Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
David Deirdre (1934- )
(1)
Novak Daniel A
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Kiribati
(2)
Język
polski
(2)
Temat
FOTOGRAFIA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(1)
REALIZM
(1)
Słowo kluczowe
English fiction
(2)
criticism
(2)
history
(2)
Great Britain
(1)
Jews
(1)
Victorian novel
(1)
literature
(1)
photography
(1)
realism
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Cambridge Companion to)
Index s. 262-267
In The Cambridge Companion to the Victorian Novel, a series of specially-commissioned essays examine the work of Charles Dickens, the Brontës, George Eliot and other canonical writers, as well as that of such writers as Olive Schreiner, Wilkie Collins and H. Rider Haggard, whose work has recently attracted new attention from scholars and students. Contributors engage with topics such as industrial culture, religion and science and the broader issues of the politics of gender, sexuality and race. The Companion includes a chronology and a comprehensive Guide to Further Reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8428.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture ; 60)
Index s.223-229
This fascinating account of the relationship between photography and literary realism in Victorian Britain draws on detailed readings of photographs, writings about photography, and fiction by Charles Dickens, George Eliot and Oscar Wilde. While other critics have argued that photography defined what would be 'real' for literary fiction, Daniel A. Novak demonstrates that photography itself was associated with the unreal - with fiction and the literary imagination. Once we acknowledge that manipulation was essential rather than incidental to the project of nineteenth-century realism, our understanding of the relationship between photography and fiction changes in important ways. Novak argues that while realism may seem to make claims to particularity and individuality, both in fiction and in photography, it relies much more on typicality than on perfect reproduction. Illustrated with many photographs, this book represents an important contribution to current debates on the nature of Victorian realism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8417.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej