Form of Work
Książki
(8)
Status
only on-site
(8)
available
(2)
Branch
Magazyny
(1)
Wypożyczalnie
(1)
Czytelnie
(8)
Author
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Cygler Joanna
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Jasiński Bartosz
(1)
Marcinkowski Adam
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Ochodek Bolesław
(1)
Ponikowski Henryk
(1)
Porada-Rochoń Małgorzata
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Sroka Włodzimierz
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Wawrzyniak Adam
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(4)
ZARZĄDZANIE
(3)
INNOWACJE
(1)
KONKURENCJA
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
UMOWA
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
8 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Menedżera)
Książka poświęcona zagadnieniu aliansów strategicznych powstających jako forma zdobycia przewagi konkurencyjnej. Pozycja ta obszernie omawia tematykę aliansów strategicznych w różnorodnych aspektach. Przedstawiono w niej koncepcję aliansów, ich topologię, tworzenie oraz zarządzanie nimi; zostały też przedstawione nowe trendy dotyczące aliansów strategicznych. Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, jak i do praktyków, kadry ierowniczej polskich przedsiębiorstw oraz konsultantów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2639.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem książki jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Wiele uwagi poświęcono problemom tworzenia i zarządzania współpracą przez niezależne od siebie organizacje i wynikającym z tego konsekwencjom. Istotną częścią książki jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Ze szczególną uwagą zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodzące z różnych krajów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Alianse strategiczne przedsiębiorstw / Maria Romanowska. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1997. - 188, [1] s. : rys., tab. ; 20 cm.
Książka przedstawia problemy aliansów strategicznych, które są formą strategicznego międzynarodowego współdziałania firm. Ma ono coraz większe znaczenie wobec nasilającego się dążenia dużych firm do jednoczesnego lokowania się na rynkach wielu krajów i w różnych regionach świata. Wiąże się to jednak z wieloma barierami i z dużym ryzykiem, dlatego firmy często preferują współdziałanie z miejscowymi firmami z tej samej lub pokrewnej branży, wchodząc z nimi właśnie w alianse strategiczne. Książka zawiera nie tylko precyzyjne wyjaśnienie istoty takiej formy współdziałania łącznie ze światowymi przykładami, ale także opis dotychczasowych doświadczeń firm polskich w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2365 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2366.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe WSPA)
Publikacja zawiera teksty referatów pozytywnie ocenionych przez Radę Programową Konferencji w Nałęczowie w dn. 30-31 maja 2005 r. Składa się z trzech części, poświęconym trzem głównym obszarom tematycznym konferencji. Część pierwsza obejmuje przede wszystkim problemy współzależności występujące pomiędzy postępem globalizacji, a rozwojem regionalnym. Część druga zawiera opracowania koncentrujące się na zagadnieniach związanych z korporacjami międzynarodowymi i rynkami globalnymi. Część trzecia dotyczy szeroko rozumianej problematyki zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5133.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 205-212.
W publikacji przedstawiono kluczowe zagadnienia restrukturyzacji przedsiębiorstw w architekturze współczesnego otoczenia. Zwrócono uwagę na zjawiska kryzysowe oraz perspektywy innowacyjnego spojrzenia na kryzys, dokonano wnikliwej analizy specyfiki zarządzania przedsiębiorstwem w obliczu zmian. Wskazano także na międzynarodowe doświadczenia w zakresie procesów przystosowania przedsiębiorstw do nowych warunków ekonomicznych, społecznych i politycznych w celu kreowania globalnej przewagi konkurencyjnej. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom: - zarządzania przedsiębiorstwem w procesie zmian; - restrukturyzacji jako ciągłego procesu dostosowawczego; - instrumentarium finansowego w procesie restrukturyzacji. Przykładowe procesy restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw przedstawiono w formie studiów przypadku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10319.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 127-129, netogr. s. 131-132.
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki organizacji współdziałania przedsiębiorstw zarówno w sensie kooperacyjnym jak i koncentracyjnym. Praca ze względu na rozległość tematyki nie stanowi kompendium wiedzy, a jedynie wprowadzenie do studiowania tej problematyki i wskazuje stosowne źródła. Poruszane zagadnienia to: formy organizacyjne sieciowych powiązań przedsiębiorstw, inicjatywy klastrowe i klastry, organizacja aliansów strategicznych, fuzji i przejęć, wybrane aspekty organizacyjne przedsięwzięć joint venture, grup kapitałowych i holdingów oraz finansowanie rozwoju sieciowych powiązań przedsiębiorstw ze środków europejskich. Książka przedstawia również przykłady wybranych powiązań przedsiębiorstw w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13519.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Bibliogr. s. 321-348. Indeks.
Celem przedstawianego opracowania jest pokazanie fenomenu sieci międzyorganizacyjnych z perspektywy współczesnych wyzwań zarządzania. Jest to studium teoretyczno-metodyczne sieci międzyorganizacyjnych w naukach o zarządzaniu i stanowi wynik długoletnich doświadczeń autorów opracowania w badaniach sieci międzyorganizacyjnych, zarówno na poziomie metateorii sieci, jak i poszczególnych jej rodzajów."
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12163.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13287.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-183.
"Problematyka prawnych aspektów budowy sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw koncentruje się na kluczowych, z punktu widzenia rozwoju gospodarczego, zagadnieniach, dotyczących zewnętrznych innowacji organizacyjnych, takich jak budowa sieci kooperacyjnych. Punktem wyjścia podejmowanych rozważań jest założenie, że współcześnie właśnie poprzez budowanie różnorodnych powiązań między przedsiębiorstwami, następuje podniesienie aktywności i skuteczności, a także zwiększenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych." (z Wprowadzenia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13525.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again