W książce omówiono bezpieczeństwo wykonywania szczepień, regulacje prawne, ogólne zasady ich wykonywania. Szczegółowo przedstawiono szczepienia w różnych stanach, jednostkach chorobowych oraz grupach ryzyka, w tym zagrożenia zawodowe. W pozycji uwzględniono odpowiedzi na pytania, najczęściej zadawane przez lekarzy, pielęgniarki i pracowników Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14360 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14359.XVIII.1.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14720.XVIII.1.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 257-278. Indeksy.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17937 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19454.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm a prawo / redakcja naukowa Adam Górski, Błażej Kmieciak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 212 stron ; 23 cm.
Bibliografia przy pracach.
Autyzm a prawo jest pierwszym na polskim rynku opracowaniem odnoszącym się do problematyki poszanowania praw i wolności osób doświadczających zaburzen rozowjowych, w tym zwłaszcza zaburzeń autystycznych. Publikacja w sposób bezpośredni odnosi sie przede wszystkim do problematyki prawnej. tym samym czytelnik będzie miał możliwość zapoznania się w sposób szczególny z takimi zagadanieniami, jak: ubezwłasnowolnienie, niepoczytalnośc, przymusowa hospitalizacja oraz stosowanie przymusu bezpośredniego. tematy te skupiają się na jednym typie dysfunkcji, jakimi sa zaburzenia ze spektrum autyzmu. Nalezy dodać, iz choć monografia ta bazuje w znacznej mierze na dorobku nauk prawnych (głównie prawie cywilnym, karnym i rodzinnym), to jednoczesnie wzbogacona jest o uwagi oraz refleksje prezentowane przez praktyków na co dzień pracujących z osobami, u których rozpoznano wskazane zaburzenie, będące nadal tajemnica w wielu obszarach nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22561.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22560.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny przewodnik dla lekarzy rodzinnych i pediatrów. Zawiera niezbędne, aktualne wiadomości na temat szczepień. W książce omówiono bezpieczeństwo wykonywania szczepień, regulacje prawne, ogólne zasady ich wykonywania. Szczegółowo przedstawiono szczepienia w różnych stanach, jednostkach chorobowych oraz grupach ryzyka, w tym zagrożenia zawodowe. W pozycji uwzględniono odpowiedzi na pytania, najczęściej zadawane przez lekarzy, pielęgniarki i pracowników Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.631.XVIII.1.7 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.630.XVIII.1.7 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.629.XVIII.1.7 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.628.XVIII.1.7 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej